نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علل و رفع خرابی دکمه سمت چپ ماوس

بسیاری از قابلیت های ماوس بر عهده دکمه سمت چپ قرار دارد، بنابراین هر گونه خرابی در آن می‌تواند برای کاربر بسیار آزار دهنده و دردسر ساز باشد؛ قطعی و اختلال در عملکرد ماوس به علل مختلف سخت افزاری و نرم افزاری رخ داده و آشنایی با علت ایجاد مشکلات آن به علت یابی سریع و صحیح کمک می‌کند؛ به همین دلیل قصد داریم در ادامه شما را به عوامل مختلف این مسئله آشنا کرده و راه حلی مناسب برای آن ارائه دهیم.

علت یابی خرابی دکمه سمت چپ ماوس

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم دکمه سمت چپ ماوس قسمت پرکاربرد این سخت افزار است از جمله کار هایی که با این قسمت انجام می‌شود عبارتند از: دابل کلیک ، دراگ کردن و باز کردن منو دستورات برای هر فایل می‌باشد.

برای تشخیص علت سخت افزاری یا نرم افزاری بودن هر گونه خرابی ماوس ، ابتدا آن را از لپ‌تاپ خود جدا کرده و به سیستم دیگری متصل و عملکرد آن را بررسی نمایید، اگر در سیستم جدید تمام کارها به خوبی انجام می‌شود پس ناسازگاری نرم افزاری در دستگاه شما وجود دارد که مانع کارکرد صحیح ماوس شده است، اما اگر با اتصال به سیستم دیگر هنوز دکمه سمت چپ به خوبی کار نمی‌کرد به طور قطع مشکل سخت افزاری در آن وجود دارد.

البته می‌توانید ماوس دیگری نیز به لپ‌تاپ خود وصل نمایید و در صورت کار نکردن دکمه سمت چپ آن از مشکل سخت افزاری سیستم خود اطمینان حاصل کنید؛ از طرف دیگر در ماوس های سیمی‌گاهی پورت USB دچار اشکال است، پس قبل از هر اقدامی‌کارکرد آن را با درگاه های دیگر دستگاه چک نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   خارج کردن آب را از درگاه شارژ لپ تاپ سونی

رفع خرابی دکمه سمت چپ ماوس

شرکت های سازنده ماوس برای انواع محصولات خود معیاری به نام نرخ کلیک در نظر گرفته اند به طوری که هر چقدر نرخ کلیک یک ماوس کمتر باشد احتمال خرابی آن بیشتر است، برای مثال زمانی که گفته می‌شود نرخ کلیک یک ماوس 5 میلیون است بدین معناست که بعد از انجام این تعداد کلیک دیگر عملکرد صحیحی ندارد.

رفع مشکلات سخت افزاری ماوس نیز به تبحر و دانش بالایی دارد و کوچکترین اشتباه می‌تواند باعث از کار افتادن کامل ماوس شود، پس اگر قصد خرید ماوس جدید ندارید یا هنوز تاریخ گارانتی ماوس شما تمام نشده، بهتر است فرایند تعمیر را به نمایندگی های مجاز آن بسپارید.

حل مشکلات نرم افزاری ماوس

اگر با امتحان کردن ماوس بر روی سیستم دیگر از خرابی نرم افزاری آن اطمینان دارید می‌توانید برای حل این مسئله دکمه سمت چپ ماوس، دکمه های Alt چپ+ Shift چپ + Num Lock فشار داده و عملکرد آن را تنظیم نمایید.

اگر راه حل بالا برای شما فایده ای نداشت نگران نباشید، چون ویندوز برای برطرف کردن آن راه کار جالبی به کاربران ارائه داده است، در تنظیمات جدید ویندوز 10 تمام وظایف دکمه سمت چپ ماوس را به دکمه سمت راست منتقل می کند. البته این مسئله زمانی مشکل گشاست که دکمه سمت راست به خوبی کار می‌کند، در صورت خرابی دکمه راست ماوس دیگر این راه کار مناسب نیست؛ در هر صورت برای تغییر تنظیمات دکمه های ماوس مراحل زیر را دنبال کنید:

وارد مسیر Settings > Devices > Mouse شوید و زبانه زیر عبارت Select your primary button به Left تغییر داده و پنجره را ببندید، به همین راحتی دیگر می‌توانید تمام کارها را از طریق دکمه سمت راست انجام دهید.

این مطلب را از دست ندهید   کارت گرافیک لپ تاپ

بروز رسانی درایور ماوس

کنترل هر سخت افزار در ویندوز 10 توسط یک درایور هدایت می‌شود در نتیجه اختلال و ناسازگاری آن با سایر درایور ها باعث کارکرد ناردست سخت افزاری می‌شود، برای همین بسیار مهم است که همیشه این فایل ها را بروز نگه دارید، جهت آپدیت این درایور ماوس وارد پنجره Device Manager شده و فایل مربوطه را پیدا کرده، با انتخاب گزینه Update Driver اقدام به آپدیت خودکار آن نمایید؛ البته می‌توانید با دانلود فایل آن از قسمت پشتیبانی سایتشرکت سازنده، آن را به طور دستی در ویندوز آپلود نمایید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + هجده =