نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

هیچ چیز بدتر از این نیست که لپ تاپ سونی خود را فقط برای اینکه متوجه شوید دوباره روشن نمی شود خاموش کنید. این نه تنها به بهره وری صدمه می زند، بلکه ممکن است تا زمانی که رایانه شما پشتیبان گیری نشود، به فایل های محلی دسترسی نداشته باشید. ممکن است دلایل مختلفی برای روشن نشدن رایانه وجود داشته باشد، دلایل روشن نشدن لپ تاپ سونی از جمله داغ شدن بیش از حد، آسیب به قطعات یا مشکلات مربوط به نرم افزار. قبل از اینکه بتوانید مشکل را تشخیص دهید، باید کمی بررسی کنید.

دلایل روشن نشدن لپ تاپ سونی

گرم شدن بیش از حد یکی از دلایل روشن نشدن لپ تاپ سونی

لپ تاپ سونیها هنگام روشن شدن، گرمای زیادی تولید می کنند. به عنوان مثال، واحد پردازش مرکزی معمولا حداکثر دمایی در حدود 95 درجه سانتیگراد دارد. اگرچه این عدد بسته به برند و مدل متفاوت است، اما یک CPU بیش از حد داغ می‌تواند باعث آسیب دائمی شود. اگر رایانه شما خنک کننده و تهویه کافی نداشته باشد، آسیب می تواند نسبتاً سریع رخ دهد و می تواند دلیل راه اندازی مجدد رایانه باشد. اگر CPU دچار آسیب دائمی شده است، قبل از اینکه لپ تاپ سونی دوباره روشن شود و به طور معمول کار کند، باید آن را تعویض کنید.

منبع تغذیه از دلایل روشن نشدن لپ تاپ سونی

اگر رایانه شما راه اندازی مجدد نشود، منبع تغذیه معیوب نیز می تواند مشکل ساز باشد. اگرچه بسیاری از آنها چندین سال دوام می آورند، متأسفانه فرسوده می شوند و در نهایت نیاز به تعویض دارند. منبع تغذیه معیوب می تواند به طور متناوب کار کند یا باعث شود لپ تاپ سونی اصلاً روشن نشود. منابع تغذیه در انواع مارک ها، مدل ها و توان تولید می شوند، بنابراین قبل از تعویض، مطمئن شوید که حداقل مشخصات مورد نیاز رایانه خود را می دانید. اگر منبع تغذیه را با وات کمتری نسبت به نیاز رایانه جایگزین کنید، ممکن است کارآمد نباشد — یا اصلاً کار نکند.

این مطلب را از دست ندهید   علت خطای خاموش بودن دستگاه هنگام بروزرسانی

آسیب هارد دیسک

اگر رایانه شما همچنان برق دریافت می کند اما به سیستم عامل راه اندازی نمی شود، ممکن است مشکل نرم افزاری یا هارد دیسک داشته باشید. اگر ویروسی به هارد دیسک شما آسیب رسانده است، ممکن است لازم باشد یک کپی تمیز از سیستم عامل خود را دوباره فرمت کرده و مجددا نصب کنید. مهم است که به طور منظم از فایل های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، زیرا آسیب هارد ممکن است منجر به از دست رفتن اطلاعات مهم شود. همچنین در صورت افتادن یا افتادن رایانه ممکن است به هارد دیسک آسیب فیزیکی وارد شود. اگر آسیب وارد شده به درایو به اندازه کافی شدید باشد، ممکن است نیاز به تعویض کامل داشته باشد.

دلایل دیگر روشن نشدن لپ تاپ سونی

کارت گرافیکی که خراب شده یا آسیب دیده است ممکن است بر توانایی رایانه برای روشن شدن تأثیر بگذارد. ممکن است اصلاً سیگنالی بر روی مانیتور خود دریافت نکنید، یا ممکن است ویدیو تحریف شده باشد. در صورت مشاهده هر یک از این علائم، ممکن است نیاز به تعویض کارت گرافیک باشد. همچنین یک مادربرد معیوب می تواند از راه اندازی لپ تاپ سونی جلوگیری کند. شما می توانید علت مشکل را با جایگزین کردن اجزای بالقوه خراب با اجزای شناخته شده یک به یک، و تلاش برای راه اندازی مجدد لپ تاپ سونی پس از نصب هر جزء، تشخیص دهید. این می تواند به شما کمک کند مشخص کنید کدام قطعه سخت افزاری نیاز به تعمیر یا تعویض کلی دارد.

مقالات مرتبط:

راه اندازی مکرر لپ تاپ سونی

این مطلب را از دست ندهید   بررسی لپ تاپ سونی وایو E15
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − سه =