نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکلات ماوس لپ تاپ سونی و راهکاری برای رفع آنها

هر سیستم کامپیوتری از قطعات سخت افزاری متعددی تشکیل شده که بدون هر کدام از آنها نمی‌توان به درستی و کامل از کامپیوتر استفاده کرد. یکی از این قطعات ماوس است. ماوس با این که ساختاری ساده و در عین حال بسیار پیشرفته دارد، ممکن است دچار خرابی و مشکل شود.

مشکلات ماوس کامپیوتر هم به‌صورت نرم افزاری و هم به صورت سخت افزاری ایجاد می‌شود و برای حل کردن آن نیاز به کمی تخصص است که بیشتر کاربران می‌توانند از عهده آن برآیند. در ادامه این مقاله به بررسی مشکلات ماوس کامپیوتر و چند راهکار بسیار ساده می‌پردازیم.

خرابی های رایج ماوس لپ تاپ سونی

برخی از مشکلات رایج که برای بیشتر ماوس‌های کامپیوتر رخ می‌دهد مربوط به اختلالات نرم افزاری است. اشاره‌گر ماوس کامپیوتر به‌درستی حرکت نمی‌کند، اشاره‌گر ماوس پنهان می‌شود و قابل مشاهده نیست، حرکت ماوس بسیار آهسته شده و به‌شدت کاهش پیدا می‌کند و . . .

در چنین مواقعی نیاز است که علل احتمالی را پشت سر گذاشته و راه‌حل‌هایی عملی برای برطرف کردن آن در نظر بگیرید.

اختلال بسیاری از سخت افزارهای لپ تاپ، بر روی عملکرد سایر سخت افزار ها اثر داشته و کوچکترین مشکل در آن ها موجب از کار افتادن کامل لپ تاپ می گردد؛ اما ماوس از این قضیه مستثنی بوده، چون حتی با حذف آن نیز، کار سیستم های لپ تاپ مختل نشده؛ علاوه بر آن خرابی ها و مشکلات رایج ماوس به راحتی و بدون نیاز به دانش زیادی قابل حل هستند.

اگرچه تعویض ماوس، هزینه زیادی به همراه نداشته و معمولا اولین راه حل انتخابی کاربران مبتدی است؛ اما با استفاده از چند ترفند ساده، می توان از این هزینه اضافی جلوگیری نمود. مشکلات رایجی مانند کند شدن یا حرکت نکردن اشاره گر ماوس، بیشتر به دلایل نرم افزاری رخ داده، بنابراین علت یابی آن برای هر فردی بسیار آسان می باشد؛ در ادامه این مشکلات را کاملا بررسی و راه حل آن را ارائه می نماییم.

این مطلب را از دست ندهید   روش شارژ پاور بانک لپ تاپ

چرا مکان‌نمای ماوس کند می‌شود؟

زمان استفاده از ماوس کامپیوتر، هر وقت که روی گزینه‌ها و دکمه‌های مختلف کلیک می‌کنید، ممکن است با مشکلات ماوس کامپیوتر مواجه شوید. یکی از این مشکلات ماوس کامپیوتر کند شدن حرکت ماوس یا در حقیقت پایین آمدن سرعت مکان‌نماست.

یکی از دلایل این مشکل، باز کردن برنامه‌های متعدد در پس زمینه است. باز کردن صفحات بسیار می‌تواند سرعت حرکت ماوس را پایین آورده و در کار کردن با آن اختلال ایجاد کند. برای رفع این مشکل تمامی سایت‌ها و صفحات وبی را که باز کرده‌اید ببندید و یا این که تا جای امکان آنها را کاهش دهید.

برنامه‌های غیرضروری را بسته و در نهایت در ویندوز سرعت اشاره‌گر را با گزینه Pointer Options تنظیم کنید. البته این گزینه علاوه بر سرعت، گزینه‌های دیگری مانند تنظیمات چرخش ماوس، شکل ظاهری ماوس، اشاره‌گر و سرعت کلیک و حتی جابجایی دکمه‌ها را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید علاوه بر تنظیم، آن را شخصی سازی کنید.

از دیگر عواملی که می‌تواند مشکلات ماوس کامپیوتر را برطرف کند، بروزرسانی ویندوز سیستم است. زمانی که شما در یک مرورگر اینترنت که ورژن بسیار قدیمی دارد کار می‌کنید، ممکن است سرعت ماوس پایین بیاید. بنابراین می‌توانید با یک بروزرسانی، این مشکل را به‌راحتی برطرف کنید.

ماوس کامپیوتر از کار افتاده و نشانگر حرکت نمی‌کند !

یکی دیگر از مشکلات ماوس کامپیوتر، از کار افتادن نشانگر و کار نکردن ماوس است. اگر دچار این چنین مشکلی شدید، باید به‌دنبال دلایل آن باشید. یکی از دلایل آن می‌تواند مربوط به باتری ماوس باشد. پد ماوس نیز می‌تواند مشکلات ماوس کامپیوتر را افزایش دهد. همیشه از یک پد مناسب برای ماوس خود استفاده کنید، چرا که ممکن است ماوس سالم و بی‌عیب باشد، ولی به‌دلیل جنس نامرغوب و شکل ظاهری نامناسبی که پد ماوس دارد، ماوس عملکرد خوبی ارائه ندهد.

این مطلب را از دست ندهید   مشکل از کار افتادن اسپیکر

اتصالات ماوس را کنترل کنید

در بیشتر وسایل برقی و یا الکترونیکی یک کابل یا سیم وجود دارد که از طریق یک پورت، به وسیله دیگری متصل می‌شود. کمتر پیش می‌آید که مشکلات ماوس کامپیوتر مربوط به سیم آن باشد، چرا که خرابی این سیم به‌راحتی به‌چشم می‌خورد. اما پورت اتصال آن به کامپیوتر می‌تواند در عملکرد ماوس اختلال ایجاد کند.

در صورتی که ماوس شما به‌کمک پورت USB به کامپیوترتان متصل شده‌است، قبل از هر کاری از فعال بودن این پورت مطمئن شوید. گاهی اوقات از کار افتادن یک پورت به‌صورت نرم افزاری می‌تواند وسیله‌ای که به آن متصل می‌شود را به‌طور کامل قطع کند و از کار بیاندازد. در صورتی که اگر پورت USB کار نکرد از دیگر پورت‌ها استفاده کنید و آنها را تست کنید.

ماوس بی‌سیم و مشکلات آن

مشکلات ماوس کامپیوتر تنها مربوط به ماوس‌های سیم‌دار نیست. ماوس‌هایی که بی‌سیم هستند، درصورتی که از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد، دچار اختلالات بسیار بیشتری خواهند شد. بیشتر مشکلات ماوس وایرلس مربوط به باتری آن است. تمام شدن باتری و یا حتی ضعیف شدن آن می‌تواند این دستگاه را به‌صورت کلی از کار بیاندازد. علاوه بر باتری، اتصال بی‌سیم یا همان WI-FI نیز اگر به‌صورت کامل نباشد می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند.

تغییراتی در نشانگر

یکی از کارهایی که می‌توانید با نشانگر ماوس خود انجام دهید، تغییر شکل ظاهری آن است. هر چند که این از مشکلات ماوس کامپیوتر به‌شمار نمی‌رود، ولی گاهی یک تغییر هر چند کوچک در اشاره‌گر ماوس می‌تواند مفید باشد. برای تغییر دادن شکل مکان‌نمای ماوس به این ترتیب عمل کنید.

وارد کنترل پنل شده و این مسیر را طی کنید. گزینه ماوس را در بین آیکون‌ها پیدا کنید و روی گزینه اشاره‌گر کلیک کرده و OK را بزنید. اشاره‌گر را به هر شکلی که دوست دارید انتخاب کرده و با ذخیره‌سازی از این مرحله خارج شوید. نرم افزارهای بسیاری برای اعمال این گونه تغییرات نیز وجود دارند که می‌توانند اشاره‌گر را به حالت‌های رنگارنگ، متحرک، شکل دار و . . . تغییر دهند و حال و هوای کامپیوتر شما را عوض کنند.

این مطلب را از دست ندهید   بررسی لپ تاپ سونی وایو E14

حذف ماوس از سیستم عامل

اگر طی مشکلاتی که برای ماوس پیش آمد مجبور شدید که آن را از کامپیوتر خود حذف کنید، می‌توانید این گونه عمل کنید. بسیاری از سیستم عامل‌ها این امکان را به کاربران خود ارائه نمی‌دهند ولی در بسیاری از سیستم عامل‌ها می‌توانید از طریق کنترل پنل وارد نرم افزار ماوس شده و آن را کامل حذف کنید و مجدد توسط CD درایور، ماوس را نصب کرده و از آن استفاده کنید.

دکمه‌های ماوس

ممکن است برخی از کاربران کامپیوتر از نحوه کارکرد دکمه‌های ماوس اطلاع نداشته باشند و یا این که افراد چپ دست، هنگام استفاده از ماوس به مشکلاتی برخورد کنند. استفاده از دکمه‌های ماوس و نحوه تغییرات آن، از مشکلات ماوس کامپیوتر به‌شمار نخواهد رفت، ولی به‌صورت کلی می‌توان گفت که اگر به نحوه درستی از آن استفاده نشود می‌توانند مشکل ساز شوند.

به‌عنوان مثال تخصیص دکمه پیش فرض برای دکمه سمت راست، راست کلیک است اما در برخی موارد ماوس از این وضعیت پشتیبانی نمی‌کند. می‌توانید با ورود به نرم افزار مخصوص ماوس کامپیوتر خود و یا از طریق Microsoft Mouse  وهمچنین Keyboard Center  دستوراتی را برای هر دکمه در ماوس مشخص کنید. یا این که دستورات هر دکمه را با دکمه دیگر تعویض کرده و جابجا کنید.

دکمه وسط ماوس Middle Click نامیده می‌شود که جهت اسکرول کردن به‌کار گرفته می‌شود و تنها وظیفه این دکمه در همین راستا است. بسیاری از برنامه‌ها و یا بازی‌های رایانه‌ای از قبیل Windows Terminal Services و یا Remote Desktop  از برخی از دستورات سفارشی کردن دکمه‌های ماوس پشتیبانی نمی‌کنند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 9 =