نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل ایجاد صفحه سیاه ویندوز 10 بعد بروزرسانی در لپ تاپ سونی چیست؟ گاهی اوقات، استفاده از لپ تاپ سونی می تواند مشکل باشد زیرا راه حل مشکلات خاصی را نمی دانید. اغلب، چنین مسائلی با ارتقاء یک سیستم به وجود می آید. مواجه شدن با مشکل “صفحه سیاه ویندوز 10 پس از به روز رسانی” یکی از رایج ترین مشکلات است.

بدون شک آپدیت هایی برای حذف باگ های نسخه های قبلی ویندوز راه اندازی می شوند. اما معمولاً هنگام نصب به‌روزرسانی‌های ویندوز، بسیاری از کاربران با مشکلاتی مواجه می‌شوند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید، به خواندن ادامه دهید. این مقاله راه‌های موثر برای حذف خطاهای صفحه سیاه ویندوز 10 را به اشتراک می‌گذارد.

صفحه سیاه ویندوز 10
صفحه سیاه ویندوز 10

چرا صفحه نمایش ویندوز پس از به روز رسانی سیاه می شود

هر خطای کامپیوتری به دلیل مشکلات خاصی در سیستم پشتیبان ایجاد می شود. صفحه سیاه ویندوز 10 از این لیست خطاها جدا نیست. ممکن است به هر یک از دلایل زیر رخ دهد:

  • درایورهای نمایشگر خراب
  • سخت افزار آسیب دیده
  • فایل های تصویری سیستم دچار مشکل می شوند
  • نصب آپدیت ویندوز 10 ناقص است

دلیل اصلی همه این دلایل، نگهداری ناکافی از کامپیوتر شما است. معمول است که از دستگاه خود مراقبت نکنید و آن را به موقع به روز کنید. در چنین شرایطی، ممکن است با مشکلاتی مانند درایورهای خراب، فایل‌ها و موارد مرتبط مواجه شوید.

دیده شده است که درایورهای گرافیکی با ایجاد تغییر در سیستم خراب می شوند. به روز رسانی ویندوز یکی از آن تغییراتی است که در سیستم باعث خراب شدن فایل ها و درایورها می شود. در کنار این، ممکن است سخت افزار دستگاه خود را تغییر نداده باشید.

به نوبه خود، تجهیزات، مانند آداپتورهای نمایشگر، به آرامی کار نمی کنند. بنابراین، پس از آپدیت، صفحه سیاه ویندوز 10 را بدون هیچ اشتباهی از جانب خود مشاهده خواهید کرد. یکی دیگر از دلایل رایج این است که ممکن است از یک نسخه ویندوز کافی برای نصب استفاده کنید.

اگر نمی توانید ویندوز را به درستی به روز کنید، نمایشگر، تصویر و سایر درایورها به درستی کار نمی کنند. به همین دلیل است که ممکن است هنگام راه اندازی لپ تاپ سونی خود با خطا مواجه شوید.

این مطلب را از دست ندهید   ارتقاء RAM لپ تاپ

نحوه رفع سیاهی صفحه بعد از آپدیت ویندوز 10

اگر با همین مشکل روبرو هستید، اجازه دهید نحوه رفع خطای صفحه سیاه را به شما نشان دهیم. در این قسمت قصد داریم 8 روش متفاوت اما موثر برای رهایی از این مشکل را توضیح دهیم.

رفع 1. تمام سخت افزارهای خارجی را قطع کنید

همانطور که قبلا ذکر شد، سخت افزار ناسازگار و آسیب دیده می تواند دلیلی برای خطاهای صفحه سیاه ویندوز 10 باشد. بنابراین، ابتدا باید این راه حل را امتحان کنید تا از شر این مشکل صفحه کامپیوتر خلاص شوید. برای این کار، باید تمام سخت افزارهای خارجی (USB، چاپگر و غیره) را جدا کرده و سیستم خود را روشن کنید.

اکنون، تمام دستگاه‌های خارجی را یکی یکی وصل کنید تا دستگاه معیوب را پیدا کنید و آن را جایگزین کنید تا این مشکل برای دفعه بعد حل شود.

صفحه سیاه ویندوز 10
صفحه سیاه ویندوز 10

رفع 2. با یک حساب کاربری متفاوت وارد شوید

این یک مشکل نادر است، اما حساب کاربری شما نیز می تواند دلیلی برای خطای صفحه سیاه ویندوز باشد. بنابراین، باید سعی کنید با یک حساب کاربری دیگر وارد شوید تا بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا خیر. برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1. ابتدا وارد “Safe Mode” شوید تا ادامه دهید.

مرحله 2. به دسکتاپ لپ تاپ سونی شخصی خود دسترسی پیدا کنید.

مرحله 3. جزئیات ورود خود را وارد کنید.

مرحله 4. به “This PC” بروید.

مرحله 5. از این آدرس استفاده کنید و آن را در نوار آدرس قرار دهید:

C:Users\Second Account Name\AppData\Local\Microsoft\Windows\Caches

مرحله 6. پوشه نشان داده شده روی صفحه را کپی کنید.

مرحله 7. مجدداً، با استفاده از همان اعتبار حساب قدیمی وارد شوید.

مرحله 8. با استفاده از آدرس بالا به همان پوشه بروید.

مرحله 9. “پوشه کش” را که قبلا کپی کرده اید، قرار دهید.

مرحله 10. پوشه جدید را با پوشه قدیمی جایگزین کنید.

مرحله 11. لپ تاپ سونی خود را با فشار دادن و نگه داشتن دکمه روشن/خاموش مجدداً راه اندازی کنید.

