نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چرا لپ تاپ سونی خراب می شوند

لپ تاپ سونی یک ابزار تجاری مفید است، زیرا به شما امکان می دهد تقریباً هر کاری را که می توانید روی رایانه رومیزی خود در حین حرکت انجام دهید. متأسفانه، همچنین مستعد ابتلا به انواع یا خطا هایی است که می تواند در یک رایانه با اندازه کامل رخ دهد. بدیهی است که داشتن لپ ‌تاپ سونیی که مکرراً از کار می‌ افتد می‌ تواند بسیار مفید باشد، بنابراین مهم است که مشکل را محدود کرده و برطرف کنید. خوشبختانه، عیب ‌یابی برخی از رایج ‌ترین دلایل خرابی لپ‌ تاپ سونی‌ ها و تعیین اینکه آیا یکی از آنها روی شما تأثیر می ‌گذارد، بسیار آسان است.

گرم شدن بیش از حد

از آنجایی که لپ ‌تاپ سونی‌ ها دارای اجزای زیادی هستند که در یک منطقه بسیار کوچک قرار گرفته‌ اند، گرمای بیش از حد می ‌تواند مشکل بزرگی باشد. گرمای بیش از حد نه تنها باعث از کار افتادن لپ تاپ سونی شما می شود، بلکه اگر به درستی درمان نشود، می تواند منجر به آسیب دائمی سخت افزار شود. گرمای بیش از حد اغلب ناشی از گرد و غبار است که دریچه های هوا را که هوای خنک را به اجزای آن می چرخاند مسدود می کند. تمیز کردن منظم این دریچه ها می تواند از تجمع گرد و غبار جلوگیری کرده و لپ تاپ سونی شما را خنک نگه دارد. استفاده از پایه لپ تاپ سونی با فن نیز راه دیگری برای خنک و پایدار نگه داشتن سیستم شماست. همچنین، بسیاری از لپ ‌تاپ سونی ‌ها علی‌ رغم نامشان طوری طراحی نشده‌ اند که مستقیماً بدون گرم شدن بیش از حد روی پای شما قرار گیرند.

این مطلب را از دست ندهید   شارژ نشدن باتری لپ تاپ

سخت افزار معیوب

مانند هر تجهیزات الکترونیکی دیگری، اجزای داخل لپ ‌تاپ سونی ممکن است در طول زمان یا در اثر استفاده نادرست شکسته شوند. هارد دیسک معمولاً اولین چیزی است که می شکند، زیرا دارای قطعات متحرکی است که کاربرد زیادی دارد و می تواند به تکان خوردن حساس باشد. لپ‌ تاپ سونی ‌های جدیدتر شامل نرم‌ افزار های تشخیصی در بایوس هستند که می ‌توانند به شما هشدار دهند که هارد دیسکی آنطور که باید کار نمی‌ کند. این به شما امکان می دهد تا قبل از از کار افتادن کامل درایو از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. رم معیوب همچنین می تواند باعث خرابی های مکرر شود. برنامه های تشخیصی رایگان برای اسکن سیستم شما در دسترس هستند تا مشخص شود رم شما باعث خرابی شده است یا خیر.

ویروس ها و بد افزار ها

بدون نصب آنتی ویروس و بد افزار کافی روی لپ ‌تاپ سونی، این تهدیدات می‌ توانند باعث رفتارهای نامنظم مانند خرابی شوند. اگر از لپ ‌تاپ سونی خود برای مقاصد تجاری استفاده می‌ کنید، اغلب باید درایو های USB را به آن متصل کنید تا به اطلاعاتی که افراد دیگر به شما داده اند دسترسی داشته باشید. بدون نرم افزار حفاظتی مناسب، این یک راه آسان برای ویروس ها برای آلوده کردن کامپیوتر شما است. صرف زمان در اینترنت بدون نرم افزار امنیتی نیز سیستم شما را در برابر نرم افزارهای مخرب آسیب پذیر می کند، به خصوص اگر در مکان های عمومی مانند کافی شاپ ها متصل شوید. نرم افزار اسکن آنتی ویروس و بد افزار خود را به روز نگه دارید تا از مشکلات سیستم مانند خرابی و یخ زدگی جلوگیری کنید.

این مطلب را از دست ندهید   افتادن خط روی LCD لپ تاپ

درگیری های درایور ها

اتصال سخت افزار جدید مانند اسکنر و چاپگر به لپ تاپ سونی شما اغلب مستلزم نصب درایور دستگاه است تا سیستم عامل سخت افزار جدید را بشناسد و از آن استفاده کند. اگر درایور های قدیمی یا نادرست نصب شده باشند، ممکن است تداخل ایجاد شود که به نوبه خود باعث از کار افتادن لپ تاپ سونی شما می شود.

اگر خرابی ها هنگام استفاده از سخت افزار یا تجهیزات جانبی خاص رخ می دهد، بررسی کنید که آیا درایور های به روز شده در دسترس هستند یا خیر. نصب درایور های مناسب ممکن است تضاد را حل کند. اگر خرابی‌ های تصادفی رخ داد، لپ ‌تاپ سونی خود را با تعداد زیادی تجهیزات جانبی و سخت ‌افزار غیرفعال بوت کنید تا ببینید آیا مشکل ادامه دارد یا خیر. اگر نه، می ‌دانید که تضاد ناشی از چیزی است که شما آن را غیرفعال کرده ‌اید، بنابراین می ‌توانید جستجوی خود را محدود کنید.

مقالات مرتبط:

فعالسازی فینگر پرینت لپ تاپ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − سه =