نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اگر متوجه شدید که لپ تاپ سونی شما در برخی مواقع پاسخ نمی دهد و به طور ناگهانی هنگ می کند، وقت آن است که سیستم خود را به طور کامل بررسی کنید. در ابتدا، باید علت واقعی هنگی لپ تاپ سونی را شناسایی کنید تا تشخیص دهید که آیا این مشکل مربوط به نرم افزار یا سخت افزار است. شناسایی دلیل واقعی به حل سریعتر مشکل کمک می کند. بیایید اکنون به 10 دلیل اصلی (سخت‌افزار و همچنین نرم‌افزار) که باعث هنگی دائمی لپ تاپ سونی شما می‌شود نگاهی بیاندازیم:

هنگی دائمی لپ تاپ

اجرا تعداد زیادی برنامه و هنگی دائمی لپ تاپ سونی

برای هنگی دائمی لپ تاپ سونی هر برنامه‌ای که روی سیستم شما باز می‌شود، برای ادامه کار به منابع داخلی و سخت‌افزاری نیاز دارد. اگر چندین برنامه و برنامه در حال اجرا هستند، ممکن است لپ تاپ سونی شما منابع کافی نداشته باشد زیرا حافظه توسط تعدادی از برنامه ها استفاده می شود. برای جلوگیری از این امر، توصیه می‌شود که یک برنامه را در یک زمان اجرا کنید تا مطمئن شوید که لپ تاپ سونی به دلیل اجرای چندین برنامه در یک زمان، فریز نشده است.

مشکلات درایور

درایورهای قدیمی یا آسیب دیده نیز می توانند دلیل هنگ کردن مکرر لپ تاپ سونی باشند. اگر درایورهای ویدئویی که روی سیستم شما نصب می‌شوند به‌روزرسانی نشده باشند، ممکن است لپ تاپ سونی هنگام تلاش برای پخش یک ویدیو یا بازی قطع شود. مدیریت دستگاه ویندوز را تجزیه و تحلیل کنید تا مطمئن شوید هیچ «دستگاه دیگری» متصل نیست. همچنین، فهرست دستگاه‌ها را بررسی کنید تا بررسی کنید که علامت تعجب مربوط به درایور دستگاه وجود نداشته باشد یا علامت X قرمز در کنار دستگاه وجود داشته باشد.

هنگی دائمی لپ تاپ و مشکلات سیستم عامل

برای هنگی دائمی لپ تاپ سونی برای اطمینان از عملکرد روان دستگاه، مطمئن شوید که همه به روز رسانی ها نصب شده اند. برای اینکه بتوانید سیستم را به روز نگه دارید، ضروری است که از یک نسخه قانونی از سیستم عامل استفاده کنید. توصیه می شود همیشه یک نسخه قانونی از ویندوز مایکروسافت را اجرا کنید تا بتوانید به روز رسانی ها را دانلود کنید. اگر از ویندوز 10 استفاده می کنید، گزینه به روز رسانی به طور خودکار روشن می شود. ویندوز اجازه خاموش کردن این گزینه را برای کاربران خانگی نمی دهد.

این مطلب را از دست ندهید   6 نکته برای هنگی لپ تاپ سونی

در صورتی که در حین به روز رسانی با هر نوع از دست دادن داده مواجه شدید، سعی کنید از یک نرم افزار بازیابی هارد دیسک شخص ثالث برای بازیابی اطلاعات گم شده، تصادفی یا فرمت شده خود به دستگاه خود استفاده کنید.

گرم شدن بیش از حد

برای هنگی دائمی لپ تاپ سونی اگر دمای پرداکنده سیستم شما بالاتر از حد معمول باشد، این احتمال وجود دارد که لپ تاپ سونی هنگ بکند. علائمی که از طریق آنها می توانید دمای بالاتر پرداکنده خود را تشخیص دهید نویز غیرعادی هنگام راه اندازی و صدای جیغ بالا است.

وقتی سیستم را روشن می کنید آن را تحلیل کنید و به صدای تولید شده توسط فن با دقت گوش دهید. همچنین، RPM را کنترل کنید، وارد تنظیمات CMOS شوید و مطمئن شوید که هیچ پیام خطایی توسط BIOS گزارش نشده است.

پیکربندی اشتباه سخت افزار

یکی از دلایل اصلی مشکل فریز لپ تاپ سونی، پیکربندی اشتباه سخت افزار است. این ممکن است به دلیل پیکربندی نادرست اجزای سخت افزاری که اخیراً روی لپ تاپ سونی خود نصب کرده اید رخ داده باشد.

