نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

لپ‌تاپ سونی کاربر به دلایل مختلف با استفاده از دکمه پاور روشن نمی‌شوند، بلکه عمدتاً به دلیل مشکلات سخت‌افزاری هستند. مشکل روشن شدن به یک مدل خاص، مدل یا نوع (باتری داخلی یا قابل جابجایی) لپ تاپ سونی محدود نمی شود. در برخی موارد، مشکل پس از به‌روزرسانی بایوس رخ می‌دهد که به صورت دستی یا از طریق به‌روزرسانی ویندوز نصب شده است. در این مقاله روشن نشدن لپ‌تاپ به صورت کامل بررسی شده است.

روشن نشدن لپ‌تاپ و بوت کردن

برای روشن نشدن لپ‌تاپ شما حتی زمانی که به برق متصل است روشن نمی‌شود اگر یک دستگاه متصل یا دستگاه جانبی مدار را به‌گونه‌ای قطع کند که تراشه تایمر فرآیند نتواند سیگنال برق خوبی را از منبع تغذیه تشخیص دهد. در این حالت، بوت کردن سیستم با حداقل های حداقل ممکن است مشکل را حل کند.

  • همه دستگاه های متصل (مانند چاپگر، USB، دانگل/گیرنده USB) یا لوازم جانبی (مانند صفحه کلید یا کابل شبکه) را از لپ تاپ سونی جدا کنید.
  • سپس دکمه پاور لپ تاپ سونی را فشار دهید و بررسی کنید که آیا روشن شده است یا خیر.
  • اگر نه، بررسی کنید که آیا اتصال لپ تاپ سونی به نمایشگر دوم مشکل را حل می کند (شاید نمایشگر داخلی خراب شده است).
  • در غیر این صورت، بررسی کنید که آیا اضافه کردن یک به یک دستگاه ها یا لوازم جانبی (مانند صفحه کلید، بلندگو، کابل شبکه) مشکل را حل می کند یا خیر. بسیاری از موارد گزارش شده است که در آن لپ تاپ سونی تنها زمانی روشن می شود که کابل شبکه به لپ تاپ سونی متصل می شود زیرا کارت شبکه کوتاه بوده است، اما زمانی که کابل وصل می شود، اتصال کوتاه لپ تاپ سونی متوقف شده و مشکل حل شده است. اگر اینطور است، کارت مربوطه (مانند کارت شبکه) را برای وجود خطای سخت افزاری بررسی کنید.

بررسی منبع تغذیه لپ تاپ سونی

برای روشن نشدن لپ‌تاپ اگر شارژر خراب شده باشد، نمی تواند برق لپ تاپ سونی را تامین کند و در نهایت با تمام شدن باتری یا خواب عمیق، لپ تاپ سونی خاموش می شود. در این صورت بررسی منبع تغذیه می تواند مشکل را حل کند. اما قبل از حرکت، مطمئن شوید که پریز برق به درستی کار می کند و معیوب نیست.

  • اگر شارژر دیگری در دسترس است، لپ تاپ سونی را به آن شارژر متصل کنید و بررسی کنید که آیا شارژ می شود یا خیر. همچنین می توانید شارژر مشکل دار را با اتصال آن به لپ تاپ سونی دیگری که کار می کند بررسی کنید.
  • اگر چنین است، حداقل 5 دقیقه صبر کنید و سپس لپ تاپ سونی را روشن کنید تا بررسی کنید که آیا شروع به کار کرده است یا خیر.
  • اگر شارژر دیگری در دسترس نیست، بررسی کنید که آیا با تعویض سیم برق لپ تاپ سونی مشکل حل می شود یا خیر.
  • اگر مشکل همچنان ادامه داشت، می‌توانید از یک مولتی متر برای آزمایش ورودی یا خروجی فعلی شارژر و مقایسه آن با مقادیر توصیه شده OEM استفاده کنید. اگر مقادیر با مقادیر OEM مطابقت ندارند، شارژر را برای خطای سخت افزاری بررسی کنید.
این مطلب را از دست ندهید   ایجاد خطا در هنگام پردازش درخواست شما در لپ تاپ سونی

بررسی باتری و رفع روشن نشدن لپ‌تاپ

برای روشن نشدن لپ‌تاپ از آنجایی که منبع تغذیه لپ تاپ سونی به خوبی کار می کند، نکته بعدی که باید بررسی شود این است که آیا باتری لپ تاپ سونی خوب کار می کند یا خیر. برای انجام این کار:

  • شارژر را از لپ تاپ سونی جدا کرده و باتری را از لپ تاپ سونی خارج کنید.
  • حالا شارژر را دوباره وصل کنید و دکمه پاور را فشار دهید تا لپ تاپ سونی روشن شود.
  • اگر لپ تاپ سونی به خوبی روشن شود، باتری آن خراب شده یا خراب شده است. در این حالت، شارژ لپ تاپ سونی (در حالت خاموش) برای مدتی ممکن است مشکل را حل کند، در غیر این صورت ممکن است نیاز به باتری جدید باشد.

تعمیرات لپ تاپ سونی

روشن نشدن لپ‌تاپ و تخلیه جریان مادربرد یا تنظیم مجدد ATX

برای روشن نشدن لپ‌تاپ اگر لپ‌تاپ سونی بدون باتری روشن نمی‌شد، ممکن است جریان موجود در مادربرد باعث این مشکل شود زیرا تراشه تایمر پردازنده قادر به تشخیص سیگنال خوب برق (+5 ولت) به دلیل وجود این جریان ساکن در دستگاه نیست. مادربرد در این زمینه، تخلیه جریان مادربرد یا از نظر فنی تر، انجام ریست ATX (یا تنظیم مجدد باتری) ممکن است لپ تاپ سونی را مجبور به راه اندازی کند.

