نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

طریقه افزایش طول عمر باتری لپ تاپ سونی

شاید خراب شدن باتری لپ تاپ در ابتدا مشکل پیش پا افتاده ای به نظر برسد، چون با وصل مستقیم آن به پریز برق مسئله به راحتی حل شده و بدون نیاز به باتری نیز سیستم کار می کند؛ اما گاهی نبود آن در مکان هایی که دسترسی به برق ندارید، دردسر بزرگی محسوب می گردد در نتیجه ضروریست قبل از اینکه مجبور به تعویض آن شوید برای نگهداری و افزایش طول عمر باتری لپ تاپ خود اقدامات اساسی انجام دهید.

ورژن جدید ویندوز 10 برای پیشگیری از خرابی سریع باتری لپ تاپ، تنظیماتی دراختیار کاربران قرار داده؛ تا علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی و کمک به نگه داشتن شارژ، باعث بالا رفتن عمر مفید باتری گردد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

Battery Saver

سیستم عامل ها برای ذخیره بیشتر انرژی و جلوگیری از اتلاف آن دارای گزینه ای به نام Battery Saver (محافظ باتری) بوده، در نتیجه ابزاری مفید برای بالا بردن طول عمر باتر می باشد.

 اگر چه این برنامه به طور پیش فرض در لپ تاپ ها فعال می باشد اما برای اطمینان از Active بودن آن، روی آیکون باتری در سمت راست نوار ابزار کلیک کرده تا وارد پنجره کوچک تنظیمات باتری شوید، در این صفحه علاوه بر نمایش درصد شارژ، یک نوار تنظیم کننده برای تعیین Power mode لپ تاپ وجو داشته که با قرار دادن آن در سمت چپ یعنی Best Battery life، حالت محافظ فعال می گردد.

اگر می خواهید وضعیت Battery Saver به طور اتوماتیک زمانی فعال گردد که شارژ باتری به درصد مشخصی رسیده است، باید صفحه تنظیمات ویندوز را باز کرده و وارد بخش Battery از طریق نوار ابزار سمت چپ آن شوید؛ در این قسمت عبارت Turn Battery saver on automatically if my battery falls below را تیک زده و از طریق اسلایدر زیر آن حداقل مقدار شارژ مورد نظر برای فعال شدن آن را تعیین نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   کاربرد کارت گرافیک در لپ تاپ

کاهش نور صفحه نمایش

نور بالای صفحه یکی از اصلی ترین دلایل تمام شدن سریع شارژ لپ تاپ بوده در نتیجه تنظیم و کاهش آن در زمان هایی مانند شب که روشنایی کمتری برای کار با سیستم لازم است، می توان راهکار سودمندی در صرفه جویی انرژی باشد. سریع ترین راه برای دسترسی به تنظیمات نور صفحه کلیک روی آیکون اعلانات در سمت راست نوار ابزار می باشد, سپس با استفاده از نوار لغزنده پایین پنجره روشنایی صفحه نمایشگر را بر اساس شرایط محیط تنظیم نمایید.

 البته اعمال تغییرات روشنایی مناسب مانیتور، از طریق مسیر Settings > System > Display نیز امکان پذیر می باشد.

جایگزین کردن Hibernation با sleep

راه اندازی سریع مجدد سیستم از حالت Sleep در زمان های بلا استفاده بودن آن ، موجب گردیده بسیاری از کاربران این حالت را به Hibernation ترجیح دهند؛ اگرچه در وضعیت اسلیپ لپ تاپ شارژ کمتری مصرف کرده اما با این حال هنوز هم مصرف انرژی وجود دارد، بنابراین برای صرفه جویی بیشتر استفاده از گزینه هیبرینیت مناسب تر می باشد.

برای تغییر تنظیمات استراحت لپ تاپ، از طریق کنترل پنل وارد پنجره System setings شده و گزینه When I press the power button را روی هیبرینیت قرار داده و برای اعمال شدن آن تغییرات را ذخیره نمایید.

غیرفعال کردن برنامه های اضافی

نرم افزارهای مختلف علاوه بر مصرف برق متفاوت، با دائم فعال بودن در پس زمینه ویندوز، باعث تخلیه زود هنگام باتری می گردند؛ لذا برای شناسایی چنین برنامه هایی، وارد پنل تنظیمات Battery ویندوز 10شده و با کلیک روی عبارت Battery usage by app لیستی از میزان برق مصرفی هر برنامه مشاهده نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   سیستم عامل برای لپ تاپ

برای Inactive شدن نرم افزار ها در پس زمینه و جلوگیری از اتلاف انرژی، کافیست روی هر یک از برنامه های پر مصرف راست کلیک کرده و علامت دو عبارت Let Windows Decide When This App Can Run in the Background و Reduce the Work the App Can Do When It’s in The Background بردارید.

اینترنت را قطع کنید

روشن بودن ابزار هایی مانند وای فای و بلوتوث در همه زمان ها ضروری نبوده و تنها باعث از دست رفتن شارژ بیشتر لپ تاپ می گردد، بنابراین اگر در حال انجام کارهایی خارج از فضای اینترنت هستید توصیه میکنیم Wifi را قطع نمایید و تنها در صورت نیاز آن را روشن نمایید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 20 =