نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عدم شناسایی هارد اکسترنال در لپ تاپ های سونی

انتقال داده هایی با حجم بالا به هارد های اکسترنال، علاوه بر سرعت دادن به اجرای برنامه های لپ تاپ موجب امنیت بیشتر اطلاعات می شود؛ فرایند انتقال دیتا به هارد اکسترنال پیچیده نبوده، فقط کافیست هارد از طریق سیم رابط به پورت USB لپ تاپ متصل شده و همانند کاری در فلش ها انجام می‌دهید، فایل ها را کپی و به هارد اکسترنال منتقل کنید.

 البته این کار زمانی آسان است، که لپ تاپ به صورت اتوماتیک هارد را شناسایی کرده و درایو آن را کنار درایو های دیگر پایین پنجره My PC، در قسمتی به نام Devices and Drives نمایش داده شود؛ اما کاهی به دلایل مختلف نمی توان لپ تاپ هارد اکسترنال را نشناخته و هیچ فایلی را نشان نمی دهد، از جمله این لایل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

خرابی سیم رابط هارد اکسترنال از شایع ترین دلایل آن بوده، علاوه بر آن ایرادات هارد لپ تاپ مثل خرابی هد هارد، تنظیمات بد سکتور، آسیب به برد هارد یا اختلال در عملکرد موتور هارد، عوامل مهم تاثیر گذار بر خطای عدم شناسایی می باشند؛ از کار افتادن برد تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال و اشکالات ماژولی از دیگر علل کمتر شایع این خطا است.

رفع مشکل شناسایی نشدن هار اکسترنال در لپ تاپ سونی

برای عیب یابی اصولی این مشکل، باید از ساده ترین عوامل مانند قطعی سیم رابط شروع کرده و در صورت رفع نشدن مشکل، سراغ بررسی علل پیچیده تری مانند خرابی هد هارد بروید؛ اگرچه برای حل مسائل ساده تر لزومی ندارد به تعمیرکار مراجعه کنید، اما برای حفظ اطلاعات هارد اکسترنال و پیشگیری از آسیب های جدی تر به آن، بهتر است قبل از هر اقدامی با کارشناسان متخصص مشورت نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   کاربرد پورت DVI

مسیر اتصال هارد به لپ تاپ را بررسی کنید

هر گونه قطعی در مسیر انتقال داده، منجر به عدم شناسایی هارد اکسترنال توسط لپ تاپ شده؛ لذا اولین و مهم ترین مسئله ای که باید هنگام مواجه با این خطا انجام دهید، بررسی تمام سخت افزار های واسط بین هارد و لپ تاپ از جمله سیم رابط و پورت یادرگاه USB می باشد. دیدن درایو هارد پس از اتصال مجدد هارد به وسیله کابل اتصالی دیگری تنها راه اطمینان از خرابی سیم رابط است.

قطع شدن کابل دیتا

کابل دیتا از مهم ترین سخت افزارهای داخلی لپ تاپ، برای انتقال داده از هارد به هارد اکسترنال بوده؛ این کابل اتصال بین ماردبرد یا هارد دیسک لپ تاپ را برقرار می کند بنابراین یکی از نشانه های قطعی آن شناسایی نشدن هارد اکسترنال توسط لپ تاپ می باشد؛ این قطعی بیشتر پس از تعمیر هارد بروز کرده لذا اگر به تازگی آن را تعمیر کرده اید حتما از وصل بودن کابل دیتا مطمئن شوید.

روشن بودن تنظیمات هارد دیسک را چک کنید

سوئیچ هارد دیسک در قسمت Setup سیستم لپ تاپ روشن و تنظیم می گردد؛ گاهی با دست کاری تنظیمات آن به اشتباه این سوئیچ خاموش شده و درنتیجه شما نمی توانید هارد اکسرنال را در لپ تاپ ببینید؛ برای چک کردن آن دکمه F2 کیبورد لپ تاپ را بزنید، تا شما را به پنچره Setup هدایت کند، سپس از روشن یا خاموش بودن سوئیچ مطمئن شوید.

چرخش هارد دیسک را بررسی کنید

آسیب های فیزیکی به هارد دیسک لپ تاپ سونی زمان جابجایی آن، مانند ریختن آب یا ضربه خوردن هارد در عملکرد ریسک  اختلال ایجاد کرده؛ برای تست سلامت آن می توان چرخش هارد زمان روشن بودن لپ تاپ را بررسی نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   دلایل کندی لپ تاپ سونی

ابتدا کابل دیتا را قطع، سپس وصل نموده و بعد از اطمینان از وصی صحیح کابل لپ تاپ را روشن کرده و به نحوه کار کردن هارد دیسک دقت کنید. اگر لرزش یا صدایی پس از روشن شدن لپ تاپ در قسمت هارد متوجه نشدید، به خرابی هارد شک نموده و تعمیر آن را به نمایندگی سونی بسپارید.

اطلاعات هارد اکسترنال خراب است

ویروسی شدن یا overwritte  هارد اکسترنال به داده های آن آسیب زده در نتیجه لپ تاپ آن ها را شناسایی نمی کند؛ تنها راه حل این مسئله، گرفتن Back up از اطلاعات و ویروس کشی آن می باشد؛ اگر مهارت آن را ندارید از یک فرد با تجربه درخواست کمک کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 8 =