نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چه زمانی به تعمیر باتری لپ تاپ sony نیاز داریم؟

یکی از اصلی ترین اجزای لپ تاپ که روند کاری آن را کنترل می کند، باتری است. این قطعه ی قابل شارژ، مسئولیت تامین انرژی لپ تاپ را بر عهده داشته و امکانی را فراهم می کند که لپ تاپ بدون نیاز به برق کار کند. از این رو نحوه ی تعمیر باتری لپ تاپ سونی امر مهمی است که نیازمند اعمال تعمیرات تخصصی و مراجعه به مراکز معتبر می باشد.

بروز مشکل در باتری، علاوه بر اینکه فرآیند شارژ شدن لپ تاپ را تحت تاثیر قرار می دهد، می تواند در بلند مدت نیز موجب شکل گیری اختلالاتی در قطعات دستگاه گردد. به طور کلی باطری لپ تاپ سونی و یا هر برند دیگری دارای عمر مفید مشخصی است. اما با رعایت نکات مراقبتی می توان تعویض باتری لپ تاپ را به تعویق انداخت. ادامه این مطلب را از دست ندهید تا با علائم خرابی باتری لپ تاپ سونی آشنا شوید.

علت اصلی خرابی باتری لپ تاپ سونی

همان طور که اشاره شد باتری قطعه ی مصرفی لپ تاپ به شمار می رود و پس از مدتی دیگر قادر به ارائه ی عملکرد اولیه ی خود نیست. در واقع خراب شدن باتری لپ تاپ سونی پس از مدت زمان طولانی، کاملا طبیعی است. اما مشکل اینجاست که ممکن است باطری لپتاپ خیلی زودتر از آنچه که فکرش را کنید، خراب شود. مهم ترین عاملی که موجب خرابی باتری سیستم رایانه ای لپ تاپ می گردد، نوسانات برقی است. از این رو اکیدا توصیه می نماییم که  ابتدا دو شاخه ی کابل شارژر را به برق بزنید و سپس فیش آداپتور را به لپ تاپ متصل کنید. زیرا همواره احتمال خرابی باتری در اثر نوسانات جریان برقی که  به طور ناگهانی وارد کابل می ‌شود، وجود دارد.

این مطلب را از دست ندهید   افتادن خط روی LCD لپ تاپ

پایان عمر باتری لپ تاپ سونی و پیدایش نیاز به تعمیر و یا تعویض آن برخلاف خرابی بسیاری از قطعات رایانه ای لپ تاپ، نشانه‌های بسیار واضحی دارد. این وضوح به گونه‌ای است که هر کاربر مبتدی را نیز از خرابی منبع انرژی سیستم لپ تاپ مطلع می سازد. برخی از رایج ترین علائم خرابی باتری لپ تاپ sony عبارتند از:

خالی شدن سریع شارژ باتری

یکی از اصلی ترین نشانه های خرابی باتری لپ تاپ سونی کاهش بازدهی در نگهداری شارژ است. این مشکل امکان دارد در حدی پیش برود که پس از فول شارژ شدن باتری لپ تاپ سونی، حتی یک ساعت هم شاهد ماندن شارژ کافی سیستم نباشید. توجه کنید که از وجود چنین اختلالی نباید چشم پوشی کرد. نمایندگی مجاز سونی مناسب ترین انتخاب در راستای رفع مشکلات شارژدهی باتری لپ تاپ های sony است.

داغی بیش از حد سیستم رایانه ای لپ تاپ

اگر در حین کار کردن با لپ تاپ احساس می‌کنید که باتری سیستم و در واقع قسمت زیرین لپ تاپ به شدت داغ است، احتمالا باتری دچار اختلالات ساختاری می باشد. اگر این مشکل به صورت پیاپی رخ می‌دهد، مطمئن باشید که زمان تعویض باتری لپ تاپ مورد نظر رسیده است. در چنین شرایطی سعی کنید سریعا برای تعویض باتری لپ تاپ خود اقدام کنید، چراکه گرمای بیش از اندازه ی باتری می‌تواند موجب گرم شدن سایر قطعات لپ تاپ و درنتیجه آسیب‌دیدگی آن‌ها شود.

خاموشی ناگهانی لپ تاپ

خاموشی ناگهانی لپ تاپ مشکل بسیار دردسرساز و آزاردهنده ای است که در اکثر موارد حاصل از خرابی باتری سیستم می باشد. خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ نشان دهنده ی آن است که باتری قادر به تهیه ی توان لازم برای اجرای برنامه ها باز شده در لپ تاپ نیست و باید به سرعت تعمیر یا تعویض شود. کارشناسان ما در نمایندگی رسمی sony چنین اختلالاتی را طی مراحل ریزبینانه ی عیب یابی برطرف می سازند.

این مطلب را از دست ندهید   دلایل داغ شدن لپ تاپ سونی

تعویض باتری لپ تاپ سونی

گاهی اوقات احتمال دارد آسیب وارده بر باتری لپ تاپ sony در حدی گسترش بیابد که  جهت رفع مشکلات ناشی از خرابی باتری راهی جز تعویض آن وجود نداشته باشد. مهم ترین نکته در هنگام تعویض باتری لپ تاپ سونی استفاده از نمونه ی اورجینال در راستای جایگزینی باتری معیوب است. باتری های تقلبی کیفیت لازم برای کار در  لپ تاپ را نداشته و ممکن است باعث بروز مشکلات جدی در قطعات دیگر سیستم شوند. از طرفی عملیات تعویض باید توسط افرادی پدید آید که قبلا بارها این کار را انجام داده اند. شکل گیری فرایند تعویض باتری لپتاپ سونی وایو توسط تعمیرکاران مبتدی می تواند موجب آسیب اجزای داخلی لپ تاپ شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 12 =