نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تاچ پد لپ تاپ

فعال کردن تاچ پد لپ تاپ سونی در واقع کاری است که از طریق تنظیمات این دستگاه انجام می‌شود. با ورود به بخش تنظیمات لپ تاپ و تغییر آپشن‌های مربوطه در غالب موارد کار فعالسازی تاچ پد به راحتی انجام می‌شود، مگر آنکه دستگاه دچار اشکالات سخت افزاری در بخش تاچ پد باشد.

در این مقاله برآنیم تا چند روش موجود برای فعال کردن تاچ پد را با شما کاربران گرامی به اشتراک بگذاریم. در صورت استفاده از روش‌های زیر و تداوم مشکل کار نکردن آن، توصیه می‌شود جهت بررسی سخت افزاری دستگاه به یکی از نمایندگی‌های مجاز تعمیر لپ تاپ سونی، نظیر نمایندگی لپ تاپ سونی مراجعه نمایید.

آموزش فعال کردن تاچ پد لپ تاپ سونی

برای فعال‌سازی تاچ پد روش‌های متفاوتی وجود دارد که در این بخش به برخی از آنها اشاره خواهد شد. در صورت نیاز به راهنمایی‌های بیشتر در این باره می‌توانید با کارشناسان ما در مرکز تعمیر لپ تاپ سونی مراجعه کنید.

استفاده از کلید Fn برای فعال کردن تاچ پد لپ تاپ سونی

یکی از آسان‌ترین روش‌های موجود برای فعال کردن تاچ پد لپ تاپ ، استفاده از کلید Fn است. برای فعالسازی تاچ پد از طریق این کلید کافی است تا کلید Fn را به همراه کلید دیگری به طور همزمان فشار دهید. کلید دومی که باید فشار دهید معمولاً یکی از کلید های توابع  (F1 تا F12) است. صفحه کلید را بررسی کنید و سعی کنید آیکونی را بیابید که  صفحه لمسی یا تاچ پد را نشان دهد. از ترکیب این دو کلید هم می‌توان برای فعال کردن و هم برای غیر فعال کردن تاچ پد لپ تاپ استفاده کرد. در صورت نیاز به راهنمایی‌های بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در نمایندگی لپ تاپ سونی تماس بگیرید.

این مطلب را از دست ندهید   دلیل گیر کردن به روز رسانی ویندوز در راه اندازی مجدد چیست

تغییر در تنظیمات Device Manager:

برای فعال کردن تاچ پد لپ تاپ با این روش، ابتدا به قسمت Start در ویندوز بروید و عبارت Device Manager را در قسمت جستجو تایپ کنید و آن را باز کنید. در پنجره باز شده روی گزینه Mice and other pointing devices دوبار کلیک کنید. در منوی تاچ پد گزینه Update Driver Software را انتخاب کنید. سپس گزینه Search automatically for updated driver software را انتخاب و سپس با فعال و غیر فعال کردن گزینه تاچ پد فعال سازی تاچ پد لپ تاپ خود را انجام دهید. در صورت نیاز به راهنمایی‌های بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در نمایندگی لپ تاپ سونی تماس بگیرید.

بررسی دستگاه‌های وصل شده

کار نکردن تاچ پد گاه به دلیل وصل بودن دستگاه‌های جانبی به لپ تاپ اتفاق می‌افتد. برای مثال اتصال برخی از دستگاه‌ها از طریق درگاه USB به لپ تاپ ممکن است سبب غیرفعال شدن تاچ پد می‌گردد.

برای فعال سازی تاچ پد لپ تاپ در این شرایط، لپ تاپ را خاموش کنید و همه ی دستگاه های جانبی را از آن جدا نمایید. پس از این کار لپ تاپ را روشن کنید. با انجام این روش در بسیاری مواقع مشکل کار نکردن تاچ پد لپ تاپ رفع می‌شود.

بررسی تنظیمات موس:

مورد دیگری که می‌تواند در فعال کردن تاچ پد لپ تاپ به شما کمک کند، بررسی تنظیمات موس است. برای بررسی تنظیمات مرتبط با این بخش ابتدا مسیر  Windows > Start > change mouse settings را دنبال کنید. بعد از طی کردن مسیر بالا وارد پنجره ی Mouse Properties می شوید. در این پنجره تنظیمات تاچ پد لپ تاپ را پیدا کنید که معمولا در زبانه سمت راست قرار دارد ( روش دسترسی به این گزینه در لپ تاپ های مختلف متفاوت است).

این مطلب را از دست ندهید   تعمیرات فن لپ تاپ سونی

در پنجره‌ی باز شده از فعال بودن گزینه‌ی Enable touchpad مطمئن گردید. در صورت غیرفعال بودن، آن را فعال کنید و سپس روی Apply و ok کلیک نمایید. در صورت نیاز به راهنمایی‌های بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در نمایندگی لپ تاپ سونی تماس بگیرید.

مقالات مرتبط:

فعالسازی فینگر پرینت لپ تاپ سونی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − دوازده =