نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

کارت گرافیک اکسترنال (eGPU)

یکی از مشکلات رایج کاربران لپ تاپ عدم امکان ارتقاء بعضی از قطعات مهم، از جمله کارت گرافیکی آن می باشد،که اجرا بسیاری از برنامه های گرافیکی مانند فتوشاپ وابسته به این سخت افزار هستند؛ همچنین به علت گرافیک بالای باز های کامپیوتری، این مسئله برای بسیاری از گیمر ها نیز آزار دهنده می باشد. اما برای حل این مسئله می توان از کار تهای گرافیک اکسترنال استفاده نمود، که مهمترین مزیت استفاده از آن عدم نیاز به تغیر ات سخت افزاری خاص سیستم بوده، در نتیجه اکثر کاربران به راحتی می توانن از آن استفاده نمایند؛ با ما همراه باشید تا بیشتر با این سخت افزار مشکل گشا آشنا شوید.

کارت گرافیکی اکسترنال چیست

eGPU مخفف عبارت External Graphics Processing Unit، همان طور که از اسم آن پیداست همان کارت گرافیکی لپ تاپ، اما با این تفاوت که خارج از سیستم قرار گرفته و توسط کابل های رابط به دستگاه متصل می گردد، استفاده از این کارت ها برای کاربران حرفه ای لپ تاپ بسیار معمول است، چرا که به دلیل انجام پروژه های سنگین نیاز  به کارت گرافیکی قدرتمندتری داشته و از آنجا که نمی توان این سخت افزار را در لپ تاپ ارتقا داد، نوع اکسترنال آن را به دستگاه خود متصل می نمایند.

اگر چه در بسیاری از لپ تاپ ها پردازشگر و رم قوی بکار گرفته شده اما کارت گرافیک آن به اندازه دیگر قطعات داخلی قوی نیست؛ اگر شما نیز با این مسئله مشکل دارید، در صورتی که قصد تعویض سیستم قدیمی خود را ندارید، تنها راه استفاده از eGPU برای بالابردن ظرفیت گرافیکی دستگاه است.

این مطلب را از دست ندهید   مشکلات ماوس لپ تاپ سونی

قطعات مختلف یک کارت گرافیک اکسترنال

eGPU ها برای اتصال به لپ تاپ دارای یک کابل رابط قوی بوده و علاوه بر آن دارای اجزایی دیگری مانند قاب، کارت گرافیک و منبع تغذیه است؛ در واقع به بدنه فلزی محافظ دور این قطعه اکسترنال قاب گفته شده که از طریق پورت های ورودی و منبع تغذیه به برق شهری متصل گشته؛ منبع تغذیه به علت نوسانات ولتاژی برق شهری نقش مهمی در حفاظت از آن در برابر ولتاژ های بالا دارد .

کارت گرافیکی موجود در این قطعات مانند GPU های خود لپ تاپ بوده ، با این تفاوت که ظرفیت و قدرت بالاتری در پردازش داده های گرافیکی دارد، در نتیجه از آن ها کارآمد تر می باشند.

انواع کابل های اتصال eGPU

برای پردازش داده های گرافیکی در کارت های اکسترنال باید از طریق کابل رابط به آن منتقل نمود اما بسته به نوع لپ تاپ از سیم های متفاوتی استفاده شده که می توان به کابل های تاندربولت، Express card، Mini PCle و USB-C اشاره نمود. استفاده از سیم های رابط از نوع یو اس بی به دلیل وجود پورت های USB در اکثر لپ تاپ های جدید، بسیار رایج تر از انواع دیگر آن می باشد، اما در لپ تاپ های قدیمی تر معمولا  Express card بکار گرفته می شود.

چطور یک کارت گرافیک قدرتمند داشته باشید

کاربران حرفه ای به دلیل آشنایی و مهارت بالای سخت افزاری معمولا خود کارت گرافیک اکسترنال را می سازند، آنها کارتی با ظرفیت مورد نیاز خود تهیه نموده ،سپس در محفظه ای دارای اسلات PCle قرار می دهند و با استفاده از پاور متناسب به برق متصل می نمایند در نهایت برای افزایش طول عمر آن قاب محکم روی آن قرارداده و بوسیله کابل مناسب به لپ تاپ خود وصل می نمایند.

این مطلب را از دست ندهید   دیر خاموش شدن ویندوز در لپ تاپ

 اما تهیه این ابزارو نحوه سره هم کردن آن برای اکثر کاربران گیج کننده است، پس توصیه می کنیم با کمک کارشناسان نمایندگی لپ تاپ خود اقدام به تهیه کارت های گرافیکی آماده و مناسب برای لپ تاپ خود کنید.

کارت گرافیکی آماده معمولا دو نوع رایج دارند؛ نوع مجتمع آن که کاربری ساده تر ی داشته که اغلب برای کار های گرافیکی سبک تر با داده های گرافیکی کمتر مورد استفاده بوده اما در نوع دیگر یعنی کارت گرافیک مجزا، برای بازی های گرافیکی بسیار مناسب بوده چون  داده ها را بعد از پردازش به طور مستقل به PCle منتقل می نماید  در نتیجه می توانند نرخ فریم در بازی را به طور چشمگیری بالا ببرند.

5/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − سه =