نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکل Boot Loop Error ویندوز 10 در لپ تاپ سونی چگونه به وجود آمده و راهکارهای رفع این مشکل کدام‌اند؟ با وجود عملکرد فوق العاده سونی، کاربران همچنان در حین استفاده با مشکلاتی مانند حلقه بوت سونی مواجه می شوند. EaseUS متوجه شد که بسیاری از کاربران با این مشکل مواجه شده اند و به دنبال راه حلی هستند. مورد زیر یک مورد واقعی است. در پاسخ به این مشکل، داده ها را جمع آوری کردیم و آزمایش هایی را انجام دادیم. بنابراین، اگر در حلقه Boot سونی گیر کرده اید، به صفحه درستی آمده اید. ابتدا بفهمید که چرا کامپیوتر یا لپ تاپ سونی در حلقه بوت گیر کرده است.

مشکل  Boot Loop Error ویندوز 10
مشکل Boot Loop Error ویندوز 10

چرا در حلقه بوت سونی گیر کرده اید

آیا لپ تاپ سونی شما به راه اندازی مجدد ادامه می دهد؟ این بخش چندین علت رایج این خطا را توضیح می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

  • خرابی سیستم عامل: خرابی سیستم عامل به این معنی است که برخی از فایل های حیاتی برای سیستم عامل نامعتبر هستند یا به نوعی خراب شده اند (کامپیوتر در حین به روز رسانی خاموش می شود، کامپیوتر هنگام خواب یخ می زند و غیره). این باعث می شود که کل کامپیوتر به طرز عجیبی خراب شود.
  • آلودگی به بدافزار: اشکال خاصی از بدافزار می‌تواند بر توانایی استفاده از لپ تاپ شما تأثیر بگذارد و لپ‌تاپ یا لپ تاپ سونی شما را در صفحه راه‌اندازی گیر کند.
  • باتری یا شارژر آسیب دیده: باتری لپ تاپ شما ممکن است در حال از بین رفتن باشد و نتواند مقدار زیادی انرژی برای لپ تاپ تامین کند.
  • حافظه معیوب: ممکن است رم لپ تاپ شما معیوب باشد و باعث خرابی لپ تاپ شود.
  • خرابی هارد دیسک: اگر خرابی هارد دیسک باعث خطای بوت شود، سیستم پیام های خطایی مانند «بخش راه انداز یافت نشد» یا «خطای بوت ویندوز» را نمایش می دهد.
این مطلب را از دست ندهید   فعال کردن تاچ پد لپ تاپ سونی

همانطور که ذکر شد، لپ‌تاپ یا کامپیوتر سونی که در یک خطای حلقه راه‌اندازی گیر کرده است، می‌تواند به سونیایل بسیاری مانند تداخل سخت‌افزاری، آلودگی بدافزار، تداخل نرم‌افزار، خرابی فایل‌های سیستم و غیره ایجاد شود. این سونیایل ممکن است منجر به ویندوز 10/11 شود. گیر کردن در خطای صفحه بارگیری/راه‌اندازی بنابراین، چگونه باید مشکل حلقه بوت سونی را حل کنیم؟

چرا نوار وظیفه لپ تاپ سونی به درستی کار نمی‌کند؟ برای پاسخ به این سوال پیشنهاد می‌کنیم مقاله « رفع کار نکردن نوار وظیفه ویندوز لپ تاپ سونی » را کامل مطالعه کنید.

نحوه رفع خطای سونی  Boot Loop در ویندوز 10

این مقاله به شما چهار راه موثر برای رفع گیرکردن لپ تاپ سونی در خطای حلقه بوت ارائه می دهد. قبل از شروع، می توانید راهنمای زیر را برای حل سریع این مشکل امتحان کنید.

  1. هنگام روشن کردن سیستم سونی، کلید FN (کلید عملکرد) را فشار دهید.
  2. در حالی که کلید FN را نگه داشته اید، شروع به ضربه زدن روی کلید ویندوز کنید تا مشکل را دور بزنید. این عمل باید صفحه ورود به سیستم را نشان دهد.

اگر مراحل بالا مشکل را حل نکرد، دو راه حل دیگر برای رفع حلقه بوت سونی وجود دارد.

مشکل  Boot Loop Error ویندوز 10 لپ تاپ
مشکل Boot Loop Error ویندوز 10 لپ تاپ

رفع 1. یک هارد ریست را اجرا کنید

ممکن است یک قطعه سخت افزار در فرآیند راه اندازی عادی ویندوز در لپ تاپ سونی شما اختلال ایجاد کند. برای بازنشانی سخت لپ تاپ یا لپ تاپ شخصی سونی، راهنمای زیر را دنبال کنید تا حلقه بوت سونی را برطرف کنید:

مرحله 1. همه دستگاه‌ها را از لپ‌تاپ/لپ تاپ سونی خود جدا کنید، از جمله چاپگرها، اسکنرها، کارت‌های SD، کابل‌های USB، کارت‌خوان‌ها، درایوهای فلش USB، سی‌دی و دی‌وی‌دی و غیره. اگر از دسکتاپ استفاده می‌کنید، تنها دستگاه‌هایی هستند که باید مانیتور، ماوس و صفحه کلید را در لپ تاپ خود نگه دارید.

