نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

افزایش سرعت بوت شدن لپ تاپ سونی

تکنولوژی های جدید همواره باعث افزایش سرعت انجام کار ها شده، از همین رو سرعت بالا، تبدیل به یکی از معیارهای اصلی کاربران برای انتخاب لپ تاپ گردید؛ البته کند بودن سیستم به معنی قدیمی بودن یا لزوم تعویض آن نیست چون عوامل زیادی بر روی آن اثر گذاشته؛ لذا در ادامه به یکی از مشکلات رایج کاربران در این خصوص، یعنی  دیر بوت شدن ویندوز  10 را مطرح نموده و راه هایی برای افزایش دادن به آن عنوان می نماییم.

بررسی مشکلات ویندوز 10

علت اصلی کاهش سرعت بوت شدن سیستم، وجود اختلال در سیستم عامل بوده که می توان با انجام تغییرات خاصی این اختلالات را حل نمود و موجب بالا آمدن سریع‌تر ویندوز گردید؛ البته توجه داشته باشید این تنظیمات نهایت تا50% باعث تسریع اجرای سیستم می شود.

جهت رفع مشکل کندی بوت لپ تاپ وارد قسمت Power Option از طریق استارت یا مسیر Control Panel> Hardware and sound> Power Options  شوید؛ سپس در نوار ابزار سمت چپ روی عبارت Choose what the power button does کلیک نمایید تا ویندوز تنظیمات مربوط به  ShutDown را نمایش دهد، که بوسیله گزینه Change settings that are currently unavailable می توان آن را تغییر داد و دستور Turn on fast startup را فعال نمود؛ درپایان فراموش نکنید برای ذخیره کارهایی که انجام داده اید روی گزینه Save Changes کلیک نمایید؛ حال دیگر ویندوز بر روی حالت راه اندازی سریع، بوت می گردد.

مدیریت نرم افزار های لپ تاپ

بسیاری از برنامه ها به طور پیش فرض بلافاصله بعد از اجرا ویندوز لود می شوند که این خود دلیل دیگری برای کند شدن سیستم است چرا که ویندوز باید برای بوت شدن منتظر همه آنها بماند.

این مطلب را از دست ندهید   راه اندازی مکرر لپ تاپ سونی

برای پیدا کردن برنامه های دارای لود خودکار، از طریق راست کلیک بر روی نوار ابزار یا زدن کلید های میانبر Ctrl+Shift+Escape یا  Ctrl+Alt+Delete وارد پنجره Task manager شوید؛ حال شما می توانید لیست کاملی از این  نرم افزار ها را در زبانه Startup مشاهده نمایید. این پنجره علاوه بر نمایش ترتیب لود شدن برنامه، گزینه ای تحت عنوان Disable در اختیار شما گذاشته تا اجرای آن ها را متوقف کنید.

اگر چه غیر فعال کردن برنامه های لپ تاپ تاثیر زیادی بر بالا رفتن سرعت بوت ویندوز دارد، اما لود برخی برنامه در زمان راه اندازی ویندوز ضروری بوده و عدم اجرای آن ها خود باعث مشکلات دیگر می شود. برای مثال جلوگیری از لود خود کار برنامه  Dropbox or Google Drive موجب عدم همگام سازی آن زمان اجرای سیستم شده، در نتیجه مجبورید به طور دستی مجدد آن را اصلاح نمایید؛ پس قبل از اعمال اینگونه تغییرات، حتما با یک فرد آگاه در این زمینه مشورت کنید.

اولویت بوت شدن

گاهی در بایواس لپ تاپ، به اشتباه راه اندازی درایور سی دی اولویت داده شده  برای همین قبل از اتصال به هارد می خواهد از طریف CD بوت شود و این خود منجر به کندی بیشتر سیستم می شود؛ این مسئله اغلب با بروز رسانی ویندوز برطرف گردیده و نیاز به تنظیم مجدد BIOS نمی باشد.

هارد را تعویض نمایید

قبل از بالا آمدن ویندوز باید هارد حتما اجرا و شناسایی شود بنابراین سرعت لود آن اثر زیادی بر سریعتر بوت شدن سیستم دارد. معمولا ارتقا هارد باعث تغییرات زیادی در عملکرد سیستم می شود لذا بسیاری از تعمیرکاران زمان مواجه با مشکل کندی Booting توصیه به تعویض هارد قدیمی با نوع مناسب تر مانند SSD می کنند؛ هرچند که تعویض هارد شاید با هزینه زیادی همراه باشد اما نمی توان از امکانات یک هارد جدید چشم پوشی نمود.

این مطلب را از دست ندهید   مشکل ریستارت شدن پی در پی لپ تاپ سونی

اگر تعویض هارد هم تاثیر مشهودی بر سرعت بوت ویندوز نداشت دیگر زمان آن رسیده این مشکل را به نمایندگی های لپ تاپ خود بسپارید؛ چون بسیاری از مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری در ابتدا باعث کندی سیستم شده و رفع به موقع آن ها از آسیب و هزینه زیاد بابت تعمیرات جلوگیری می کند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + یک =