نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

انواع سیستم عامل های مناسب برای کاربران لپ تاپ

معمولا در انواع مختلف لپ تاپ ها از سیستم عامل ویندوز استفاده می شود در نتیجه اکثر کاربران به اشتباه فکرمی‌کنند تنها سیستم عامل قابل استفاده در لپ تاپ ویندوز می باشد؛ اما در ادامه قصد داریم علاوه بر ویندوز شما رابه سیستم عامل های درای قابلیت پشتیبانی از لپ تاپ معرفی نماییم.

لینوکس

ویژگی امکان نصب و استفاده از انواع نرم افزارها مبتنی بر وب مانند کروم و فایر فاکس باعث شده کاربران بتوانند خیلی راحت آن را جایگزین ویندوز نمایند؛ همچنین این سیستم عامل به گونه ای طراحی شده تا علاوه بر لپ تاپ های لینوکسی بتوان آن را بر روی انواع مختلف لپ تا پ نصب نمود. البته گاهی با برخی سخت افزارهای دستگاه دیگر ناسازگاری داشته درنتیجه بهتر است قبل از اینکه اقدام به راه اندازی آن نمایید حتما با کارشناسان نمایندگی لپ تاپ در خصوص پشتیبانی کردن لپ تاپ شما از این نوع سیستم عامل پرس و جو نمایید.

لینوکس بیشتر بین برنامه نویسان و هکرها محبوب می باشد، چون بر خلاف ویندوز سازنده آن به کاربران اجازه دسترسی به سورس های نرم افزاری داده است تا برطبق نیاز خود آن را ارتقاء داده یا شخصی سازی کنند. البته رابطه کاربری ساده آن موجب شده همه کاربران با هر میزان دانش نرم افزاری بتوانند از آن استفاده نمایند.

اگرچه متن باز بودن نرم افزار های لینوکس ویژگی مهمی می باشد اما امنیت بالای آن نسبت به سایرسیستم عامل ها باعث جذب کاربران شده است.

کروم بوک

اگرچه کروم امروزه از نظر کاربران یک مرورگر می باشد، اما به دلیل به کار گیری فناوری های جدید یک سیستم عامل جدا از سیستم عامل نصب شده بر روی لپ تاپ محسوب میگردد، البته در این نوع سیستم عامل کاربران تنها دسترسی به ابزارها و نرم افزارهای وابسته به کروم دارند که باعث شده کاربری ساده تری در مقایسه با دیگر سیستم عامل ها داشته باشد، همچنین حجم کمی از لپ تاپ اشغال نماید؛ از طرفی به علت محدود بودن نرم افزارهای کروم نمی توان از آن برای انواع فعالیت ها استفاده نمود.

این مطلب را از دست ندهید   بروزرسانی boot

مشکلات دیگری که اغلب کاربران در خصوص این سیستم عامل دارند، عدم وجود قابلیت نصب سیستم عامل های دیگر مانند ویندوز و لینوکس بر روی آن است، البته با کرک کردن کروم یا هک کردن آن شاید بتوان لینوکس را بر روی آن راه انداز نمود.

رابط کاربری ساده و قیمت  بسیار پایین آن نسبت به سایر سیستم عامل ها باعث شده در بین خیلی از کاربران محبوب باشد با این حال  تنها در نوت بوک ها از آن استفاده شده و به ندرت بر روی لپ تاپ نصب می گردد.

پس اگر قصد شما از خرید لپ تا پ تنها گشت و گذار در محیط وب می باشد و نیازی به پردازش اطلاعات ندارید می توانید با نصب کروم دسکتاپ ساده اما قدرتمندی در اختیار داشته باشید.

ویندوز

شهرت و محبوبیت بالای سیستم عامل ویندوز به دلیل سازگاری بالای آن با انواع مختلف سخت افزار و نرم افزار بوده در نتیجه اکثر لپ تاپ های امروزی مجهز به آن می باشند. علاوه بر این نصب راحت آن بر روی لپ تاپ های مختلف باعث شده بسیاری از شرکت های سازنده این دستگاه ها، سیستم عامل ویندوز را توصیه نمایند؛ چرا که علاوه بر مقرون به صرفه بودن، اکثر نرم افزارهای بازار تنها از طریق این نوع سیستم عامل راه اندازی می شوند.

قابلیت پشتیبانی از انواع نرم افزار برای ویندوز یک عیب بزرگ نیز به همراه داشته چرا که آن را در مقابل بدافزارها و ویروس ها بسیار آسیب پذیر نموده در نتیجه از امنیت پایین تر نسبت به رقبای خود مانند لینوکس بر خوردار می باشد؛ البته امروزه آنتی ویروس های قدرتمندی به همینه منظور طراحی و به بازار آمده که می تواند به ویندوز برای حفاظت از اطلاعات شما بسیار کمک کند.

این مطلب را از دست ندهید   علائم سوختن هارد لپ تاپ سونی

محبوبیت ویندوز به دلیل رابط کاربری ساده به قدری همگیر شده است که کاربران لپ تاپ های اپل نیز اکثراً ترجیح داده اند در کنار سیستم عامل مک که مخصوص این نوع لپ تاپ است، از ویندوز به صورت مجازی نیز استفاده نمایند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + شانزده =