این مطلب را از دست ندهید   روشن نشدن لپ تاپ سونی متصل به برق

مرحله 2. سیم برق را جدا کنید، باتری لپ تاپ را بردارید (در صورت وجود) و دکمه پاور را برای حدود 15 ثانیه فشار دهید و نگه دارید.

مرحله 3. آن را دوباره به برق وصل کنید و راه اندازی مجدد را امتحان کنید.

رفع 2. عیب یابی Clean Boot

ممکن است در هنگام نصب یک برنامه یا به روز رسانی/اجرای یک برنامه در ویندوز 10 تداخل نرم افزاری رخ دهد که منجر به خطای حلقه بوت سونی شود. ما می توانیم با انجام یک بوت تمیز تعیین کنیم که کدام تضاد باعث ایجاد مشکل شده است. دستورالعمل های زیر را برای عیب یابی حلقه بوت سونی دنبال کنید:

مرحله 1. راه اندازی به حالت امن

کامپیوتر را سه بار روشن و خاموش کنید. بار سوم، لپ تاپ/کامپیوتر شما به طور خودکار در محیط بازیابی ویندوز (WinRE) بوت می شود.

  • عیب یابی > گزینه های پیشرفته > گزینه های راه اندازی پیشرفته > تنظیمات راه اندازی > راه اندازی مجدد را انتخاب کنید.
  • لپ تاپ/کامپیوتر سونی شما مجددا راه اندازی می شود و وارد منوی تنظیمات راه اندازی می شود. برای انتخاب Enable Safe Mode، 4 را فشار دهید.
مشکل  Boot Loop Error ویندوز 10 لپ تاپ
مشکل Boot Loop Error ویندوز 10 لپ تاپ

مرحله 2. یک بوت تمیز انجام دهید

روی کادر جستجو در نوار وظیفه در پایین صفحه کلیک کنید و msconfig را تایپ کنید. از نتایج جستجو گزینه System Configuration را انتخاب کنید.

  • گزینه Hide All Microsoft services را در گزینه Services در کادر محاوره ای System Configuration علامت بزنید و سپس روی Disable All کلیک کنید.
  • سپس در همان صفحه روی Open Task Manager کلیک کنید.
  • در بخش Startup Task Manager، هر مورد راه اندازی را انتخاب کنید و سپس روی Disable کلیک کنید. در نهایت Task Manager را ببندید.
  • به تب Startup در کادر محاوره ای System Configuration برگردید، روی OK کلیک کنید و سپس کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید.
این مطلب را از دست ندهید   تست عملکرد هارد لپ تاپ

مرحله 3. مورد مشکل را شناسایی کنید

اگر خطای حلقه راه‌اندازی در محیط راه‌اندازی تمیز رخ نمی‌دهد، می‌توانید با روشن و خاموش کردن سیستماتیک آنها در کادر محاوره‌ای System Configuration و راه‌اندازی مجدد لپ تاپ، تعیین کنید که کدام برنامه/سرویس راه‌اندازی باعث خطای حلقه راه‌اندازی شده است.

پس از یافتن یک مورد مشکل، لطفاً با سازنده برنامه تماس بگیرید تا ببینید آیا مشکل قابل حل است یا خیر. از طرف دیگر، می توانید ویندوز را با غیرفعال بودن مورد مشکل اجرا کنید.

مرحله 4. لپ تاپ سونی را به حالت عادی بازنشانی کنید

پیکربندی سیستم را مانند بالا وارد کنید.

  • در تب General روی گزینه Normal Startup کلیک کنید.
  • در تب Services، تیک Hide all Microsoft services را بردارید و سپس روی Enable All کلیک کنید.
  • در تب Startup، روی Open Task Manager کلیک کنید و سپس همه برنامه های راه اندازی را فعال کنید. Task Manager را ببندید و سپس روی OK در تب Startup در کادر محاوره ای System Configuration کلیک کنید.
  • وقتی از شما خواسته شد روی Restart کلیک کنید.

این روش زمان بر است و کاربر باید چندین بار برای تکمیل عملیات کلیک کند، بنابراین لطفاً آموزش بالا را به دقت دنبال کنید تا از اشتباهات دیگر جلوگیری کنید.

آیا با انجام مراحل بالا باز هم با مشکل Boot Loop Error ویندوز 10 رو به رو هستید؟ اگر پاسختان به این سوال بله است، پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان ما در مرکز تعمیرات تخصصی لپ تاپ سونی در ارتباط باشید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =