نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اکثر کاربران ویندوز 11/10/8/7 حداقل چند بار در زندگی خود پیام هشدار “دستگاه USB شناسایی نشد” را دیده اند. گاهی اوقات، پس از اتصال مجدد دستگاه USB آسیب دیده، پیام خود به خود ناپدید می شود، اما همیشه اینطور نیست. در این مقاله، نحوه رفع عدم شناسایی USB در لپ تاپ و ویندوز 11/10/8/7 را توضیح می دهیم تا به شما کمک کند تا در سریع ترین زمان و بدون دردسر به داده های مهم دسترسی پیدا کنید.

عدم شناسایی USB در لپ تاپ

علائم و علل عدم شناسایی USB در لپ تاپ

علامت اصلی خطای عدم شناسایی دستگاه USB، پیام پاپ آپ زیر است:

خطای عدم شناسایی فلش

پیام پاپ آپ ممکن است پس از مدتی خود به خود ناپدید شود، بنابراین اگر توجه نکنید ممکن است آن را از دست بدهید. با این حال، شما قطعاً علامت اصلی دیگر خطای «دستگاه USB شناسایی نشد» را از دست نخواهید داد: دستگاه USB شما در دسترس نیست.

دلایل بالقوه این خطای آزاردهنده متعدد است، اما همین امر در مورد راه حل هایی که می توانید برای حل آنها استفاده کنید نیز صدق می کند:

برطرف کردن خطای « عدم شناسایی USB در لپ تاپ »

در زیر 10 راه حل USB شناسایی نشده ذکر شده است که می توانید برای تعمیر دستگاه USB که تصمیم به توقف نمایش داده است، امتحان کنید. می‌توانید آنها را به ترتیبی که آنها را ارائه می‌کنیم اعمال کنید یا از جدول بالا برای تمرکز روی اصلاحاتی که به احتمال زیاد نتایج مورد نظر را ارائه می‌دهند، استفاده کنید.

راه حل 1: راه اندازی مجدداً برای عدم شناسایی USB در لپ تاپ

آیا خاموش و دوباره روشن کردنش را امتحان کرده ای؟ جدی، شما؟ اگر اینطور نیست، همین الان به راه اندازی مجدد لپ تاپ سونی خود ادامه دهید. این احتمال وجود دارد که خطای USB از بین برود.

این مطلب را از دست ندهید   علت اساسی کار نکردن دوربین لپ تاپ

این راه‌حل ساده بسیار مؤثر است زیرا راه‌اندازی مجدد لپ تاپ سونی شما را مجبور می‌کند همه برنامه‌ها را ببندد، برنامه‌های نادرست اجرا نشوند و باعث ایجاد مشکل شوند. نرم‌افزارهای مهم، مانند درایورهای USB، پس از اتمام بوت شدن لپ تاپ سونی، به‌طور خودکار باز می‌شوند و شما را با یک صفحه تمیز می‌گذارد.

راه حل 2: امتحان یک پورت USB و/یا ماشین متفاوت

کابل های USB شکسته و پورت های USB بهم ریخته مقصر بسیاری از مشکلات عدم شناسایی صحیح دستگاه های USB در ویندوز 11/10/8/7 هستند. خبر خوب این است که لپ تاپ سونی شما به احتمال زیاد بیش از یک پورت USB دارد، بنابراین ادامه دهید و ببینید آیا بهتر کار می کند یا خیر.

اگر مشکل همچنان ادامه داشت، گام بعدی این است که دستگاه USB را به لپ تاپ سونی دیگری متصل کنید تا مشکل سخت افزاری جدی تری را رد کنید. هنگام عیب یابی هارد اکسترنال، مطمئن شوید که کابل USB را که برای اتصال هارد دیسک به لپ تاپ سونی خود استفاده می کنید، با کابل جدید تعویض کنید.

راه حل 3: اجرا USB Troubleshooter

تمامی نسخه های اخیر سیستم عامل ویندوز دارای ابزار مفیدی برای عیب یابی خطای USB هستند و می توانید با چند کلیک به آن دسترسی داشته باشید:

  • فایل اکسپلورر (ویندوز اکسپلورر در ویندوز 7) را اجرا کنید و درایو USB خود را راست کلیک کنید.
  • Properties را انتخاب کنید.
  • به تب Tools بروید و روی دکمه Check کلیک کنید.
  • گزینه Scan and repair drive را انتخاب کنید.
  • منتظر بمانید تا ویندوز هر گونه خطا را پیدا کرده و آن را تعمیر کند.
این مطلب را از دست ندهید   شطرنجی شدن صفحه نمایشگر لپ تاپ

راه حل 4: حذف نصب دستگاه USB

برای عدم شناسایی USB در لپ تاپ درایور USB شما ممکن است خراب شود و ساده ترین راه حل برای این مشکل حذف نصب آن است. سپس می توانید لپ تاپ سونی خود را مجدداً راه اندازی کنید و ویندوز به طور خودکار درایور صحیح را دوباره بارگیری می کند. در اینجا چیزی است که شما باید انجام دهید:

  • منوی Start را باز کنید، Device Manager را در کادر جستجو تایپ کنید و Device Manager را انتخاب کنید.
  • بخش Disk drives را باز کنید.
  • روی دستگاه USB خود کلیک راست کرده و گزینه Uninstall device را انتخاب کنید.
  • لپ تاپ سونی خود را مجددا راه اندازی کنید.
  • دستگاه USB نصب نشده را دوباره وصل کنید.

بیشتر بدانید: خاموش شدن لپتاپ سونی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − شش =