اگر به دلیل تداخل حساب کاربری بوده است، ممکن است با دنبال کردن مراحل بالا مشکل را حل کرده باشید. اما اگر همچنان با این مشکلات روبرو هستید، ادامه دهید و موارد زیر را بررسی کنید.

این مطلب را از دست ندهید   کارت شبکه لپ تاپ

رفع 3. نرم افزار Windows Theming شخص ثالث را حذف نصب کنید

برای استفاده از دستگاه خود، باید برنامه های شخص ثالث را برای وظایف خود نصب کرده باشید. وقتی به‌روزرسانی‌های ویندوز 10 را نصب می‌کنید، ممکن است این برنامه‌های شخص ثالث عملکرد بدی داشته باشند. این به این دلیل است که آن برنامه ها ممکن است تغییرات سیستم را به سرعت نپذیرند.

بنابراین، شما باید آن برنامه ها را با استفاده از مراحل زیر حذف نصب کنید.

مرحله 1. “Safe Mode” را فعال کنید.

مرحله 2. به “Task Manager” بروید.

مرحله 3. روی گزینه “File” موجود در نوار منو کلیک کنید.

مرحله 4. اکنون، گزینه “Run New Task” را انتخاب کنید.

مرحله 5. “services.msc” را در کادر گفتگوی باز شده روی صفحه وارد کنید.

مرحله 6. به دنبال “App Readiness” بگردید و روی آن گزینه دوبار ضربه بزنید.

مرحله 7. در کادر جدید، گزینه “Startup Type” را انتخاب کنید و سپس از منوی کشویی “Disabled” را انتخاب کنید.

مرحله 8. پس از انجام، روی دکمه “OK” ضربه بزنید تا تنظیمات ذخیره شوند.

برای بررسی اینکه آیا صفحه سیاه ویندوز 10 پس از رفع مشکل به روز رسانی، دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید. اگر این مشکل را ندارید، به این معنی است که برخی از برنامه های شخص ثالث شما مشکل ایجاد می کنند. بنابراین، شما باید آنها را حذف و دوباره نصب کنید تا یک سازگار داشته باشید.

رفع 4. از Windows Key Sequence برای بیدار کردن صفحه استفاده کنید

اکثراً، هنگامی که پس از به‌روزرسانی صفحه سیاه می‌شود، لپ تاپ سونی خود را مجدداً راه‌اندازی می‌کنیم و فکر می‌کنیم که این تنها راه‌حل است. این کار را نکنید و سعی کنید از کلیدهای ویندوز برای بیدار کردن صفحه نمایش دستگاه خود استفاده کنید. با استفاده از این روش می توانید مشکل مربوط به آداپتور نمایشگر را در کمترین زمان برطرف کنید.

برای بیدار کردن صفحه نمایش لپ تاپ سونی شخصی خود با استفاده از کلیدهای ویندوز، این مراحل را دنبال کنید:

این مطلب را از دست ندهید   علت اساسی کار نکردن دوربین لپ تاپ

مرحله 1. کامپیوتر خود را راه اندازی کنید و صبر کنید تا صفحه سیاه نشان داده شود.

مرحله 2. همزمان کلید Windows + Ctrl + Shift + B را چندین بار فشار دهید.

مرحله 3. یک بوق کوتاه می شنوید و صفحه شروع به کم نور شدن می کند.

مرحله 4. در عرض چند ثانیه، می توانید صفحه دسکتاپ را ببینید.

در این کار نیازی نیست با گزینه های پیشرفته سر و کار داشته باشید. می توانید این مشکل را با استفاده از کلیدهای صفحه کلید حل کنید و مشکل صفحه سیاه را حل کنید. اگر برای شما کار نکرد، ممکن است مشکل از آداپتور نمایشگر نباشد. بنابراین، برای یافتن راه حل مناسب باید جلو بروید.

صفحه سیاه ویندوز 10
صفحه سیاه ویندوز 10

رفع 5. بازیابی سیستم را انجام دهید

برای ایمن نگه داشتن کاربران و رفع خطاهای مختلف، ویندوز یک گزینه داخلی دارد که «System Restore» نام دارد. برای خلاص شدن از مشکلات مختلف مانند صفحه سیاه ویندوز 10 باید آن را فعال نگه دارید. اما نکته اینجاست که برای بررسی این گزینه باید به تنظیمات سیستم دسترسی داشته باشید و شروع کنید.

بنابراین، ما در اینجا چند مرحله را مورد بحث قرار داده ایم که با استفاده از آنها می توانید به این گزینه دسترسی داشته باشید و این فعالیت را انجام دهید.

مرحله 1. هنگامی که سیستم شما دارای صفحه سیاه است، با فشار دادن و نگه داشتن دکمه روشن/خاموش، سیستم خود را به اجبار خاموش کنید.

مرحله 2. سیستم خود را روشن کنید و پس از نمایش یک صفحه سیاه، دوباره دکمه روشن/خاموش را برای خاموش شدن اجباری فشار دهید و نگه دارید.

مرحله 3. این روند را تا زمانی که “صفحه تعمیر خودکار” را دریافت کنید، تکرار کنید.

برای رفع مشکل Boot Loop Error ویندوز 10 چه روش‌هایی پیشنهاد می‌کنید؟ یکی از روش‌های رفع این مشکل بوت کردن لپ تاپ سونی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شناسایی و رفع مشکل Boot Loop Error پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌های دیگر سایت را مطالعه کنید. همراه شما هستیم.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =