نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

انواع پورت های لپ تاپ و کاربرد های آنها

اگرچه با پیشرفت تکنولوژی در زمینه وایرلس و انتقال اطلاعات به صورت بی سیم،دیگر خیلی از تجهیزات از طریق وای فای به لپ تاپ متصل می شوند؛ اما هنوز هم انتقال بسته های داده از برخی دستگاه ها تنها از راه پورت های ورودی لپ تاپ امکان پذیر می باشد، در نتیجه لازم است کاربران با نحوه کار با درگاه های لپ تاپ به خوبی آشنا باشند تا هنگام استفاده از آن ها دچار مشکل نشوند؛ بنابراین در ادامه قصد داریم کاربرد انواع پورت‌های ورودی لپ تاپ را بررسی نماییم.

شاید استفاده از برخی درگاه های امروزه کمتر رایج باشد، به طوری که دیگر به عنوان معیاری برای انتخاب لپ تاپ بهتر در نظر گرفته نمی شوند؛ اما دانستن کارایی آنها کمک می کند زمان اختلال در سیستم وای فای لپ تاپ از آن ها به عنوان راه جایگزین استفاده نمود.

درگاه USB لپ تاپ

امروزه پورت USB در لپ تاپ ها نسبت به سایر درگاه ها بسیار پر کاربرد هستند، به طوری که بعضی از لپ تاپ های جدید تنها دارای پورت USB هستند؛ به همین دلیل سازندگان تجهیزات جانبی مانند کیبورد و ماوس اکسترنال حتما از کابل هایی با سوکت های USB استفاده می نمایند.

پور ت های یو اس بی بر اساس نحوه انتقال اطلاعات بین لپ تاپ و سایر دستگاه ها دارای

انواع مختلفی می باشد از جمله:

Type-A

ورژن های مختلفی از این نوع پورت USB در بازار وجود دارد که شامل نسخه های 1.1، 2.0، 3.0 و جدیدترین ورژن آن با نام USB3.1 می باشد؛ این درگاه ها از نظر سرعت و کیفیت انتقال داده به دلیل پشتیبانی از پهنای باند مختلف، با هم متفاوت هستند، اما همه آن ها بوسیله کانکتورهای 4 پین وظیفه خود را به عنوان رابط انتقال اطلاعات انجام می دهند.

این مطلب را از دست ندهید   خرابی سیستم عامل لپ تاپ سونی

Type-C

بزرگترین تفاوت پورت های USB Type-C با نسل قبل، قرار گرفتن 24 پین در داخل آن می باشد، در نتیجه نسبت به نوع قبلی بسیار سریع تر انواع فایل های متنی، صوتی و تصویری را منتقل نمایند.

پورت اترنت

قبل از ساخت مودم های وای فای جدید، این دستگاه‌ها معمولا از طرق پورت اترنت به لپ تاپ متصل می شدند، اگرچه درگاه های Ethernet موجود در بدنه لپ تاپ امروزی، کاربرد کمی دارند اما هنوز هم لپ تاپ های جدید دارای RJ-45 Ethernet port هستند تا کاربران بتواند در صورت لزوم از طریق کابل اترنت به مودم متصل شود؛ در ساخت این پورت ها معمولا 8 پین به همراه 2 چراغ LED استفاده می شود.

درگاه کارت خوان لپ تاپ

انتقال اطلاعات از روی مموری های کوچک (SD Card) گوشی های همراه توسط قسمتی به نام مموری کارت (کارت خوان لپ تاپ) امکان پذیر است و دیگر لازم نیست برای دیدن داده های روی گوشی حتما آن را توسط سیم رابط به لپ تاپ متصل نمود.

درگاه HDMI

برخی کاربران برای انتقال سریع داده های گرافیکی مانند عکس ها و فیلم ها از پورت های HDMI (High Definition Media Interface) استفاده می نمایند، چرا که علاوه بر سرعت بالاتر، با وضوح بیشتر تصاویر را نمایش می دهند. آخرین ورژن آن در لپ تاپ ها، پورت 2.1، نسبت به نسل قبل خود بسیار کارآمدتر است.

درگاه HDMI بر اساس نوع کارآیی در لپ تاپ های مختف دارای چهار مدل کلی می باشند شامل : HDMI Type-A، (HDMI Type-C (mini HDMI، (Type-D (micro HDMI و Type-E که نسخه Type-E نسبت به بقیه رایج ترین و دارای سرعت بالاتری است.

این مطلب را از دست ندهید   خطای Failed to Start Application

ThunderBolt 3

علاوه بر پورت های USB معمولی در لپ تاپ ها، درگاه های مشابه ای با نام ThunderBolt 3 وجود دارد که برای افتراق آن ها از دیگر پورت های یو اس ابی، یک آیکون رعد و برق در کنار آن روی بدنه هک می شود. هرچند از نظر ظاهر شاید تفاوت چندانی با درگاه های USB-C نداشته باشند، اما اکثرا از پهنای باند بیشتری برخوردارند در نتیجه داده ها را حدودا 4 برابر سریع تر از  USB های معمولی منتقل می نمایند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =