نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع مشکلات خاموش شدن لپ تاپ سونی

اگر رایانه شما بلافاصله یا حتی در عرض چند ثانیه پس از روشن شدن خاموش شود، ممکن است چندین مشکل وجود داشته باشد. خاموش شدن لپ تاپ سونی می تواند مشکلات زیادی را به بار بیاورد. برای ادامه، توصیه می کنیم هر بخش زیر را مرور کنید تا راه حلی برای مشکل خود پیدا کنید.

کابل شل عامل بروز خاموش شدن لپ تاپ سونی

مطمئن شوید که تمام کابل‌های داخل کیس لپ تاپ سونی محکم به مادربرد و هر یک از اجزای آن متصل شده‌اند. کابل های IDE و کابل های SATA را که به هارد دیسک، درایو CD یا DVD و فلاپی درایو (در صورت وجود) متصل هستند، بررسی کنید. هر دو سر هر کابل را بررسی کنید و مطمئن شوید که محکم به قطعه و مادربرد متصل شده اند. لپ تاپ سونی را روشن کنید و تست کنید تا ببینید مشکل حل می شود یا خیر.

مشکلات محافظ برق عامل مؤثر بر خاموش شدن لپ تاپ سونی

محافظ برق و واحدهای پشتیبان باتری ممکن است به مرور زمان خراب شوند و باعث کاهش جریان برق به رایانه شوند. از آنجایی که رایانه‌ها برای کار کردن به مقدار مشخصی انرژی نیاز دارند، کاهش بسیار زیاد می‌تواند لپ تاپ سونی را مجبور به خاموش شدن کند.

اگر این وضعیت برای رایانه شما صدق می کند، سیم برق آن را از محافظ برق یا واحد پشتیبان باتری جدا کرده و مستقیماً به پریز برق وصل کنید. لپ تاپ سونی را روشن کنید تا ببینید آیا مشکل ادامه دارد یا خیر. اگر رایانه روشن بماند، محافظ برق یا واحد پشتیبان باتری خراب است و باید تعویض شود.

این مطلب را از دست ندهید   روشن نشدن لپ تاپ سونی متصل به برق

کوتاه برق

اتصال برق در لپ تاپ سونی، که ممکن است باعث مشکلات برق شود، زمانی اتفاق می‌افتد که قطعات فلزی مسیری را برای عبور جریان الکتریسیته ایجاد کنند که نباید وجود داشته باشد. رایانه‌ها پر از پیچ هستند، زیرا تقریباً تمام اجزای داخلی را در جای خود نگه می‌دارند و هر از گاهی ممکن است شل شوند. رایانه خود را بلند کنید و به آرامی آن را بچرخانید و در حالی که به آرامی آن را از یک طرف به سمت دیگر تکان دهید. اگر صدای کوبیدن سنگ‌های کوچک را می‌شنوید، احتمالاً پیچ‌های شلی در داخل قاب دارید. لپ تاپ سونی را باز کنید و آنها را حذف کنید.

مشکل حافظه

بررسی کنید که ماژول های حافظه به درستی در شکاف های حافظه روی مادربرد قرار گرفته باشند. برای انجام این کار، لپ تاپ سونی را باز کنید، ماژول های حافظه را از شیارهایشان خارج کنید و به آرامی آنها را در جای خود قرار دهید. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که ماژول های حافظه به صورت جفت و گاهی اوقات در اسلات های مشابه نصب می شوند که با رنگ های مشابه مشخص می شوند. اطمینان حاصل کنید که ماژول ها محکم قرار گرفته اند و گیره های دو طرف ماژول ها در جای خود محکم می شوند. سیم برق را به برق وصل کنید و لپ تاپ سونی را روشن کنید تا ببینید مشکل حل شده است یا خیر.

کلید ولتاژ منبع تغذیه علت خاموش شدن لپ تاپ سونی

کلید ولتاژ منبع تغذیه، یک کلید قرمز کوچک در پشت منبع تغذیه، ممکن است تنظیم اشتباهی داشته باشد. اگر تنظیم این سوئیچ برای کشور شما درست نباشد، ممکن است رایانه شما به طور خودکار خاموش شود. اولین کاری که باید انجام دهید این است که برای تشخیص تنظیمات صحیح ولتاژ کشور خود با وب سایت Voltage Valet مشورت کنید. سپس، مطمئن شوید که سوئیچ ولتاژ منبع تغذیه شما مطابق با آن تنظیم شده است.

این مطلب را از دست ندهید   Boot لپ تاپ

منبع تغذیه معیوب

بررسی کنید منبع تغذیه عملکردی دارد. منبع تغذیه معیوب می تواند منجر به عدم رسیدن برق کافی به مادربرد شود و باعث شود لپ تاپ سونی بلافاصله خاموش شود یا اصلاً روشن نشود. بسیاری از خرده فروشان آنلاین لپ تاپ سونی واحدهای تست منبع تغذیه را با قیمت کمتر از 20 دلار می فروشند. در صورت خرابی منبع تغذیه، تنها راه حل این است که آن را با یک منبع تغذیه جدید جایگزین کنید. تعمیر منبع تغذیه، در صورت امکان، راه حل اقتصادی نیست.

حرارت بیش از حد عامل بروز خاموش شدن لپ تاپ سونی

اگر رایانه شما نو است یا مادربرد اخیراً تعویض شده است، مطمئن شوید که ترکیب حرارتی به درستی روی پردازنده اعمال شده است. اگر گرما به درستی از پردازنده به هیت سینک منتقل نشود، می تواند خیلی سریع بیش از حد گرم شود. به دلیل احتمال آسیب به سخت افزاری که بیش از حد گرم می شود، اگر رایانه از دمای تعیین شده بیشتر شود، به طور خودکار خاموش می شود.

مشکل مادربرد

آخرین چیزی که باید بررسی شود مادربرد است. با این حال، این می تواند نسبتاً دشوار باشد زیرا این مشکل می تواند در هر نقطه ای از مدار باشد. یک مدار یا قطعه معیوب، خراب یا نادرست (مثلاً خازن) می تواند باعث شود رایانه بلافاصله خاموش شود یا اصلاً روشن نشود. اگر هیچ یک از توصیه های بالا به حل مشکل کمک نکرد، پیشنهاد می کنیم لپ تاپ سونی را به تعمیرگاه بفرستید یا مادربرد را تعویض کنید.

مقالات مرتبط:

این مطلب را از دست ندهید   ارور در ویندوز 10

روش کاهش نویز میکروفن لپ تاپ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 1 =