نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

کیبورد لپ تاپ سونی

یکی از اساسی ترین اجزای کامپیوتر ها و لپ تاپ ها کیبورد این دستگاه می باشد. کمپانی سونی یکی از برترین تولید کنندگان انواع لپ تاپ می باشد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با کیبورد لپ تاپ سونی و دلایل خرابی و تعمیر آن آشنا کنیم. یکی از اساسی ترین قطعات سخت افزاری لپ تاپ ها کیبورد می باشد.

به نوعی کیبورد رابط کاربری بین شخص و دستگاه می باشد. بنابراین سالم بودن آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مشکلات کیبورد ها و عدم عملکرد کلید های روی آن معمولا به دلیل نفوذ گرد و غبار و خرده ریز ها به داخل آن و یا وجود برخی برنامه های نامناسب که با ویندوز سازگاری ندارند به وجود می آیند.

برای حفظ کیفیت و کارایی کیبورد لپ تاپ سونی لازم است شرایط تناسب با آن را ایجاد کنید. به یاد داشته باشید کلید های کیبورد حساس هستند و در صورت خرابی لازم است توسط واحد تعمیرات لپ تاپ مورد بررسی و تعمیر قرار بگیرند.

تعمیر کیبورد لپ تاپ سونی

تعمیر کیبورد لپ تاپ سونی تنها در صورت آسیب دیدگی های سطحی امکان پذیر است. همچنین شکستگی کلید ها و جای گذاری آن ها با مدل های اصلی نیز یکی از راه های تعمیر این بخش از دستگاه می باشد. در برخی وارد نیز آسیب دیدگی کیبورد لپ تاپ سونی و عدم عملکرد آن تنها به دلیل گیر کردن خرده ریز ها بر زیر کلید ها می باشد.

در  صورت مواجه شدن با اختلالات سطحی از طریق راه های زیر می توانید کیبورد لپ تاپ سونی را تعمیر کنید. در صورتی که خرابی پیشرفته است و تمامی کلید ها عمل نمی کنند بهتر است برای تعمیر آن به واحد تعمیرات لپ تاپ سونی مراجعه کنید.

این مطلب را از دست ندهید   گرفتن بک آپ در هارد اکسترنال لپ تاپ سونی

روش های تعمیر کیبورد لپ تاپ سونی

بازگردانی ویندوز

نصب برنامه های جدید در دستگاه یکی از عواملی است که بر کیبورد لپ تاپ تاثیرگذار است.  بازگردانی ویندوز به حالت قبل یکی از اقداماتی است که برای رفع این مشکل بسیار کاربردی است.  برای بازگردانی ویندوز  ابتدا به منوی استارت رفته و سپس به کنترل پنل مراجعه کنید.

پس از آن روی گزینه Back up your computer کلیک نمایید و بعد گزینه System and Security را انتخاب کنید. در صفحه بعد روی Recover system settings or your computer و پس از آن روی Open System Restore کلیک کنید. در این قسمت منتظر بازگردانی یا همان Restore شدن ویندوز خود باشید.

تمیز کردن کیبورد لپ تاپ

گاهی مواقع ورود آشغال ها به زیر کلید های کیبورد سبب می شود تا این قطعه کارکرد درست خود را از دست بدهد و برخی از کلید های موجود در این قطعه به درستی کار نکنند.  برای تمیز کردن کیبورد لپ تاپ سونی، دستگاه خود را تا ۷۵ درجه مایل کنید تا به صورت شیب دار قرار بگیرد و بعد آن را تکان دهید تا خرده ریز ها خارج شوند.

به یاد داشته باشید که تکان های شدید دستگاه را دچار اختلال می کند ، بنابراین سعی کنید با تکان های مداوم و ملایم خرده ریز ها را خارج کنید. اگر تمام این راه کار ها موثر نبود می توانید از هوای فشرده برای خروج آشغال ها استفاده کنید. همچنین اگر از هارد دیسک مکانیکی برخوردارید بهتر است لپ تاپ خود را خاموش نمایید تا از هر برخوردی با آن جلوگیری شود.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه پاک کردن کش در کروم لپ تاپ سونی

راه اندازی مجدد لپ تاپ

زمانی که تمام کلید های لپ تاپ شما عمل نمی کند دلیل آن سخت افزاری بودن مشکل به وجود آمده است. راه اندازی مجدد لپ تاپ کمک می کند یکی از راه کار هایی است که کمک می کند این مشکل برطرف شود. تنها کافیست ۵ثانیه کلید دکمه ی پاور را نگه دارید و تا راه اندازی مجدد دستگاه منتظر بمانید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =