نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

صدا دادن فن لپ تاپ سونی

داغ شدن قطعات سخت افزاری داخل لپ تاپ، باعث افت شدید عملکرد، همچنین آسیب یا سوختن آن ها می شود؛ لذا در تمام لپ تاپ ها سخت افزاری به نام فن قرار گرفته تا علاوه بر تهویه هوای داخل لپ تاپ به خنک شدن قطعات داخلی حین فعالیت کمک نماید؛ سلامت و عملکرد بهینه بسیاری از قطعات حیاتی لپ تاپ ها مانند CPU، هارد، کارت گرافیک و رم وابسته به کارکرد درست سیستم خنک سازی از جمله فن های می باشد.

مشکلات فن ها با یک علامت واضح همراه و آن سر و صدای بیش از حد حین انجام کار یا زمان روشن شدن و بارگذاری سیستم است؛ این صدا گاهی قطع شده یا دائما شنیده می شود؛ در هر صورت از بروز خرابی یا اختلال در کارکرد فن ها خبر داده و از آنجا که مشکلات فن ها آسیب زیادی به دنبال دارد، کوچکترین مشکل در آن حائز اهمیت بوده و باید سریعا جهت رفع آن اقدام شود.

دانستن علل گوناگون ایجاد مشکل در فن باعث پیشگیری از خرابی آن شده به همین دلیل در این مقاله رایج ترین مشکلات فن و دلیل آن راتوضیح داده و راه حلی برای رفع آن پیشنهاد می دهیم.

علت صدا دار شدن فن لپ تاپ

علت یابی درست علاوه به رفع سریع مشکل، از بروز مجدد مشکل در آینده جلوگیری در نتیجه باعث آسیب کمتر به لپ تاپ می گردد؛ بنابراین قبل از هر چیز باید علت های گوناگون ایجاد کننده مشکل صدا دار شدن فن ها را شناخته و بر اساس آن قدم های بعدی را طی نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   آسیب به لپ تاپ با قطعی برق

مشکلات صدا دادن فن ها ابتدا به صورت موقت بروز و بیشتر ابتدای راه اندازی سیستم با آن مواجه می شوید؛ اگر علت را در این زمان پیدا و افدام به رفع آن کنید، از خرابی های سخت افزاری بعدی می توان جلوگیری و هزینه کمتری بابت تعمیرات پرداخت نمایید.

در ادامه یه سه علت شایع صدا دادن فن لپ تاپ می پردازیم:

  1. باز کردن هم زمان چند برنامه سنگین

سرعت و شدت فعالیت فن ها بر اساس میزان دمای داخلی لپ تاپ تنظیم و هر زمان قطعات داخلی لپ تاپ داغ شده برای جلوگیر از آسیب به آن ها، فن ها با قدرت بیشتری کار می کنند. اجرای چند برنامه با هم نیازمند پردازش بیشتر سیستم، در نتیجه افزایش فعالیت CPU لپ تاپ گردیده که موجب داغ شدن این قطعه در زمان پردازش اطلاعات مربوط به برنامه ها می گردد؛ در این زمان فن ها به کمک CPU امده و با سرعت بیشتر هوای داخل را تهویه کرده تا دمای محیط داخل را معتدل گرداند. تنها راه کار بستن برنامه ها و استراحت دادن به سیستم بوده تا فعالیت پردازشگر متوقف و کم کم خنک شود.

  1. عمر مفید فن تمام شده

کارکرد زیاد فن ها به مرور باعث فرسودگی و خرابی آن ها شده و خود عامل دیگری برای صدا دار بودن فن لپ تاپ می باشد؛ البته نوسانات برق شهری نیز روی عملکرد فن ها تاثیر و باعث خرابی آن ها می شود. گاهی نیز بر اثر فرسودگی زیاد فن ها، صدایی به دلیل شل شدن در نتیجه سخت چرخیدن فن شنیده می شود که باید آن را باز کرد و پس از تعمیز کردن به درستی در محل خود قرار داد؛ اگر همچنان صدای آزار دهنده فن قطع نشد باید به فکر تعویض آن باشید.

  1. گرد و غبار

برای بهتر تهویه شدن هوا توسط فن ها در روی بدنه مقابل فن ها سوراخ های کوچکی تعبیه، که راهی برای ورود گرد و غبار به داخل لپ تاپ می باشد. گاهی جمع شدن غبار در داخل فن و این سوراخ ها باعث افت عملکرد فن و موجب تهویه نامناسب می گردد؛ به خصوص اگر از آخرین بار که لپ تاپ را تمیز کرده اید زمان زیادی می گذرد. این عللت به ظاهر ساده در صورت بی توجهی باعث سوختن فن و آسیب سایر قطعات داخلی گردیده لذا تمیز کردن منظم آن امری ضروریست.

این مطلب را از دست ندهید   علت کار نکردن Ctrl-Alt-Delete لپ تاپ

بسته به دلایل ذکر شده راه حل صدا دار بودن فن ها متفاوت و شامل عدم اجرای هم زمان برنام های سنگین، تمیز کردن فن ها و تعویض آن در صورت تعمیر نشدن است.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 6 =