استفاده از شارژر برای روشن کردن

  • دستگاه های خارجی یا لوازم جانبی را از لپ تاپ سونی جدا کنید.
  • سپس لپ تاپ سونی را از شارژر جدا کرده و باتری لپ تاپ سونی را خارج کنید.
  • حالا دکمه پاور لپ تاپ سونی را به مدت 1 دقیقه فشار داده و نگه دارید.
  • سپس دکمه روشن/خاموش را رها کنید و منبع تغذیه یا شارژر را دوباره وصل کنید (باتری را دوباره در جای خود قرار ندهید یا هیچ دستگاه/وسایل جانبی دیگری را وصل نکنید).
  • حالا لپ تاپ سونی را روشن کنید و بررسی کنید که آیا شروع به بوت شدن عادی کرده است یا خیر.
  • اگر نه، باتری و شارژر را از لپ تاپ سونی خارج کنید.
  • اکنون دکمه روشن/خاموش را فشار دهید و نگه دارید و در حالی که دکمه پاور را نگه داشته اید، سیم برق لپ تاپ سونی را به سرعت وصل/از برق جدا کنید.
  • پس از آن، با فشار دادن دکمه پاور، بررسی کنید که آیا لپ تاپ سونی روشن است یا می تواند روشن شود.
این مطلب را از دست ندهید   تفاوت رم SSD با HDD

رفع خرابی باتری لپ تاپ سونی

فشار / نگه داشتن دکمه پاور لپ تاپ سونی

  1. اگر مشکل برطرف نشد، آداپتور برق و باتری را از لپ تاپ سونی خارج کنید.
  2. حالا دکمه روشن/خاموش را به همراه دکمه های دیگر (مانند افزایش/کاهش صدا، سوئیچ وای فای و غیره) یکی یکی فشار داده و نگه دارید.
  3. سپس دکمه ها را رها کرده و شارژر را دوباره وصل کنید.
  4. اکنون دکمه پاور را فشار دهید تا بررسی کنید که آیا لپ تاپ سونی می تواند روشن شود یا خیر.
  5. اگر نه، بررسی کنید که آیا همزمان با فشار دادن کلید FN و دکمه روشن/خاموش، سیستم به صفحه عیب‌یابی راه‌اندازی می‌شود یا خیر. اگر چنین است، پس از عیب یابی استفاده کنید تا مشکل لپ تاپ سونی را که مانع روشن شدن آن شده است، پیدا کنید.

هنگامی که لپ تاپ سونی به برق وصل است، دکمه پاور لپ تاپ سونی را فشار داده و نگه دارید

  1. لپ تاپ سونی را به شارژر وصل کنید و دکمه پاور را به مدت 60 ثانیه فشار دهید/ نگه دارید.
  2. سپس دکمه را رها کنید و بررسی کنید که آیا لپ تاپ سونی روشن شده است یا خیر.
  3. اگر نه، شارژر و باتری را از لپ تاپ سونی خارج کنید.
  4. اکنون دکمه روشن/خاموش را به مدت 60 ثانیه فشار دهید و نگه دارید و سپس شارژر را دوباره وصل کنید (بدون اینکه باتری را دوباره جابجا کنید).
  5. سپس دکمه پاور را برای 60 ثانیه فشار دهید و نگه دارید و دکمه پاور را رها کنید تا بررسی کنید که آیا لپ تاپ سونی به خوبی بوت شده است یا خیر. اگر یک صفحه تشخیصی به شما نشان داده شد، روی Continue کلیک کنید.
این مطلب را از دست ندهید   روشن نشدن لپ تاپ سونی متصل به برق

استفاده از باتری برای روشن کردن لپ تاپ سونی بدون شارژ

  1. اگر کار نکرد، دستگاه ها/ لوازم جانبی را از لپ تاپ سونی جدا کرده و شارژر لپ تاپ سونی را از آن جدا کنید.
  2. حالا دکمه پاور را به مدت 1 دقیقه فشار داده و نگه دارید.
  3. پس از آن، باتری لپ تاپ سونی را دوباره در جای خود قرار دهید (اما آداپتور برق را وصل نکنید) و دکمه پاور را فشار دهید تا بررسی کنید که آیا لپ تاپ سونی به خوبی کار می کند یا خیر.
  4. اگر مشکل برطرف نشد، شارژر و باتری را از لپ تاپ سونی خارج کنید و دکمه پاور را به مدت 1 دقیقه فشار دهید/ نگه دارید.
  5. سپس لپ تاپ سونی (بدون باتری و شارژر) را به مدت 24 ساعت در این حالت قرار دهید و سپس دکمه پاور لپ تاپ سونی را به مدت 1 دقیقه فشار دهید/ نگه دارید.
  6. اکنون باتری را دوباره روی لپ تاپ سونی قرار دهید و روشن کنید تا بررسی کنید که آیا روشن است یا خیر.
  7. اگر نه، شارژر را به لپ تاپ سونی وصل کنید و دکمه پاور را فشار دهید تا بررسی کنید که آیا لپ تاپ سونی روشن شده است یا خیر.

بیشتر بدانید: دلایل کندی لپ تاپ سونی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 18 =