نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خارج کردن باتری آیا باعث افزیش طول عمر مفید آن می شود

یکی از باور های رایج کاربران لپ تاپ این است که می توان با خارج کردن باتری، از خراب شدن زودهنگام آن جلوگیر نمود؛ بنابران زمان کار با سیستم آن را جدا می نمایند. اما این که این روش چقدر در افزایش طول عمر مفید باتری لپ تاپ موثر بوده چیزیست که در ادامه قصد داریم به آن بپردازیم.

چطور باتری از لپ تاپ جدا می شود

برای امتحان درست یا غلط بودن روش گفته شده در بالا ابتدا باید باتری لپ تاپ را جدا نمود و بسته به نوع برند سیستم شما روش های گوناگونی برای آن وجود دارد؛ اما در همه آن ها لازم است ابتدا دستگاه را خاموش کنید، چون خارج کردن ناگهانی باتری موجب آسیب های متعدد به سیستم های داخلی دستگاه می شود.

زمان خارج کردن باتری حتما کابل شارژر را از آن جدا نموده و لپ تاپ را بر روی سطح صافی قرار دهید؛ در اکثر لپ تاپ ها با آزاد نمودن دو ضامن تعبیه شده در اطراف آن می توان به حالت کشویی باتری را جدا نمود؛ اما اگر موفق به انجام آن نشدید برای جلوگیری از خرابی باتری زمان خارج کردن آن، از کارشناسان نمایندگی لپ تاپ خود کمک بگیرید.

مواظب باشید بعد از خروج باتری آسیب یا ضربه ای به آن وارد نشود؛ چرا که باعث خرابی باتری شده در نتیجه بهترین کار قرار دادن آن در پاکت های حباب دار می باشد.

خارج کردن باتری تاثیری بر عمر آن دارد؟

امروزه با وجود تکنولوژی پیشرفته تر در باتری های نسل جدید ،گرم شدن باتری هنوز یکی از عوامل رایج خرابی این قطعه می باشد. زمانی که لپ تاپ دائم به شارژ باشد باعث شده باتر لپ تاپ به شدت داغ شود؛ بنابراین خارج کردن باتری در این زمان ها از آسیب به آن جلوگیری می نماید؛ پس می توان گفت هنگامی که دسترسی به برق وجود دارد، لپ تاپ را مستقیما به پریز برق وصل نموده و باتری آن را خارج کنید؛ این کار در طولانی مدت باعث افزیش عمر باتری و عملکرد بهتر آن می شود.

این مطلب را از دست ندهید   کاهش سرعت لپ تاپ سونی

البته علاوه بر گرم شده عوامل متعدد دیگری در کاهش عمر مفید باتری تاثیر داشته که در ادامه به آن ها نیز می پردازیم.

دلایل عمر کوتاه باتری لپ تاپ

ولتاژ بالا اولین عامل آسیب زننده به باتر ها به خصوص باتری های لیتیومی می باشد در نتیجه بهتر است از اتصال طولانی مدت لپ تاپ به برق خودداری نموده و زمان کمتری برای شارژ باتری اختصاص دهیم.

همان طور که دمای بالای خود باتری اثر مستقیم بر عملکرد آن داشته، دمای بالای محیط اطراف آن نیز همین تاثیرات را دارد؛ بنابراین هر چقدر محیط کار ما گرم تر باشد باتری لپ تاپ ما زود تر خراب می شود.

آخرین علتی که موجب کاهش عر باتری لپ تاپ  می شود، ضربه خوردن به باتری در هنگام حمل و نقل سیستم وهمچنین زمانی که قصد خارج نمودن باتر را دارید، پس ضروریست در این مواقع دقت کنید به بدنه باتری ضربه ای وارد نشود.

مدت زمان لازم برای شارژ باتری

نحوه درست شارژ نمودن باتری می تواند از خرابی زود هنگام آن جلوگیری نموده؛ البته زمان و روش شارژ کردن لپ تاپ ها بسته به نوع برند، مدل دستگاه همچنین نوع کانفیگ به کار رفته در آن  متفاوت بوده؛ در نتیجه مهم است که زمان خرید لپ تاپ در مورد نحوه شارژ نمودن آن با کارشناسانان نمایندگی ها مشورت نمایید تا با توجه به توان مصرفی قطعات سیستم شما راه کار مناسبی مطرح نماید.

البته میزان شارژی که باتری در نگه می دارد بستگی به تعداد برنامه ها و نوع نرم افزارهای باز شده در آن نیز دارد ؛در نتیجه می تواند بین 2 تا 4 ساعت متغیر باشد. با این حال ضرورویست هنگام کاهش ناگهانی زمان نگه داشتن شارژ باتری لپ تاپ، با تعمیرکاران حرفه ای در این خصوص مشورت نمایید، چرا که شاید اولین علامت خرابی باتری دستگاه شما باشد.

این مطلب را از دست ندهید   رفع عدم شناسایی فلش توسط لپ تاپ
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =