نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونگی تنظیمات بایوس لپ تاپ سونی

تنظیمات بایوس لپ تاپ سونی را با فشردن چند دکمه می توانید بیابید. BIOS ، یک سفت افزار (Firmware) است که در داخل یک تراشه روی مادربرد لپ تاپ سونی قرار می‌ گیرد. سفت افزار یا فریم ویر به برنامه‌های سطح پایین تقریبا ثابتی گفته می ‌شود که در چیپ‌ های الکتریکی ذخیره می شوند و کنترل دستگاه را بر عهده دارند. BIOS  جزء برنامه های اصلی است که برای تنظیمات BIOS و تعمیر سیستم کاربرد بسیاری دارد. در مرکز تعمیرات لپ تاپ برای نصب ویندوز یا زمانی که لپ تاپ سونی ویروسی شده باشد و دسترسی ها کاملا قطع شده باشند، با ورود به تنظیمات BIOS می توان سیستم را تعمیر کرد.

دسترسی به تنظیمات BIOS لپ تاپ سونی

اصولا کلید F2 برای ورود به بایوس در سیستم های کامپیوتری در نظر گرفته شده است و شاید هم می توان به جرات گفت که این یک استاندارد برای تولید کنندگان لپ تاپ شده است، اما کمپانی سونی استانداردهای خاص خود را دارد. برای ورود به تنظیمات BIOS ، دکمه پاور لپ تاپ را فشار داده و چند ثانیه نگه دارید؛ به این ترتیب لپ تاپ خاموش می شود. پس از خاموش شدن، دکمه ASSIST را چند ثانیه نگه دارید تا لپ تاپ روشن شود.( فقط دکمه ASSIST  را نگه دارید ). در صفحه جدید مشاهده خواهید کرد که در مقابل BIOS کلید F2  قرار داده شده که با فشار آن به صفحه آن وارد می شوید.

تنظیمات بایوس لپ تاپ سونی و وظایف آن

اگر در لپ تاپ سونی سیستم عاملی نصب نباشد، هنگام روشن شدن دستگاه، تنظیمات BIOS  بالا می آید. هنگام نصب بودن سیستم عامل هم این سفت ابزار قبل از بوت سیستم، قطعات را چک می کند که سالم باشند و در صورت سالم بودن، سیستم عامل را از طریق هارد بوت می کند.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیرات تخصصی لپ تاپ سونی

BIOS دارای کد های ضروری بسیاری می باشد. این سفت ابزار برای تست کردن سخت افزار از این کدها استفاده می کند. یعنی اگر بایوس بدرستی کار نکند، سیستم عامل نیز کار خود را آغاز نخواهد کرد.

تست قطعات سخت افزاری سیستم عامل لپ تاپ سونی

راه اندازی سیستم عامل

تطابق و هماهنگی قطعات

بررسی کارایی و عملکرد سیستم

اجرای تنظیمات پایه‌ای سخت افزارها

کنترل قطعات سخت افزاری

بروزسانی این بایوس لپ تاپ های سونی نیازمند وب سایت رسمی این کمپانی می باشد. ابتدا مدل لپ تاپ سونی خود را در آن باید انتخاب و سپس در Driver & Tools سیستم عامل لپ تاپ خود را مشخص کنید. اگر نسخه ای جدید برای تنظیمات این سفت ابزار لپ تاپ سونی برای شما ارائه شده باشد در آن قسمت مشاهده می کنید و میتوانید دانلود کرده و با فشردن F2 وارد تنظیمات آن شوید. پس از این کذراندن این مراحل به قسمت Advanced رفته و گزینه Start Easy Flash را انتخاب کنید تا نصب آن کامل شود. پس از انجام تمام این مراحل برای راه اندازی BIOS، لپ تاپ سونی خود را مجدد راه اندازی کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =