نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکل عدم شناسایی پورت USB در لپ تاپ

بسیاری از دستگاه های جانبی مانند هدست، پرینتر و هارد های اکسترنال از طریق پورت های USB به لپ تاپ متصل می شوند و طراحی آن به گونه ای بوده تا کاربران بتوانند به طور دستی هر زمان آن را به لپ تاپ متصل یا در صورت لزوم جدا نمایند؛ همچنین در سیستم عامل های ویندوز و مک نیز برای کنترل و مدیریت انتقال داده از طریق این درگاه تنظیماتی قراردارد.

بنابراین هنگامی که پورت یو اس بی لپ تاپ ناگهان قطع شود، علل مختلف سخت افزاری و نرم افزاری مطرح است که در سیستم عامل های مختلف می تواند فرق داشته باشد؛ در نتیجه در ادامه به جزئیات این مشکل پرداخته و راه حلی برای آن عنوان می نماییم.

راه اندازی مجدد لپ تاپ

اولین و ساده ترین راه حلی که تعمیرکاران لپ تاپ برای حل مشکل کار نکردن درگاه USB پیشنهاد می دهند، Restart نمودن سیستم می باشد. راه اندازی مجدد ویندوز در اغلب مواقع خود باعث حل مشکلات جزئی در لپ تاپ شده و نیازی به تعمیرات خاصی ندارد؛ اما اگر با روشن شدن دوباره سیستم باز هم ویندوز نتوانست دستگاهی را به وسیله پورت یو اس بی به لپ تاپ شناسایی کند باید به دنبال راه کارهای جدی تری باشید که در ادامه به آن ها می پردازیم.

از پورت های دیگر استفاده کنید

برای عیب یابی علل نرم افزاری قطعی پورت یو اس بی، ابتدا آن دستگاه را به دیگر درگاه های USB لپ تاپ متصل نمایید، اگر هنوز هم ویندوز نمی توانست دستگاه مربوطه را شناسایی کنید نشان می دهد سیستم لپ تاپ دچار یک اختلال شدید نرم افزاری است.

این مطلب را از دست ندهید   ویژگی لپ تاپ با کامپیوتر

اما اگر با تغییر پورت موفق شدید فلش مموری یا سایر تجهیزات جانبی را متصل نمایید مشکل سخت افزاری مطرح است.

بررسی درگاه USB

ورود گرد وغبار به سیستم های داخلی لپ تاپ باعث ناکارآمدی و حتی خرابی آن ها می شود و پورت USB نیز از این قاعده مستثنی نبوده چون درگاه ورودی آن همیشه باز است پس به راحتی می تواند آلوده شود؛ بنابراین لازم است کاربران هر چند وقت یکبار اقدام به تمیز کردن آن با استفاد از تجهیزات مناسب نمایند.

پس زمان قطع ناگهانی پورت یو اس ابی این مسئله را در نظر داشته و قبل از اقدامات تخصصی تر با استفاده از یک یارپه نرم و بدون پرز محفظه آن را تمیز نمایید، همچنین با کمک یک خلال دندان  با دقت داخل آن را از نظر ورود اجسام ریز بررسی کنید. البته تعمیرکاران برای جلوگیری ازآسیب به سیستم حساس آن از تجهیزاتی مانند اسپری هوای فشرده استفاده می کنند.

اگر هنگام بررسی آن با خلال دندان متوجه شده اید که پورت به طول غیر معمول تکان می خورد، می تواند نشانه شکسته شدن صفحه ای اتصال دهند پورت به لپ تاپ باشد در نتیجه بهتر است بقیه مراحل کار را به افراد با تجربه بسپارید.

تعویض کابل USB

علاوه بر بررسی پورت لازم است سیم رابط نیز از نظر شکستگی یا خمیدگی چک شود و حتی برای اطمینان از سالم بودن، آن را تعویض نموده و با کابل جدید اقدام به متصل نمودن دستگاه جانبی نمایید.

دستگاه های USB دار دیگر را بررسی کنید

گاهی مشکل هیچ ارتباط به لپ تاپ شما نداشته و دستگاه جانبی خراب گردیده، این اتفاق بخصوص در مورد فلش مموری ها بسیار اتفاق می افتند در نتیجه آن را به لپ تاپ یا کامپیوتر دیگری متصل نموده و از سلامت آن مطمئن شوید.

این مطلب را از دست ندهید   گیر کردن در حالت آماده شدن ویندوز در لپ تاپ سونی

Device Manager

در ویندوز قابلیتی به نام Device Manager قرار داده شده تا علاوه بر اسکن نمودن تغییرات سخت افزاری و پیدا کردن مشکلات آن؛ به کاربران اجازه فعال و غیر فعال نمودن پورت USB را نیز می دهد.

برای دسترسی سریع به این ابزار ویندوز کلید های میانبر Win+X را فشار داده و از صفحه باز شده گزینه Device Manager انتخاب نمایید. بعد از باز کردن صفحه مربوط به آن می توانید با راست کلیک کردن روی درایو دستگاه های جانبی و کلیک روی عبارت scan for hardware changes، به اسکن سخت افزار پرداخته یا از طریق عبارت Universal Serial Bus Controllers در منوی سمت چپ، اتصالات USB را قطع یا وصل نمود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 11 =