نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

کاربرد دکمه Pause Break در کیبورد لپ تاپ سونی

برای سریع تر انجام دادن برخی کارها در کیبورد لپ تاپ ها دکمه های مختلفی تعبیه شده، از جمله این کلید ها Pause Break است که معمولا بالا و سمت راست آن قرار دارد؛ از آنجا که اکثر کاربران از کارایی آن بی اطلاع هستند در نتیجه اغلب اوقات یک دکمه بلا استفاده در  صفحه کلید محسوب می گردد؛ بنابریان در این مقاله انواع کاربردهای آن را مطرح می نماییم.

کلید Pause Break چیست

سال 1985 صفحه کلید امروزی با مدل 101-key  معرفی شد؛ در آن دو عمل Pause به معنی توقف و Break یعنی شکستن توقف با یکدیگر ترکیب و در قالب کلید Pause Break تعریف گردید. کاربردهای زیادی برای آن در بازی های و برنامه در نظر گرفته شده، اما به طور رایج برای توقف اجرای برنامه به کار می رود؛ البته گاهی برای انجام برخی از آنها لازم است دکمه های Shift یا Ctrl را نیز همزمان با آن فشار داد.

کاربرد کلید Pause Break

همان طور که بالا به آن اشاره نمودیم شناخته شده ترین کاربرد آن Pause کردن بازی های کامپیوتری بوده اما کاربردهای دیگر این کلید عبارتند از:

این کلید در واقع یک دکمه میانبر برای باز کردن پنجره System Properties و دسترسی سریع به تنظیمات ویندوز محسوب میگردد؛ علاوه بر این بکار گیری Pause Break زمان بوت کردن سیستم بسیار متداول است و امکان متوقف کردن صفحه خروجی BIOS در حین Booting را می دهد.

اگر از محیط های مانند Command Prompt برای اجرای دستورات در ویندوز استفاده می کنید این کلید خیلی به کار شما می آید؛ چون بعد از نوشتن دستوراتی مانند ping anzalweb.ir -t و زدن اینتر، برنامه به طور خودکار شروع به نمایش خروجی کار می کند، اما به وسیله دکمه Pause هر زمان که نیاز باشد اجرا را متوقف و تغییرات لازم را اعمال می کنید.

این مطلب را از دست ندهید   ارور خرابی حافظه لپ تاپ سونی

محل کلید در لپ تاپ

اگر چه نمی توان مکان ثابتی برای آن در انواع مدل های سونی مطرح کرد و حتی در لپ تاپ های کوچک شادی این دکمه حذف شده باشد اما معمولا در سمت راست کیبورد کنار کلید Backspace قرار داشته و یا مشابه کیبورد های اکسترنال کامپیوتر  کنار دکمه Print Screen می توان آن را پیدا نمود.

البته گاهی این دکمه با نام Insert Pause در لپ تاپ های جدید وجود دارد با این تفاوت که عمل Insert نیز به کارهای کلید اضافه شده در نتیجه برای استفاده از قابلیت Pause به طور جداگانه، باید همزمان کلید Fn را نگه دارید.

قرار دادن قابلیت کلید Pause Break در کلید های دیگر

اگر  نتوانستید کلید Pause را در لپ تاپ خود پیدا کنید اما به قابلیت های آن بسیار نیاز دارید، لازم نیست سراغ کیبورد های اکسترنال بروید، چون در ادامه قصد داریم راه هایی برای دسترسی به این ویژگی در لپ تاپ مطرح کنیم تا  خیلی راحت کلید میانبر دیگری برای آن در ویندوز بسازید.

معمولا از ترکیب چند کلید در ویندوز می توان عملکردی مشابه Pause ایجاد نمود از جمله آن ها می توانبه موارد زیر اشاره نمود:

  • Fn+B
  • CTRL+Fn+B
  • CTRL+Scroll Lock
  • CTRL+Fn+S
  • CTRL+C
  • CTRL+Fn+Pause
  • Fn+Right SHIFT
  • CTRL+Fn+INSERT
  • Fn+F12

هرچند ممکن است این کلید های میانبر در سیستم شما تعریف نشده باشد، از آنجا که ایجاد آن ها بستگی به نوع لپ تاپ داشته، بنابراین برای ایجاد آنها یا پیدا کردن کلید های مشابه دیگر از کارشناسان نمایندگی لپ تاپ خود کمک بگیرید.

البته یک راه حل جایگزین دیگر نیز برای شما داریم و آن استفاده از کیبور مجازی لپ تاپ یا On-Screen Keyboard می باشد؛ با سرچ OSK می توان آن را پیدا نمود.

این مطلب را از دست ندهید   System Restore ویندوز

آخرین راه رسیدن به ویژگی Puase ، استفاده از پنجره رجیستری برای جایگزین کردن  آن با دیگر کلید ها می باشد؛ از آن جا که تنظیمات رجیستری بسیار حساس بوده و کوچکترین اشتباه موجب از دست رفتن داده های آن شود حتما قبل از انجام این روش از لپ تاپ خود بکاپ بگیرید؛ با اینحال توصیه می کنیم کار را به افراد با تجربه تر بسپارید .

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − شش =