نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مراحل بررسی لپ تاپ سونی وایو E14

از دیگر مدل های معروف که بسیار محبوب کاربران است می توان به لپ تاپ سونی سری E14  اشاره کرد. صفحه نمایشگر فوق العاده، رم و پردازنده ی قوی چند نمونه از قابلیت های این لپ تاپ است. در این مقاله به بررسی کامل این لپ تاپ خواهیم پرداخت.

وزن و ابعاد لپ تاپ سونی وایو E14

 یکی از مشخصه های اصلی شرکت سونی سبک بودن و کم بودن ضخامت این لپ تاپ هاست.

لپ تاپ سونی وایو  E14 دارای وزن 2.3 کیلوگرم است. این وزن بسیار سبک بوده است و به دلیل سبک بودن لپ تاپ حمل آن بسیار آسان می باشد. ابعاد لپ تاپ 33~22 × 245 × 341  میلی‌ متر می باشد.

بررسی لپ تاپ سونی وایو فیت 15E

لپ تاپ سونی در 3 رنگ جذاب و کاربردی سفید مشکی و صورتی ساخته شده است. صفحه کلید در این سری به رنگ سفید بوده و نمایشگر به رنگ مشکی می باشد.

مشخصات پردازنده مرکزی

ابتدا بهتر ایت در رابطه با پردازنده ی مرکزی لپ تاپ بیشتر بدانید. همه ی پردازنده ها در تمام لپ تاپ ها مثل قلب عمل می کنند. هرچه مقدار پردازنده بیشتر باشد در نتیجه شما شاهد کندی سیستم و کاهش سرعت نخواهید بود و به راحتی می توانید برنامه ها را بدون هنگی و با سرعت باز و اجرا نماید. پردازنده در لپ تاپ سونی برند Intel می باشد در این لپ تاپ از سری Core i3 مدل 3210m و با حافظه ی Cache 3 مگابایت استفاده شده است. پس به راحتی می توانید بدون نگرانی برنامه های مورد نظر خود را اجرا نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   شطرنجی شدن صفحه نمایشگر لپ تاپ

مشخصات حافظه ی رم

RAM در واقع حفظه ی لپ تاپ می باشد و هرچه لپ تاپ از RAM بالاتری برخوردار باشد نتیجه ی آن حافظه ی بیشتر لپ تاپ است. این حافظه ی بیشتر به صورت خود به خود در سرعت نیز تأثیر گذار است. ظرفیت حافظه ی RAM در لپ تاپ سونی وایو E14 4 گیگابایت و نوع آن DDR3 می باشد.

مشخصات حافظه ی داخلی لپ تاپ

تمام برند های لپ تاپ دارای یک حافظه ی داخلی نیز می باشند تا به راحتی اطلاعات اولیه لپ تاپ را در خود ذخیره نمایند.

ظرفیت حافظه ی داخلی این لپ تاپ 750 گیگابایت و نوع آن هارد دیسک 5400rpm می باشد. پس دستگاه به راحتی و بدون محدودیت می تواند اطلاعات اولیه را در خود جای دهد.

پردازنده گرافیک

از دیگر فاکتورهای مهم در بالا بردن کیفیت لپ تاپ پردازنده گرافیک است. اصولا پردازنده ی گرافیکی تصاویر خروجی برای نمایشگر را تولید می کند. هرچه پردازنده ی گرافیک از کیفیت بالایی برخوردار باشد شما شاهد کیفیت و تنوع رنگ ها خواهید بود. در لپ تاپ سونی وایو E14 شرکت سازنده ی پردازنده گرافیکی AMD با مدل Redeon HD 7670M قرار دارد. حافظه ی بکار رفته در پردازنده گرافیکی نیز 1 گیگابایت می باشد.

مشخصات صفحه نمایشگر

کیفیت صفحه نمایشگر نیز در تولید تصاویر مسئله ی مهمی است. حتی اگر در لپ تاپ شما از پردازنده ی بسیار استفاده شده باشد اما صفحه نمایشگر اندازه و کیفت مناسب را نداشته باشد، نمایش تصاویر با مشکل مواجه خواهد بود. صفحه نمایشگر لپ تاپ سونی وایو E14 14 اینچ و به صورت LED و LCD می باشد. همچنین می توانید تصاویر را به صورت HD مشاهده نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   خرابی دکمه سمت چپ ماوس

از معایب این سری از لپ تاپ سونی نبود صفحه نمایش لمسی و صفحه نمایش مات بوده است. صفحه نمایش براق به راحتی می تواند نور را منعکس کرده و در نتیجه کار با لپ تاپ دشوار خواهد بود.

امکانات دیگر

از دیگر امکانات می توان به پورت های این لپ تاپ اشاره کرد. اصولا پورت ها جهت برقرار ارتباط لپ تاپ با سایر دستگاه ها در لبه های چپ راست و پایین قرار گرفته اند. در پشت لپ تاپ شما شاهد پورت ها نخواهید بود. این لپ تاپ دارای پورت درایو نوری DVD-RW بوده و کارت خوان نیز در قسمت پایین صفحه نمایشگر قرار گرفته است. در پایین قسمت کیبرد حسگر اثر انگشت وجود ندارد. از دیگر امکانات می توان به وجود شبکه بی سیم WIFI، بلوتوث نسخه ی 4.0، پورت شبکه Ethernet، پورت VGA ، پورت HDMI، 2 پورت USB 3.0، 2 پورت USB 2.0 اشاره کرد. به راحتی و بدون نگرانی لپ تاپ می تواند با دستگاه های دیگر ارتباط برقرار کند.

وبکم

برای برقراری ارتباط تصویری وجود وبکم بسیار مهم است. این لپ تاپ دارای وبکم بوده است و کیفیت آن دوربین 1.3 مگاپیکسلی HD می باشد. همچنین در لپ تاپ بلندگوی استریو قرار گرفته است و صدا از کیفیت بالایی برخوردار است.

مشخصات باتری

نوع باتری به کار رفته در این لپ تاپ 6 سلولی بوده است که به راحتی می تواند 3 ساعت شارژدهی داشته باشد. جنس باتری از لیتیوم- یون با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت بوده است.

سیستم عامل

سیستم عمل بکار رفته در لپ تاپ وایو E14 ویندوز 8 ، 64 بیتی بوده که به راحتی و بدون نگرانی می توانید آن را ارتقا دهید.

این مطلب را از دست ندهید   افزایش طول عمر با خارج کردن باتری

منبع: تعمیر لپ تاپ سونی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 16 =