نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

زمان تعویض باتری لپ تاپ سونی

مهم نیست که چقدر خوب با باتری لپ تاپ سونی خود رفتار می کنید، در نهایت می میرد. اگر خوش شانس هستید، زمان آن فرا رسیده است که لپ تاپ سونی خود را تا زمانی که باتری آن تمام شود، تعویض کنید. اگر اینطور نیست، باید باتری را تعویض کنید. مرگ باتری ممکن است ناگهانی به نظر برسد، اما لازم نیست. هنگامی که زمان تعویض باتری لپ تاپ سونی شما فرا رسد، ویندوز به شما هشدار می‌دهد، اما می‌توانید ظرفیت باتری خود را نیز حفظ کنید.

هشدار ویندوز برای تعویض باتری لپ تاپ سونی

ویندوز معمولاً شما را از میزان ظرفیت باتری خود به‌روز نمی‌کند. همانطور که از آن استفاده می کنید و ضعیف می شود، متوجه خواهید شد که به نظر نمی رسد لپ تاپ سونی شما به اندازه باتری دوام بیاورد.

در نهایت، زمانی که باتری شما به ظرفیت کافی کم می رسد، ویندوز به شما هشدار می دهد. یک X قرمز رنگ روی نماد باتری استاندارد در سینی سیستم شما ظاهر می‌شود و وقتی روی آن کلیک می‌کنید، ویندوز به شما اطلاع می‌دهد که باید «به فکر تعویض باتری خود باشید». ویندوز همچنین می گوید که کامپیوتر شما ممکن است ناگهان خاموش شود زیرا مشکلی در باتری شما وجود دارد – به عبارت دیگر، باتری شما نمی تواند شارژ کافی برای تامین انرژی لپ تاپ سونی شما را برای مدت طولانی در زمانی که به پریز وصل نیست نگه دارد.

توجه داشته باشید که این هشدار در ویندوز 7 اضافه شده است، بنابراین اگر از ویندوز ویستا یا XP استفاده می کنید، آن را مشاهده نخواهید کرد.

این مطلب را از دست ندهید   ارتقاء RAM لپ تاپ

بررسی ظرفیت باتری لپ تاپ سونی

اگر کنجکاو هستید که ظرفیت باتری لپ تاپ سونی شما چقدر کاهش یافته است، می توانید از ابزار شخص ثالث برای مشاهده آن استفاده کنید. BatteryInfoView رایگان NirSoft این کار را به خوبی انجام می دهد و میزان فرسودگی تقریبی باتری، ظرفیتی که برای داشتن آن طراحی شده است و ظرفیتی که در حال حاضر دارد را نشان می دهد.

به عنوان مثال، در تصویر زیر می بینیم که باتری برای نگهداری 86580 میلی وات ساعت انرژی طراحی شده است. با این حال، ظرفیت فعلی باتری در شارژ کامل تنها 61261 میلی‌وات ساعت است. به عبارت دیگر، باتری لپ‌تاپ سونی تنها 70.8 درصد از ظرفیت اصلی خود را در صورت شارژ کامل نگه می‌دارد.

برخی از باتری ها ممکن است اطلاعات بیشتری مانند تعداد چرخه های شارژ و دشارژی که پشت سر گذاشته اند را نشان دهند.

کالیبره کردن باتری

اگر باتری شما نیاز به کالیبراسیون داشته باشد، ممکن است اطلاعات بالا کاملاً دقیق نباشد. به عنوان مثال، ما یک باتری داشتیم که گزارش داد تقریباً تمام شده است. ویندوز به ما هشدار داد که زمان تعویض باتری فرا رسیده است و به نظر می رسد باتری با توجه به ظرفیت گزارش شده در سطح 27.7 درصد سایش قرار دارد.

پس از کالیبره کردن باتری، ویندوز به ما هشدار نداد و ظرفیت باتری گزارش شده به 70.8% برگشت. باتری در واقع هیچ شارژ اضافی دریافت نکرد، اما کالیبراسیون به حسگر باتری کمک کرد تا در واقع میزان ظرفیت باتری را تشخیص دهد. اگر ویندوز می گوید زمان تعویض باتری شما فرا رسیده است، قبل از بررسی میزان سایش واقعی آن، ابتدا آن را کالیبره کنید. اگر این کار را نکنید، می توانید باتری را جایگزین کنید که هنوز به اندازه کافی خوب است. این فقط هدر دادن پول خواهد بود.

این مطلب را از دست ندهید   بررسی لپ تاپ سونی وایو پرو 11

دلیل کاهش ظرفیت باتری لپ تاپ سونی

باتری لپ تاپ سونی به دلیل عوامل متعددی کاهش می یابد. گرما، استفاده، سن – همه این موارد برای باتری ها مضر هستند. باتری ها بدون توجه به هر اتفاقی به آرامی از بین می روند – حتی اگر باتری خود را در کمد قرار دهید و هرگز آن را لمس نکنید، به دلیل افزایش سن به تدریج ظرفیت خود را از دست می دهد. با این حال، اگر هرگز از باتری خود استفاده نمی کنید – مثلاً از لپ تاپ سونی خود بیشتر اوقات پشت میز خود استفاده می کنید و نسبتاً داغ می شود که برای باتری بد است – خارج کردن باتری مطمئناً می تواند به افزایش عمر آن کمک کند.

تعویض باتری لپ تاپ سونی

اگر لپ تاپ سونی شما دارای باتری قابل سرویس دهی توسط کاربر است – یعنی باتری که می توانید خودتان آن را جدا کنید – می توانید نسبتاً به راحتی باتری خود را تعویض کنید. اگر لپ تاپ سونی شما باتری قابل سرویس دهی کاربر ندارد، باید با سازنده لپ تاپ سونی تماس بگیرید تا بتوانند لپ تاپ سونی شما را شکسته و باتری آن را برای شما تعویض کنند.

با فرض اینکه باتری قابل سرویس دهی توسط کاربر دارید، می توانید یک باتری جایگزین برای مدل لپ تاپ سونی خود به صورت آنلاین سفارش دهید. باتری های پس از فروش اغلب با قیمت ارزان، با گوشه های بریده شده و آزمایش ناکافی ساخته می شوند. آنها می توانند خطرناک باشند – یک باتری ارزان، تقلبی و با طراحی نامناسب می تواند به معنای واقعی کلمه شعله ور شود.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر فن لپ تاپ سونی

مقالات مرتبط:

باز کردن قفل لپ تاپ سونی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 14 =