نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بلوتوث لپ تاپ سونی

راه های مختلف و سریع انتقال فایل به لپ تاپ  مانند نرم افزار Shareit، باعث شده دیگر کاربران عادی  تمایلی به استفاده از بلوتوث لپ تاپ نداشته باشند؛  با این حال به دلیل کاربرد های جدید و خاص بلوتوث، هنوز ابزاری مفید در لپ تاپ ها امروزی محسوب می گردد ؛ چرا که از طریق آن می توان کار هایی همچون مدیریت دوربین مداربسته، تماس های تلفنی و … انجام دهید، در نتیجه وجود این ابزار برای بسیاری از شرکت ها ضروریست.

همچنین برخی مدیران برای اتصال برخی تجهیزات شرکت به جای شبکه پر هزینه  LAN از فناوری بلوتوث دستگاه ها کمک می گیرند؛ به طوری که حتی روی کامپیوتر هایی که مجهز به این قابلینت نیستند هم دانگل بلوتوث نصب می کنند.

علاوه بر این تکنولوژی بکار رفته در نسخه های جدید بلوتوث باعث شده از سرعت، قدرت و برد بالاتر پشتیبانی کند و بتوان بهتر از قبل برای کار با هدفون های بی سیم، اسپیکر های بلوتوث دار و ماوس های بی سیم از آن استفاده نمود؛ برای همین در ادامه قصد داریم طریقه نصب و فعال سازی آن را در لپ تاپ های سونی بررسی نماییم.

مزیت بلوتوث نسبت به WiFi

اگرچه سرعت بالا و پوشش وسیع وای فای باعث محبوبیت بیشتر آن در بین کاربران گشته اما به دلیل صرفه جویی در انرژی در بسیاری از دستگاه ها به جای وای فای ترجیح داده اند از  بلوتوث پشتیبانی نمایند.

نحوه فعال کردن بلوتوث در لپ تاپ سونی

ساده ترین راه دسترسی به تنظیمات بلوتوث در لپ تاپ های سونی، رفتن به پنجره Action Center از طریق آیکون آن در سمت راست نوار ابزار است؛ در این پنجره با کلیک روی آیکون بلوتوث و تغییر رنگ آن به آبی روشن می شود.

این مطلب را از دست ندهید   بلوتوث لپ تاپ سونی

اگر در این پنجره آیکون بلوتوث نبود، باید اقدام به نصب آن بر روی ویندوز کنید؛ برای اینکار به تنظیمات ویندوز رفته و گزینه Devices  را انتخاب کنید. سپس در نوار ابزار سمت چپ پنجره باز شده عبارت Blutooth & other devices را پیدا و  وارد تنظیمات بلوتوث شوید؛ در همان ابتدای صفحه سوئیچ روشن و خاموش کردن بلوتوث قرار دارد. همچنین در این صفحه می توان به مدیریت دستگاه های متصل به لپ تاپ از طریق بلوتوث پرداخت و با Remove کردن ارتباط آن ها را قطع یا بوسیله Pair به آن دستگاه متصل شد.

نصب بلوتوث از طریق درایور

برای مدیریت هر سخت افزار یا نرم افزاری در ویندوز 10 باید یک درایور تعریف نمود، برای اینکار به بخش Device Manager از طریق استارت رفته و درایور مربوط به آن را انتخاب کنید. غالبا بروزرسانی این درایور باعث می شود، ناسازگار هایی ایجاد کننده اختلال در عملکرد بلوتوث لپ تاپ برطرف و در نتیجه بتوان بدون هیچ مشکلی آن را فعال نمود.

شناسایی نشدن دستگاه ها توسط بلوتوث لپ تاپ

برای اتصال دستگاه ها باید ابتدا از طریق اسکن کردن شناسایی شود، معمولا این عمل خودکار در ویندوز انجام شده و در انتها لیستی از دستگاهای که بلوتوث آن ها فعال است به شما نمایش داده می شود . اگر از طریق اسکن خودکار ویندوز دستگاه مربوطه را پیدا نکرده اید، اولین راه حل انجام مجدد این کار به طور دستی می باشد.

پنجره  Devices and Printers را از طریق سرچ در استارت پیدا و روی گزینه تنظیمات بلوتوث کلیک نمایید؛ در زبانه Option صفحه باز شده تیک گزینه Allow Bluetooth Devices To Find This  بزنید و تنظیمات را ذخیرهع نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   هارد دیسک مجازی در ویندوز 10

عیب یابی کار نکردن بلوتوث

اگر روش های قبل برای فعال سازی بلوتوث بیفایده بودند؛ باید به دنبال علل نرم افزاری دیگری برای آن باشید. ویندوز 10 قابلیتی به نام Troubleshooter داشته که کار را برای علت یابی خرابی های نرم افزاری ویندوز راحت کرده است. برای دسترسی به این قابلیت باید وارد کنترل پنل شده و Hardware and Devices  را انتخاب کنید، در نهایت گزینه مربوطه برای عیب یابی به شما نماش داده می شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 20 =