ممکن است قطعه سخت افزاری که اخیراً نصب کرده اید با لپ تاپ سونی ناسازگار باشد. آن سخت افزار را بردارید و سپس تست کنید که آیا لپ تاپ سونی به خوبی کار می کند یا خیر. سپس به دنبال مناسب ترین جایگزین برای مکانیزم سخت افزاری حذف شده باشید.

هنگی دائمی لپ تاپ و رم ناکافی

اگر سیستم در فواصل زمانی معین هنگ می کند، دلیل آن می تواند کمبود RAM باشد. داشتن رم قابل توجهی برای اجرای روان سیستم الزامی است. گاهی اوقات، ممکن است برنامه‌ها و بازی‌های سه بعدی روی دستگاه نصب شده باشند که آن را حجیم کرده و از این رو باعث مشکلات هنگ کردن سیستم می‌شود.

این مطلب را از دست ندهید   رفع مشکل Boot Loop Error ویندوز 10 لپ تاپ سونی

علاوه بر این، کاملاً محتمل است که مادربرد، CPU یا منبع تغذیه به درستی کار نکند. در چنین مواردی، ارتقاء رم یا نصب مجدد سیستم عامل ویندوز ممکن است به حل مشکل کمک کند.

تنظیمات BIOS

برای هنگی دائمی لپ تاپ سونی در چندین مورد، تغییر تنظیمات بایوس می‌تواند مشکلات جدی ایجاد کند و ممکن است سیستم را در حالت فریز قرار دهد. اورکلاک کردن پرداکنده یا رم سیستم باعث مشکلات ناپایداری می شود. اگر این مورد باعث هنگ کردن سیستم می شود، تنظیمات بایوس را به حالت پیش فرض بازنشانی کنید. این را می توان با حذف CMOS و برگرداندن آن پس از چند دقیقه انجام داد. همیشه اطمینان حاصل کنید که سیستم عامل BIOS به موقع به روز می شود تا از چنین مشکلاتی جلوگیری شود.

مسائل مربوط به قدرت

واحد منبع تغذیه لپ تاپ سونی شما باید به اندازه کافی کارآمد باشد تا ولتاژ کافی را به سیستم برساند. حتی اگر یک لپ تاپ سونی قدرتمند با آخرین پرداکنده، رم کافی، GPU و مادربرد پیشرفته دارید، منبع تغذیه ناکافی یا افزایش ناگهانی برق می تواند باعث هنگ کردن لپ تاپ سونی در راه اندازی بعدی شود.

شما می توانید با نصب یک منبع تغذیه بدون وقفه که می تواند مشکلات ولتاژ پایین را حل کند و سیستم را برای مدتی فعال نگه دارد، حتی اگر برق وجود نداشته باشد، جلوگیری کنید.

دستگاه های خارجی

برای هنگی دائمی لپ تاپ سونی  USB یا دستگاه های خارجی معیوب متصل به سیستم می تواند باعث راه اندازی مجدد مکرر یا تصادفی شود. دستگاه‌هایی مانند ماوس، صفحه کلید، دوربین USB یا کنسول‌های بازی متصل به لپ تاپ سونی می‌توانند علت واقعی مشکلاتی مانند خاموش شدن سیستم و به دنبال آن هنگ کردن باشند.

این مطلب را از دست ندهید   راه حل ساده روشن نشدن لپ‌تاپ سونی

تمام دستگاه های متصل را بردارید تا بررسی کنید که آیا سیستم به طور عادی کار می کند یا خیر. همچنین برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، درایورهای دستگاه USB را به روز کنید.

خرابی هارد دیسک

برای هنگی دائمی لپ تاپ سونی صدای کلیک که از CPU سیستم شما خارج می شود چیزی نیست، بلکه علامتی است که به شما هشدار می دهد که مشکلی در هارد دیسک وجود دارد. برای حل این مشکل، به وب سایت ساکنده بروید و روش عیب یابی را بررسی کنید.

از طرف دیگر، یک بررسی تشخیصی برای بررسی هارد دیسک انجام دهید و پس از آن راه حل مناسب را اجرا کنید. به دلیل نقص هارد دیسک، اگر هر یک از داده ها به طور تصادفی پاک شود، می توان با استفاده از ابزار بازیابی هارد دیسک به طور موثر بازیابی کرد.

علاوه بر دلایل ذکر شده در بالا، عوامل دیگری نیز وجود دارد که منجر به مسدود شدن سیستم می شود. علت هر چه باشد، راه حل جلوگیری از گم شدن داده های مهم است. بنابراین، توصیه می‌شود از یک استراتژی منظم پشتیبان‌گیری از داده‌ها پیروی کنید تا در صورت بروز هر گونه اتفاق نامطلوبی از عواقب منفی جلوگیری شود.

بیشتر بدانید: تعمیرات فن لپ تاپ سونی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 7 =