نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رایج‌ترین دلایل داغ شدن لپ تاپ سونی

یکی از مشکلات همیشگی لپ تاپ های امروزی، به ویژه در زمان پردازش‌های سنگین و اجرای برنامه‌های گرافیکی با کیفیت، داغ شدن آنهاست. با وجود آنکه داغ کردن لپ تاپ، تا اندازه‌ای معمول و پذیرفتنی است اما در صورتی که دمای لپ تاپ بیش از اندازه بالا رود، این موضوع می‌بایست جدی گرفته شده و رفع گردد. دلایل داغ شدن لپ تاپ سونی نشانه‌ای بر وجود اشکال سخت افزاری و یا نرم افزاری در آن است.

از میان عللی که سبب داغ شدن لپ تاپ می‌گردند، مواردی چون پردازش‌های سنگین، کثیفی قطعات و انباشت گردوغبار بر روی قطعات لپ تاپ، ناهموار بودن سطح زیر لپ تاپ و مواردی از این دست شایع‌تر و رایج‌ترند. در بخش‌های آتی برخی از این علل رایج بررسی شده و راهکارهایی جهت رفع آنها توصیه خواهد شد. در صورت نیاز به راهنمایی‌های بیشتر در این رابطه می‌توانید با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی تماس بگیرید.

ناهموار بودن سطح زیر لپ تاپ

اشتباه رایج مردم استفاده از لپ تاپ بر روی پای خود و یا در تختشان است. هرچند معنی لپ تاپ به معنای «قرار گرفته جلوی زانو» است، اما اگر سطحی که کامپیوتر را بر روی آن قرار داده‌اید صاف نباشد، هیچ جایی برای عبور هوا باقی نمی‌ماند و در نتیجه لپ تاپ بیش از حد داغ می‌شود. علت دیگری که ممکن است سبب داغ شدن لپ تاپ گردد، قرار گرفتن این دستگاه بر روی سطح ناهموار است. ازهمین رو توصیه می‌شود که همیشه لپ تاپ را بر روی یک سطح صاف و هموار که جریان هوا را محدود نمی‌کند، قرار دهید.

این مطلب را از دست ندهید   کار نکردن دکمه Fn در لپ تاپ

پردازش‌های سنگین از دلایل داغ شدن لپ تاپ سونی

یکی دیگر از علل داغ شدن لپ تاپ، اجرای برنامه‌های سنگین به طور همزمان توسط لپ تاپ است. علاوه بر این اجرای تنها یک برنامه سنگین با پردازش‌های گرافیکی بالا نیز می‌تواند سبب داغ شدن بیش از اندازه لپ تاپ گردد. این اتفاق ممکن است در مواقع دیگری که مستلزم پردازش‌های فشرده هستند نظیر ساخت موسیقی، تدوین ویدیو و یا کار با فتوشاپ نیز رخ دهد. در صورت نیاز به اجرای چنین برنامه‌هایی توصیه می‌شود هر از چندگاهی به لپ تاپ خود استراحت دهید. گرمایی که توسط CPU حین اجرا و باز کردن برنامه ها ایجاد می شود مهم ترین منبع برای افزایش دمای لپ تاپ می باشد.

کثیفی قطعات لپ تاپ از دلایل داغ شدن لپ تاپ سونی

لپ تاپ ها در بخش جلویی ساختار فیزیکی خود به منافذ ورودی هوا و در قسمت عقبی به دریچه های خروجی هوا مجهز گشته اند. پاکسازی این دریچه ها از گرد و غبار یا سایر مواد می تواند جریان هوا را در این دریچه ها روان سازد و مانع از داغ شدن لپ تاپ گردد. علاوه بر درگاه‌های ورودی معمول روی لپ تاپ فن لپ تاپ نیز ترجیحاً می‌بایست هر سه ماه یکبار تمیز شود. در صورت عدم داشتن مهارت و دانش لازم جهت انجام این کار، توصیه می‌شود به یکی از مراکز ارائه دهنده سرویس‌های مرتبط با تعمیر لپ تاپ، نظیر نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی مراجعه نمایید.

خطرات داغ شدن لپ تاپ سونی

غالب لپ تاپ های عرضه شده به بازار از مادربردهای نسبتاً ظریف و پیشرفته ای برخوردارند که به گرما بسیار حساس هستند. این حساسیت به ویژه در نمونه های اولترا یا فوق باریک نسبتاً بیشتر است. ساختار فشرده قطعات در این دستگاه ها سبب می گردد تا در زمان آسیب یک قطعه، احتمال آسیب سایر قطعات بسیار بالا باشد. بد نیست بدانید که دمای قطعات داخلی سیستم یکی از مهم ترین عوامل آسیب رسان به قطعات داخلی کامپیوتر از جمله مادربرد و کارت گرافیک آن است که با استفاده از چند سنسور اندازه گیری می شود.

این مطلب را از دست ندهید   خارج کردن آب را از درگاه شارژ لپ تاپ سونی

داغ شدن لپ تاپ ممکن است سبب آتش گرفتن دستگاه نیز شود. اتفاقی که در دفعات بیشمار برای بسیاری از لپ تاپ ها افتاده و شرکت های عرضه کننده را ناچار به جمع آوری لپ تاپ ها از سطح بازار کرده است. برخی دیگر از دلایل داغ شدن لپ تاپ سونی عبارتند از: بروز اشکالاتی در باتری و شارژر، آسیب دیدگی صفحه نمایش و پرش های گاه و بی گاه تصویر آن، تولید صداهای ناهنجار و آزاردهنده و ….

مقالات مرتبط:

مراقبت از باتری لپ تاپ سونی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =