نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

پورت HDMI در لپ تاپ چیست و چه کاربردی دارد

برای انتقال دادهای تصویری و صوتی در بستر کابل، می توان از پورت هایی با نام HDMI  (High Definition Multimedia Internet) استفاده نمود؛ این درگاه ها علاوه بر قابلیت انتقال داده ها به صورت همزمان و بدون تداخل، باعث انتقال داده با سرعت و وضوح بسیار بالایی می شوند که این به خاطر پشتیبانی از پهنای باند بیشتر نسبت به درگاه های آنالوگ و دیجیتالی می باشد؛ به همین علت خیلی زود توانست محبوبیت زیادی بین کاربران لپ تاپ پیدا کند و جایگزین مناسبی برای  پورت های قدیمی شود.

البته در این فناوری تصاویر و ویدئو ها به حالت فشرده منتقل نمی شوند و این خود یکی از مزیت های مهم آن محسوب می  شود چرا که می توان انواع مختلف دستگاهای صوتی و تصویری مانند کنسول های بازی،  DVD-player و دوربین های عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای را به لپ تاپ متصل نمود.

پورت های HDMI ویژگی منحصر به فرد دیگری نیز دارند و آن دادن قابلیت ارسال دستور به دستگاه مقصد است یعنی علاوه بر انتقال تصویر دستوراتی در مورد نحوه نمایش و سرعت پخش و غیره نیز از طریق آن ارسال نمایید. بنابراین در ادامه مطالبی در خصوص انواع و سایزها درگاه اچ دی در اختیار شما قرار می دهیم.

ابعاد گوناگون درگاه های HDMI

سرعت بیشتر از 10G باعث گردیده این پورت نسبت به ورودی های USB که حداکثر می توانند تا 480 مگابایت داده منتقل کنند یا  Firewire 800که توانایی ارسال داده با سرعت 800 مگا دارند، بسیار کارآمد تر باشد در نتیجه نسبت به آن ها بسیار پرکاربردتر می باشد.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش اتصال لپ تاپ به تلویزیون

پورت HDMI به طور کلی درای 4 سایز مختلف با نام های A، B، C و D در بازار موجود است، که بر اساس تعداد پین و سرعت انتقال اطلاعات تفاوت جزئی با یکدیگر دارند. برای مثال انتقال داده از طریق پورت های نوع A بوسیله 19 پین صورت گرفته و به دلیل پهنای باند بالای آن، می تواند به نمایشگر هایی با قبلیت SD TV، ED TV و HD TV تصاویر ارسال نمود، به همین علت رایج ترین نوع کانکتور به کار رفته در لپ تاپ ها،  HDMI-A می باشد.

HDMI-B

 تعداد بالای پین های بکار رفته در آن نسبت به نوع A که 29 عدد است و همچنین پهنای باندی دو برابر آن، موجب شده رزولوشن این کانکتور به عدد 3840×2400 برسد؛ البته از این نوع پورت به ندرت در لپ تاپ ها استفاده می شود.

HDMI-C

 این پورت های که به نوع مینی نیز شناخته می شوند، نسبت به انواع دیگر سایز کوچکتری دارد در نتیجه بیشتر از آن ها در ساخت لپ تاپ ها به کار گرفته می شود، اما مانند نوعA  از 19 پین تشکیل می شود.

HDMI-D

 کوچکترین درگاه HDMI نوع D با سایز 8 در 6.4 می باشد، که به همین علت به آن میکرو پورت نیز می گویند، با این حال مانند نوع A و C از 19 پین ساخته شده است بنابراین از نظر سرعت و پهنای باندی که پشتیبانی می کند تفاوت زیادی با سایر درگاه ها ندارد.

کابل رابط پورت HDMI در لپ تاپ

این کابل ها با انواع سیم های رابط مانند Component Video بسیار متفاوت بوده چرا که توانایی انجام فعالیت هایی سه برابر ظرفیت یک کابل Component  یا شش برابر بیشتر از کابل های آنالوگ انتقال صدا را دارند. به همین دلیل امروزه به عنوان کابل استاندارد انتقال داده های ویدئویی در لپ تاپ ها شناخته می شود. البته براساس کیفیت موادی که در ساختن بکاررفته، دارای انواع مختلفی در بازار می باشد.

این مطلب را از دست ندهید   روش شارژ پاور بانک لپ تاپ

اگر چه برای طول و کیفیت آن شرکت های سازنده ابعاد استانداردی مشخص نکرده اند، اما معمولا رابط های خانگی طولی حدود 1 تا 1.5 متر دارند و کابل های استفاده شده در شرکت ها بسته به نوع کار آن ممکن است طولی بیش از 40 متر نیز داشته باشند، البته اگر قصد دارید رابطی با متراژ بالا استفاده نمایید حتما با مشورت نمایندگی های لپ تاپ اقدام به تهیه دستگاه های تقویت سیگنال نمایید، تا ابعاد زیاد آن علاوه بر کاهش سرعت، وضوح تصاویر پایین نیاورد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 1 =