نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت خاموش شدن لپتاپ سونی

برای اکثر کاربرانی که با لپ تاپ سروکار دارند این مشکل به وجود آمده است که پس از گذشت مدتی از کار با لپ تاپ، باتری لپ تاپ آن‌ها خیلی زود خالی می‌شود؛ در این حالت کاملا واضح است که خاموش شدن لپتاپ سونی مشکل از باتری لپ تاپ است و زمان تعویض آن رسیده است؛ اما گاهی‌اوقات لپ تاپ هنگامی که به آداپتور متصل و در حال شارژ شدن است ناگهان خاموش می‌شود. خیلی از کاربران به اشتباه فکر می‌کنند که در این حالت هم مشکل از باتری لپ تاپ یا آداپتور آن است اما اینطور نیست! اگر شما هم با چنین مشکلی در لپ تاپ خود مواجه شده‌اید و به دنبال دلیل اصلی آن می‌گردید، ادامه این مطلب را دنبال کنید تا با علت اصلی خاموش شدن لپ تاپ هنگام اتصال شارژر آشنا شوید.

خاموش شدن لپتاپ سونی هنگام اتصال شارژر

باتری لپ تاپ یکی از قطعات مصرفی این سیستم است که دیر یا زود خراب شده و نیاز به تعویض خواهد داشت. زمانی که باتری لپ تاپ خراب می‌شود، می‌توان با زود خالی شدن شارژ این سیستم و حتی خاموش شدن ناگهانی آن فهمید که مشکل از باتری است؛ اما گاهی‌اوقات حتی زمانی که درحال شارژ کردن لپ تاپ هستید، لپ تاپ خاموش می‌شود. امکان دارد مشکل خاموش شدن لپ تاپ هنگام اتصال شارژر، در دو حالت رخ دهد؛ به گونه‌ای که هم امکان دارد زمانی که باتری درون لپ تاپ است و آداپتور را به آن متصل می‌کنید با مشکل خاموش شدن لپ تاپ مواجه شوید و هم امکان دارد که وقتی باتری درون لپ تاپ قرار ندارد و تنها آن را با آداپتور به پریز برق وصل کرده‌اید با مشکل خاموش شدن لپ تاپ مواجه شوید.

این مطلب را از دست ندهید   شارژ نشدن باتری لپ تاپ

در هر دو حالت منشا مشکل خاموش شدن لپ تاپ حین اتصال آن به شارژر، نه از باتری آن است و نه از آداپتور آن؛ بلکه مشکل از مین برد یا همان برد اصلی لپ تاپ است که به آن مادربرد لپ تاپ هم می‌گویند. درواقع مهم‌ترین قطعه لپ تاپ مین برد آن است که تمامی ورودی / خروجی‌های لپ تاپ، چیپ گرافیک و … بر روی این برد قرار دارند. مین برد علاوه‌بر اینکه نقش و مسئولیت هر یک از قطعات لپ تاپ را تعیین می‌کند، ارتباط لازم بین آن‌ها را نیز شکل می‌دهد؛ با این وجود بدیهی است که با بروز مشکلی برای مین برد لپ تاپ این سیستم خود به خود خاموش شود.

دلایل خراب شدن مین برد لپتاپ سونی

خاموش شدن لپ تاپ هنگام اتصال شارژر به علت خراب شدن مادربرد(مین برد) لپ تاپ چهار دلیل اصلی دارد که شامل: وارد شدن ضربه به لپ تاپ، نفوذ رطوبت به آن، نوسان برق و همچنین اتصال کابل‌های غیراستاندارد به لپ تاپ می‌باشند. وارد شدن ضربه به لپ تاپ تنها به برد اصلی آن آسیب نمی‌رساند بلکه به اولین قطعه‌ای که آسیب می‌زند، هارد لپ تاپ است که احتمال از بین رفتن اطلاعاتی که در لپ تاپ ذخیره کرده‌اید با آسیب‌دیدگی هارد لپ تاپ وجود دارد. از طرفی نفوذ رطوبت هم می‌تواند علاوه‌بر آسیب رساندن به مین برد لپ تاپ به هارد آن هم آسیب وارد کند.

جدا از این دو مورد اکثر اوقات نوسان برق است که ابتدا به برد پاور لپ تاپ که نقش تامین‌کننده انرژی در این دستگاه را برعهده دارد، آسیب وارد می‌کند و سپس به مین برد لپ تاپ. اتصال کابل‌های غیراورجینال به لپ تاپ هم عامل دیگری است که در خرابی مین برد لپ تاپ دست دارد؛ چراکه تمامی ورودی/خروجی‌ها بر روی برد اصلی لپ تاپ قرار دارند که با اتصال کابل‌های غیراستاندارد به آن‌ها، مین برد این سیستم دچار مشکل می‌شود.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه رفع کد خطای پشتیبان گیری ویندوز

جلوگیری از خراب شدن مین برد لپتاپ سونی

برای جلوگیری از خراب شدن مین برد لپ تاپ باید به چندین و چند نکته در این زمینه توجه کنید. اول از همه اینکه از وارد شدن ضربه و فشار سنگین به لپ تاپ خود جلوگیری کنید. سپس از نفوذ رطوبت به لپ تاپ جلوگیری کنید و از همه مهم‌تر اینکه وقتی لپ تاپ شما در حال شارژ شدن است، آن را به محافظ برق متصل کنید تا از بروز نوسان برق در این دستگاه و آسیب‌دیدگی برد آن جلوگیری کنید. به عنوان آخرین نکته هم از اتصال کابل‌های غیراستاندارد به لپ تاپ جلوگیری کنید.

مقالات مرتبط:

راه اندازی مکرر لپ تاپ سونی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =