نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکل از کار افتادن اسپیکر در لپ تاپ سونی

اگرچه قطعی اسپیکر لپ تاپ های سونی مشکل رایجی نبوده، اما گاهی برای برخی کاربران تبدیل به مسئله پیچیده و البته آزاردهنده‌ای می گردد؛ چون علاوه بر مشکل عدم اجرای هر گونه صدا، فرد دیگر قادر به تماشای فیلم یا گوش دادن به موزیک بدون استفاده از هدفون نیست.

هرچند با استفاده از هدفون می توان موقتی ایراد قطعی صدا را حل نموده؛ اما در شرایطی خاص مانند تماشای دسته جمعی فیلم، دیگر این راه حل کاربردی ندارد؛ بنابراین در این مقاله به راه‌کار های اصولی تری پرداخته ایم تا برای همیشه این ایراد را برطرف نمایید.

 شاید چیزی داخل جک صوتی گیر کرده است

قبل از بررسی نرم افزاری مشکل اسپیکر لپ تاپ، جک صوتی را حتما چک کنید؛ گاهی ورود گردو غبار یا اجسام ریز داخل جک صوتی، باعث از کار افتادن آن و در نتیجه قطعی صدا می گردد. جک صوتی ساختار ظریف و شکننده ای داشته بنابراین تمیز کردن آن نیاز به مهارت زیادی دارد؛ اگر با سخت افزار لپ تاپ آشنایی ندارید حتما تمیز کردن جک صوتی را به یک تعمیرکار حرفه ای بسپارید.

اگر تصمیم به پاک سازی جک گرفته اید، ابتدا با واردن کردن فشار کمی آن رابه بیرون هدایت کرده؛ سپس با کمک گوش پاک کن، گردو غبار سوراخ داخلی جک را پاک نمایید. برای اطمینان از عدم وجود اجسام ریز داخل جک، چوب خلال دندان را آرام و به صورت دورانی درون آن بچرخانید؛ از وارد کردن هر جسم سخت دیگر به داخل جک اکیدا خودداری نموده، چون باعث آسیب به جک و در نتیجه خرابی کامل اسپیکر می‌گردد.

این مطلب را از دست ندهید   تاچ پد لپ تاپ سونی

سراغ تنظیمات صدای لپ تاپ بروید

گاهی مشکل را انقدر پیچیده می‌بینیم، که هرگز سراغ راه حل های ساده نمی رویم؛ این راه حل آسان برای مشکل صامت شدن لپ تاپ، غیرفعال بودن صدا در تنظیمات است. کنترل و تنظیم بلندی صدای اسپیکر از طریق قسمتی به نام Realtek High Definition Audio مدیریت می شود؛ برای دسترسی آسان و سریع به این بخش کافیست روی آیکون بلندگو در سمت راست نوار ابزار کلیک نمایید. اگر صدا از این ناحیه قطع شده، با فعال کردن تنظیمات صدا به راحتی مشکلات حل می شود.

از قابلیت عیب یابی ویندوز 10 استفاده کنید

سیستم عامل ویندوز برای علت یابی سریع تر مشکلات ابزاری به نام Troubleshoot  در اختیار کاربران قرار داده؛ از این ابزار می توان به عنوان یک راه میانبر جهت علت یابی سریع تر قطعی اسپیکر ها استفاده نمود؛ بنابراین برای فعال کردن عیب یاب ویندوز 10، از طریق منوی استارت وارد تنظیمات لپ تاپ شده و روی گزینه Update & Security کلیک نمایید؛ سپس در نوار ابزار سمت چپ پنجره باز شده، گزینه Troubleshoot را پیدا نمایید؛ این ابزار گزینه های متعددی به شما پیشنهاد داده، با انتخاب Playing Audio و Run نمودن آن، ویندوز دستورات لازم  را برای ادامه مسیر، در اختیار شما قرار می دهد.

درایور صوتی را به روز رسانی کنید

سیستم عامل ویندوز 10 برای ارتباط با سخت افزار های لپ تاپ میان برنامه هایی به نام درایور ایجاد نموده و کاربر از طریق آن سخت افزار را تنظیم و مدیریت می کند؛ هر گونه اختلال در این درایور ها باعث از کار افتادن آن سخت افزار می گردد برای همین باید آن را دائما به روز رسانی کرد.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش تعمیر فلت لپ تاپ

اسپیکرهای لپ تاپ نیز از طریق درایوری به نام Sound,video and game controllers کنترل شده لذا یک راه حل کاربردی برای حل مشکل قطعی صدا پاک کردن این درایور و نصب مجدد آن است؛ دسترسی به این درایور ابتدا پنجره کنترل پنل را باز نموده و با انتخاب Device manager، وارد پنجره درایور های ویندوز 10 می شوید؛ برای حل اختلال صدا، درایور صوتی را پاک کرده و مجدد نصب نمایید.

اگر مشکل با استفاده از 4 راه حل بالا رفع نگردد، از بروز مشکل سخت افزاری و نرم افزاری جدی تری خبر داده؛ که در صورت تعمیر نشدن به موقع آن، سیستم های بیشتری در لپ تاپ دچار اختلال می شوند؛ بنابراین حتما با یک کارشناس مجرب در این زمینه مشورت نمایید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =