نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بازنشانی کارخانه ای لپ تاپ سونی از بایوس چگونه انجام می‌شود؟ بازنشانی کارخانه ای لپ تاپ شما اغلب می تواند بسیاری از مشکلات سیستم مانند عملکرد کند، خراب شدن برنامه ها و خطاهای مختلف را برطرف کند. تمام تنظیمات را به حالت پیش فرض کارخانه باز می گرداند. اگر با مشکلات سیستمی مواجه هستید یا فقط می خواهید یک شروع تازه برای لپ تاپ ASUS خود داشته باشید، بازنشانی از BIOS با پاک کردن همه داده ها و سفارشی سازی ها، بازیابی کامل کارخانه ای را فراهم می کند. در این پست EaseUS شما را با نحوه ریست فکتوری لپ تاپ سونی از بایوس آشنا می کنیم.

بازنشانی کارخانه ای لپ تاپ سونی از بایوس
بازنشانی کارخانه ای لپ تاپ سونی از بایوس

چرا به بازنشانی کارخانه از بایوس نیاز دارید

بازنشانی کارخانه ای از بایوس دستگاه شما را به تنظیمات پیش فرض کارخانه بازیابی می کند. تمام تغییرات ایجاد شده در دستگاه را پاک می کند و زمانی که برای اولین بار آن را از جعبه خارج کردید، آن را به روز اول بازنشانی می کند. همه داده‌های شخصی، تنظیمات سفارشی‌شده، برنامه‌های نصب‌شده و برنامه‌ها در طول فرآیند پاک می‌شوند، به‌جز برنامه‌های از پیش نصب‌شده. دستگاه را طوری پاک می کند که گویی دوباره آن را کاملا نو خریده اید.

در اینجا دلایل اصلی وجود دارد که چرا ممکن است نیاز به تنظیم مجدد بایوس به تنظیمات کارخانه داشته باشید:

  • مشکلات مشکل‌ساز را تجربه می‌کنید که نمی‌توانید آنها را حل کنید – بازنشانی کارخانه‌ای لپ‌تاپ ASUS مشکلات نرم‌افزاری را از بین می‌برد و شروعی تازه به شما می‌دهد.
  • پاک کردن ویروس‌ها یا بدافزارها – بازنشانی به تنظیمات کارخانه می‌تواند ویروس‌ها و بدافزارهای سرسختی را که نمی‌توانید حذف کنید، از بین ببرد.
  • آماده شدن برای فروش یا هدیه دادن لپ تاپ – پاک کردن اطلاعات شخصی و تنظیمات از روی لپ تاپ از حریم خصوصی شما محافظت می کند.
  • خرید یک کامپیوتر دست دوم – بازنشانی کارخانه ای لپ تاپ، حریم خصوصی شما را از نشت به صاحب قبلی محافظت می کند.
  • رفع مشکلات ناشی از به روز رسانی ویندوز – اگر یک به روز رسانی بد باعث ایجاد مشکل شود، تنظیم مجدد کارخانه باعث بازنشانی تغییرات می شود.
  • خطای به روز رسانی بایوس – بازنشانی کارخانه ای لپ تاپ ASUS شما را به حالت اولیه بازنشانی می کند.
این مطلب را از دست ندهید   علت خاموش نشدن لپ تاپ سونی

قبل از بازنشانی سونی از بایوس چه باید کرد

اکنون می دانید که چه زمانی بازنشانی به تنظیمات کارخانه از بایوس ضروری است و همچنین از قابلیت قدرتمند آن آگاه هستید. توجه داشته باشید که بازنشانی به تنظیمات کارخانه یک پاک کردن کامل است، تمام اطلاعات شخصی شما پس از انجام فرآیند پاک می شود. موارد خاصی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.

  • حذف دستگاه های خارجی: تمام دستگاه های خارجی و لوازم جانبی را جدا کنید تا از تضاد نرم افزاری بین آنها جلوگیری شود.
  • ذخیره کلیدهای مجوز: کلیدهای مجوز یا اطلاعات ثبت نام را یادداشت کنید.
  • دستگاه را شارژ کنید: مطمئن شوید که لپ‌تاپ شما به اندازه کافی انرژی برای تنظیم مجدد کارخانه دارد.
  • پشتیبان‌گیری از اطلاعات مهم: برای پشتیبان‌گیری از فایل‌های مهم قبل از بازنشانی کارخانه از بایوس، به نرم‌افزار پشتیبان‌گیری نیاز دارید.
بازنشانی کارخانه ای لپ تاپ سونی از بایوس
بازنشانی کارخانه ای لپ تاپ سونی از بایوس

معایب بازنشانی کارخانه ای لپ تاپ سونی از بایوس

بازنشانی به تنظیمات کارخانه از بایوس باعث از بین رفتن اطلاعات می شود، برای جلوگیری از از دست دادن آنها باید از همه فایل های مهم نسخه پشتیبان تهیه کنید. ویندوز یک ویژگی پشتیبان داخلی را ارائه می دهد. با این حال، از پشتیبان‌گیری ابری پشتیبانی نمی‌کند و محدودیت‌هایی برای انواع چیزهایی که می‌توانید پشتیبان‌گیری کنید وجود دارد. در اینجا، ما ابزارهای پشتیبان گیری حرفه ای – EaseUS Todo Backup را توصیه می کنیم.

EaseUS Todo Backup چندین گزینه پشتیبان‌گیری مانند پشتیبان‌گیری از سیستم، پشتیبان‌گیری از دیسک، پشتیبان‌گیری از فایل‌ها و پشتیبان‌گیری از سیستم‌عامل را به شما ارائه می‌دهد. برای ایمنی همه داده های ضروری، می توانید از رایانه خود در یک هارد دیسک خارجی نسخه پشتیبان تهیه کنید. علاوه بر این، می تواند به شما کمک کند یک هارد دیسک را شبیه سازی کنید و یک کامپیوتر را بدون از دست دادن داده ها به راحتی به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید.

این مطلب را از دست ندهید   رفع ارور WU_E_AU_NOSERVICE 0x8024A000
بازنشانی کارخانه ای لپ تاپ سونی از بایوس
بازنشانی کارخانه ای لپ تاپ سونی از بایوس

لپ تاپ سونی را از بایوس به تنظیمات کارخانه بازگردانید

اکنون که پشتیبان‌گیری از فایل‌ها و سایر آماده‌سازی‌ها را به پایان رسانده‌اید، زمان آن رسیده است که لپ‌تاپ ASUS خود را از بایوس به تنظیمات کارخانه بازگردانید.

در زیر مراحل دقیق نحوه انجام بازنشانی از بایوس آورده شده است:

مرحله 1. کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید.

مرحله 2. وقتی آرم ASUS را روی صفحه مشاهده کردید، “Del” را فشار دهید تا وارد BIOS شوید.

مرحله 3. بخش Exit را انتخاب کنید و روی “Load Setup Defaults / Reset to Default / Load Optimal Defaults / Restore Settings” کلیک کنید. (این گزینه ممکن است بسته به مادربرد شما متفاوت باشد).

مرحله 4. “Enter” را فشار داده و “Yes” را برای تایید انتخاب کنید، و بازنشانی BIOS شروع می شود.

مرحله 5. در بخش Exit، به “Exit Saving Changes” بروید و “Yes” را انتخاب کنید. یا برای ذخیره تنظیمات و خروج از BIOS، “F10” را فشار دهید.

دلایل گیر کردن لپ‌تاپ سونی روی صفحه راه‌اندازی مجدد ویندوز 10 چیست؟ مطالعه مقاله‌های دیگر ما در سایت laptop-sony.ir می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 6 =