نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت بوت شدن لپ تاپ سونی پس از خاموشی

بوت شدن لپ تاپ سونی پس از خاموشی می ‌تواند باعث از بین رفتن اطلاعات و خراب کردن فایل ‌ها شود. علت ممکن است گیج کننده باشد و ممکن است به نظر برسد که زمان خرید یک لپ تاپ سونی جدید فرا رسیده است، اما لزوماً مجبور نیستید این هزینه را متحمل شوید. مشکلات باتری، تداخل سخت افزاری، داغ شدن بیش از حد و تداخل نرم افزاری معمولاً در این مورد مقصر هستند. قبل از در نظر گرفتن تعمیرات یا تعویض گران قیمت، آن مناطق را عیب یابی کنید.

باتری علت بوت شدن لپ تاپ سونی پس از خاموشی

اگر رایانه شما بوت شود اما مدت کوتاهی پس از راه اندازی خاموش شود، ممکن است باتری رایانه شما با مشکل مواجه شود. ممکن است باتری شارژ را به درستی نگه نمی دارد زیرا باتری قدیمی است، ممکن است شارژر باتری آسیب دیده باشد یا جک DC لپ تاپ سونی شما به درستی کار نکند.

اگر باتری لپ‌ تاپ سونی شما بیش از چند سال عمر کرده است، احتمالاً باتری قابلیت شارژ مجدد کامل را از دست می ‌دهد و ممکن است همیشه نیاز به تعویض یا وصل شدن داشته باشد. اگر شارژر شما آسیب دیده است، می توانید شارژر را با شارژر جدید سازنده تعویض کنید. اگر جک اتصال برق لپ ‌تاپ سونی شما به درستی کار نمی ‌کند، دوشاخه شارژر شما مدام بیرون می ‌رود. این به باتری اجازه شارژ مجدد نمی دهد و برای جلوگیری از مشکل باید آن را تعمیر کنید.

این مطلب را از دست ندهید   علت خطای بررسی نکردن به‌روزرسانی ویندوز

سخت افزار

لپ تاپ سونی شما ممکن است با تداخل سخت افزاری مواجه شود که باعث خاموش شدن زودهنگام آن شود. حذف سخت افزار داخلی لپ تاپ سونی کار آسانی نیست، اما می توانید به راحتی هر گونه هارد دیسک خارجی، دوربین یا دستگاه USB متصل به لپ تاپ سونی خود را حذف کنید. پس از اینکه رایانه شما بدون این دستگاه ها با موفقیت بوت شد، آنها را یکی یکی به سیستم خود اضافه کنید تا ببینید کدام دستگاه مشکل دارد. می توانید استفاده از دستگاه را متوقف کنید یا می توانید دستگاهی را که مشکل ایجاد می کند حذف نصب کنید و سعی کنید درایور های دستگاه را مجدداً نصب کنید.

حرارت علت بوت شدن لپ تاپ سونی پس از خاموشی

گرمای بیش از حد ناشی از خرابی فن، CPU، حافظه، کارت ویدئو یا هارد دیسک ممکن است باعث خاموش شدن کامپیوتر شما شود. می ‌توانید قطعه‌ ای را که بیش از حد گرم می‌ شود جایگزین کنید یا یک فن آسیب ‌دیده را جایگزین کنید تا دمای لپ‌ تاپ سونی خود را کاهش دهید. اگر قطعات داخل لپ تاپ سونی شما خراب نمی شوند، می توانید از خنک کننده لپ تاپ سونی برای کاهش دمای کلی لپ تاپ سونی خود استفاده کنید. همچنین می ‌توانید با تمیز کردن منظم لپ‌ تاپ سونی با هوای فشرده برای افزایش جریان هوا و کاهش تجمع گرد و غبار و کثیفی، به حفظ دمای پایین ‌تر لپ ‌تاپ سونی خود کمک کنید.

نرم افزار

تداخل نرم افزاری اغلب می تواند باعث علت بوت شدن لپ تاپ سونی پس از خاموشی شود. تضادهای نرم افزاری ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود، اما برای اسکنر های ویروسی متعددی که هنگام راه اندازی باز می شوند و باعث ایجاد تداخل می شوند، معمول است. اگر فایروال نصب کرده‌ اید، ممکن است سرویس ‌های راه‌ اندازی را که رایانه شما برای کار کردن به آن نیاز دارد رد کند. می توانید هر برنامه راه اندازی غیر ضروری را از ابزار Windows System Configuration حذف کنید. این ابزار از طریق کنترل پنل قابل دسترسی است.

این مطلب را از دست ندهید   منابع تغذیه لپ تاپ سونی

مقالات مرتبط:

ارتقا حافظه لپ تاپ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + شانزده =