نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل کار نکردن نوار وظیفه ویندوز لپ تاپ چیست؟ نوار وظیفه ویندوز یکی از بزرگترین ویژگی های لپ تاپ سونی ویندوز است که امکان دسترسی فوری به برنامه های مورد استفاده را فراهم می کند. این ویژگی کوچک یک برنامه کاربردی زیبا و مفید است و ویندوز 10/11 با به روز رسانی نوار وظیفه تجربه بهینه را تضمین می کند. برای رفع کار نکردن نوار وظیفه ویندوز، می توانید به راه حل های زیر مراجعه کنید:

کار نکردن نوار وظیفه ویندوز لپ تاپ
کار نکردن نوار وظیفه ویندوز لپ تاپ

روش 1 رفع کار نکردن نوار وظیفه ویندوز لپ تاپ. با ایجاد یک حساب کاربری جدید، نوار وظیفه ویندوز کار نمی کند

آیا نوار وظیفه ویندوز 10/11 شما کار نمی کند؟ برای حل این خطا با ایجاد یک حساب کاربری جدید، راه حل های زیر را دنبال کنید:

مرحله 1. کلیدهای Windows + I را بزنید تا برنامه Settings باز شود و Accounts را انتخاب کنید.

مرحله 2. “خانواده و سایر کاربران” را در قسمت سمت راست انتخاب کنید. پس از آن، “افزودن شخص دیگری به این کامپیوتر” را انتخاب کنید.

مرحله 3. اکنون “I don’t have this person’s sign-in information” را انتخاب کنید.

مرحله 4. اکنون، گزینه “افزودن کاربر بدون حساب مایکروسافت” را بزنید.

مرحله 5. نام کاربری، رمز عبور و راهنمایی را تایپ کنید. حالا دکمه Next را بزنید. هنگامی که این حساب جدید را ایجاد کردید، به آن تغییر دهید و ببینید آیا نوار وظیفه ویندوز 10/11 کار نمی کند یا خیر.

ممکن است ببینید که رفع خطای نوار وظیفه ویندوز 10/11 چقدر آسان است. هر مرحله بالا را دنبال کنید و استراحت کنید! به یاد داشته باشید که اگر این مراحل مفید هستند، با دوستان خود در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

این مطلب را از دست ندهید   کار نکردن دکمه Fn در لپ تاپ
کار نکردن نوار وظیفه ویندوز لپ تاپ
کار نکردن نوار وظیفه ویندوز لپ تاپ

روش 2. با راه اندازی مجدد Windows Explorer، نوار وظیفه ویندوز را رفع کنید

یک راه اندازی مجدد ساده هر زمان که لپ تاپ سونی شخصی به مشکلی برخورد کند ایده آل است. به همین دلیل، خطای کار نکردن نوار وظیفه ویندوز 11 را می توان با یک راه اندازی مجدد ساده ویندوز اکسپلورر برطرف کرد. مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1. Task Manager را با کلیک راست بر روی Taskbar باز کنید و Task Manager را از پنجره ظاهر شده انتخاب کنید.

مرحله 2. برای یافتن Windows File Explorer به پایین بروید.

مرحله 3. روی این Windows Explorer کلیک راست کرده و از منوی زمینه Restart را انتخاب کنید.

اگر Windows File Explorer شما پاسخ نمی دهد، می توانید مشکل را در Task Manager نیز برطرف کنید. آموزش های دقیق را در قسمت زیر بررسی کنید:

روش 3. به روز رسانی ها را بررسی کنید تا نوار وظیفه ویندوز 11 کار نمی کند

این یک توصیه گسترده است که برای چندین خطای لپ تاپ سونی شخصی قابل استفاده است، اما برای برخی اختلاف نظر در نوار وظیفه را حل کرده است. بنابراین، به‌روزرسانی‌ها را بررسی کنید تا نوار وظیفه ویندوز 10 کار نکند. فقط باید به Settings > Update & Security > Windows Update بروید. برای رفع مشکلات نوار وظیفه می توانید به روز رسانی های موجود را نصب کنید.

  • به روز رسانی های موجود را برای تعمیر نوار وظیفه ویندوز نصب کنید
  • اگر با مشکلاتی مانند عدم کارکرد به‌روزرسانی ویندوز مواجه شدید، راه‌حل‌ها را در قسمت زیر بیابید:
این مطلب را از دست ندهید   بلوتوث لپ تاپ

روش 4. از PowerShell برای رفع کار نکردن نوار وظیفه ویندوز استفاده کنید

ویژگی Powershell Windows شبیه به Command Prompt معمولی است که می تواند با استفاده از Command Prompt راه اندازی شود. این به شما در پیکربندی تنظیمات سیستم کمک می کند. مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1. Windows Powershell را تایپ کنید یا فقط power را در نوار جستجو تایپ کنید و نماد برنامه Windows Powershell را انتخاب کنید.

مرحله 2. دستور زیر را در پنجره Powershell کپی کنید، آن را در Command Prompt قرار دهید و دکمه Enter را بزنید:

Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register “$($_.InstallLocation)AppXManifest.xml”}

مرحله 3. پس از اجرای دستور قبلی، پنجره Powershell را خاموش کنید و به دایرکتوری زیر بروید، که بخشی از Windows Explorer است: C:/Users/name/AppData/Local/. وقت آن است که از نام کاربری در حساب خود برای قسمت نام استفاده کنید.

مرحله 4. پوشه “TileDataLayer” را در لیست جستجو کنید و آن را حذف کنید. اکنون، ببینید آیا نوار وظیفه شما به درستی کار می کند یا خیر.

کار نکردن نوار وظیفه ویندوز لپ تاپ
کار نکردن نوار وظیفه ویندوز لپ تاپ

روش 5. درایورهای گرافیکی را برای حل نوار وظیفه ویندوز به روز کنید

خطاهای نوار وظیفه ویندوز 10 ممکن است با درایورهای قدیمی مرتبط باشد. از این روش می توان برای رفع مشکلات نوار وظیفه و چندین خطای دیگر که با لپ تاپ سونی شخصی خود دارید استفاده کرد. مراحل به روز رسانی درایورهای گرافیک به شرح زیر است:

اگر درایورهای متعددی نیاز به به روز رسانی داشته باشند، ممکن است در نوار وظیفه مشکلاتی ایجاد کنند. به طور کلی، شما باید به درایورهای استاندارد، به عنوان مثال، درایورهای گرافیکی و صوتی نگاه کنید. می توانید نرم افزار “Driver Talent” یا سایر ابزارهای شخص ثالث را برای به روز رسانی خودکار درایور دانلود کنید.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه رفع سیاهی صفحه نمایش لپ تاپ سونی

با توجه به سخت افزار دقیق شما و تغییرات ویندوز 10، ابزارهای به روز رسانی خودکار درایورها دستگاه شما را به درستی تشخیص داده و درایور مناسب را انتخاب می کنند. پس از آن، نرم افزار درایور گرافیک را برای شما بر روی کامپیوتر شما تنظیم می کند.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید:  آموزش بازیابی سیستم ویندوز 11 لپ تاپ sony

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + چهار =