نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آیا استفاده از لپ تاپ زمانی که به شارژ است باعث خرابی آن می شود

امروزه برای جلوگیر از آسیب باتری لپ تاپ همچنین افزایش طول عمر مفید آن کارشناسان توصیه های متفاوتی دارند، یکی از این اختلاف نظر ها در مورد این باور بوده که استفاده از لپ تاپ زمانی که از طریق کابل شارژر به برق متصل است و باتری در حال شارژ شدن می باشد باعث خرابی آن در طولانی مدت می شود؛ بنابراین برای اینکه مشخص کنیم آیا این نظر واقعا درست بوده یا نه، در ادامه به بررسی دقیق این موضوع می پردازیم.

نحوه شارژ شدن باتری لپ تاپ

برخی به اشتباه تصور می کنند با اتصال دائم لپ تاپ به برق باعث شارژ بیشتر آن شده و باتری انرژی بیشتری نگه می دارد، در صورتی که لپ تاپ های امروزی مجهز به  تکنولوژی بوده که پس از رسیدن شارژ باتری به درصد مشخصی روند شارژ شدن متوقف شده و اتصال باتری به برق قطع می شود؛ از آن پس لپ تاپ با برق مستقیم کار کرده و دیگر باتری دخالتی در برق رسانی قطعات داخلی در این زمان ندارد.

پس این باور که اتصال دائم لپ تاپ به برق باعث داغ شدن و خرابی باتری می شود غلط بوده چرا که امروزه در لپ تاپ ها حالتی به نام Optimaize برای میزان شارژ باتری در نظر گرفته شده است.

با این حال اگر نمی دانید لپ تاپ شما نیز به این فناور مجهز می باشد، زمانی که طولانی مدت دستگاه به برق متصل بوده و قصد استفاده از آن را در این مدت دارید، حتما در فواصل مناسب اجازه دهید باتری نیز تخلیه شود؛ تا فشار ولتاژ ناشی از اتصال دائم به برق کاهش یابد.

این مطلب را از دست ندهید   علت خطای بررسی نکردن به‌روزرسانی ویندوز

باتری را خارج کنید

یکی از راه های سالم نگه داشتن باتری زمانی که می خواهید ساعات زیادی با لپ تاپ کار کنید، خارج کردن باتری در این زمان است، به طوری که برخی کارشناسان معتقدند زمان اجرای برنامه ها ی سنگین و انجام پروژه های محاسباتی دشوار حتما باتری از لپ تاپ خارج شود؛ تا بر اثر گرمای بیش از حدی که هنگام کار دستگاه تولید مشود، آسیبی به باتری وارد نگردد.

هرچند که سیستم جدید لپ تاپ ها باعث شده بتوان آن را در هر دو حالت باتری و آداپتور استفاده نمود، با این حال خارج نمودن آن می تواند باعث افزایش عمر مفید باتری لپ تاپ گردد.

البته هنگام استفاده از لپ تاپ بدون باتری باید نکاتی را رعایت نمود تا اختلالی در سخت افزار های داخلی به وجود نیامده و بدون بروز هیچ مشکلی بتوان بنم افزارها و برنامه ها را اجرا نمود که از جمله آنها عبارتند از:

حتما زمان خروج باتری دستگاه را خاموش نمایید، تا آسیبی به سخت افزار های داخلی بر اثر قطع ناگهانی برق وارد نشود، همچنین توجه داشته باشدی که هرگز به فضای جای باتری در  لپ تاپ، زمانی که به برق متصل است دست نزنید؛ چون علاوه بر خطر برق گرفتگی ممکن است باعث آسیب دیدگی محل اتصالات باتری شود.

مواظب باشید زمان خارج کردن باتری ضربه ای به آن وارد نشده و پس از خروج در مکان امنی قرار دهید تا آلودگی ها و گرمای بیش از حد محیط باعث خرابی آن نشود.

هرگز لپ تاپ را توسط شارژر دیگری به برق متصل نکنید، شاید در ظاهر شارژر ها با هم تقاوتی نداشته اما طراحی آن بسته به مدل دستگاه دارای اختلافات جزئی بوده که می تواند باعث خرابی سخت افزاری لپ تاپ شود.

این مطلب را از دست ندهید   نقش باتری پشتیبان در مادربرد

اتصال مستقیم شارژر به پریز برق، به دلیل نوسانات برق شهری بسیار مضر بوده در نتیجه بهترین کار متصل کردن لپ تاپ از طریق محافظ برق  می باشد، چرا که باعث ورود ولتاژ مناسب یه لپ تاپ شده و این امر برای عملکرد صحیح قطعات مختلف لپ تاپ بسیار ضروریست.

حتما در این خصوص با نمایندگی های لپ تاپ خود نیز مشورت نمایید چون بسته به نوع دستگاه شاید لازم باشد نکات دیگری در این باره رعایت نمایید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + هفت =