نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

به روز رسانی سیستم BIOS لپ تاپ سونی

لپ تاپ برای بوت شدن نیازمند یک قطعه کوچک به نام  بایو اس یا Basic input/output System بوده که شامل یک بخش سخت افزاری IC و قسمت نرم افزاری اجرا کننده آن می باشد؛ که با بررسی و نظارت به سیستم های متصل به ماردبرد، عملکرد آن ها را تست و اجازه به بوت شدن ویندوز می دهد.

تکنولوژی جدید به کار رفته در سیستم BIOS لپ تاپ های سونی، محیط گرافیکی بهتری در اختیار کاربر قرار داده که حتی با استفاده از ماوس نیز می توان با آن کار کرد؛ همچنین با قرار دادن باتری 3 ولتی از نوع سکه ای به حفظ بیشتر اطلاعات داخل بایو اس کمک می شود.

به روز رسانی BIOS به دلیل وظایف متعدد و مهم آن ضروری و چون دسترسی به این میان افزار بدون باز کردن سیستم امکان پذیر نیست، همچنین مشکلاتی مانند فراموشی رمز بایو اس در زمان به روز رسانی حتی با ریست کردن آن نیز قابل حل نمی باشد؛ لذا در صورت نداشتن دانش کافی برای آن، این کار را به کارشناسان نمایندگی سونی بسپارید.

چه زمان وقت به روز رسانی سیستم BIOS رسیده

اگر زمان بوت شدن ویندوز با مشکلات زیادی مواجه و عیب یابی سایر قسمت ها کمکی به رفع آن نکرد، به عنوان مثال ویروس کشی یا بروز رسانی ویندوز تغییری ایجاد نکند، دیگر ناچار به آپدیت BIOS هستید؛ هرگز برای پیشگیری از مشکلات نرم افزاری Booting سراغ به روز رسانی این قطعه نرفته، چرا که ممکن است خود با مسائل متعدد دیگری همراه، در نتیجه باعث خرابی این قطعه شده و شما مجبور به تعویض آن در نهایت شوید.

این مطلب را از دست ندهید   بلوتوث لپ تاپ

چون به روز رسانی BIOS تاثیری بر سرعت یا اضافه شدن ویژگی جدید به آن نمی شود لذا بسیاری از کارشناسان جز در شرایط خاص توصیه به این کار نکرده، چرا که خود با مشکلات دیگری همراه است؛ همین مسئله نیز باعث شده شرکت سازنده لپ تاپ سونی به روز رسانی های بسیار کمتری برای BIOS منتشتر نماید تا کاربران تنها در صورت لزوم اقدام به بهینه سازی آن کنند.

مدل BIOS لپ تاپ سونی چیست

قبل از اقدام به بروز رسانی BIOS باید ورژن حال حاضر آن را پیدا و این مسئله بر ادامه فرایند بسیار تاثیر دارد و شاید متوجه شوید بایو اس به روز بوده و لزومی برای انجام روند بهینه سازی وجود ندارد.

برای پیدا کردن نسخه بایو اس لپ تاپ خوددر ویندوز 10 و سایر سیستم عامل ها، با زدن دکمه های میانبر Win و R در صفحه کلید، وارد پنجره Run و عبارت msinfo32 جستجو نمایید؛ سپس پنجره ای حاوی اطلاعات مهم لپ تاپ باز و می توان به مواردی مانند نوع سخه بایو اس بکار رفته در لپ تاپ مشاهده نمود؛ معمولا ورژن BIOS در مقابل عبارت BIOS Version/Date قرار گرفته و تاریخ انتشار آن نیز ثبت است.

پس از اطلاع از ورژن بایو اس لپ تاپ خود برای  اطمینان از به روز بودن آن، به بخش پشتیبانی سایت سونی مراجعه و تاریخ آپدیت مادربرد را بررسی کنید چرا که هر دو در یک تاریخ معمولا منتشر می شوند؛ در ادامه اگر تاریخ ورژن با اخرین نسخه موجود در سایت همخوانی نداشت اقدام به بروز رسانی آن کنید.

این مطلب را از دست ندهید   کاربرد درگاه VAG در لپ تاپ

طریقه بروز رسانی BIOS لپ تاپ سونی

نرم افزار خاصی که شرکت سونی برای به روز رسانی بایواس در سایت خود معرفی کرده دانلود و توسط آن فایل خام نسخه جدید را منتقل به حافظه ی داخلی بایوس کنید؛ نکته بسیار مهم زمان این انتقال خاموش بودن آنتی ویروس لپ تاپ، چرا که موجب بلوکه یکی از فایل ها و اختلال در ادامه روند میگردد؛ همچنین باعث هنگ کردن یا خاموش شدن لپ تاپ شده، در نتیجه برای جلوگیری از مشکلات جدی تر زمان بروز رسانی فایر وال های آنتی ویروس را قطع نمایید.

البته فایل های نسخه به روز بایوس را می توان از طریق فلش USB نیز وارد حافظه موقت آن کرد، فقط فایل های دانلود شده باید فرمت FAT32 داشته باشند.

هر دو روش به ظاهر ساده با نکات خاصی همراه و نیازمند اطلاعات بالایی می باشد بنابراین برای جلوگیری از خرابی بیشتر کار را به نمایندگی ها بسپارید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 1 =