نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

صرف نظر از اینکه لپ تاپ سونی دارید. درست کردن وب کم لزوماً به آسانی یک وب کم مستقل نیست. شما نمی توانید آن را به سادگی بیرون بیاورید و یک مورد جدید وصل کنید. با این حال، تلاش برای تعمیر وب‌کم لپ‌تاپ سونی داخلی نباید خیلی سخت باشد، مگر اینکه سخت‌افزار آسیب دیده باشد، بنابراین قبل از بردن لپ تاپ سونی به یک تکنسین تعمیر، خودتان علت کار نکردن دوربین لپ تاپ را بررسی کنید.

کار نکردن دوربین لپ تاپ

علت کار نکردن دوربین لپ تاپ سونی

در کار نکردن دوربین لپ تاپ اغلب، مشکلات مربوط به وب کم یکپارچه شما به مشکلات پیکربندی نرم افزار مربوط می شود. زمانی که ممکن است اینطور نباشد، زمانی است که دوربین شما دچار نوعی آسیب فیزیکی شده باشد.

اگر لپ تاپ سونی ضربه خورده یا مایعی روی آن ریخته شده باشد، ممکن است مشکل دوربین یک مشکل سخت افزاری باشد. اگر اینطور باشد و مشکلات بلافاصله پس از آسیب ظاهر شوند، به احتمال زیاد مشکل سخت افزاری است.

دوربینی که کار نمی کند تنها نشانه مشکل وب کم نیست. گاهی اوقات ممکن است ظاهری با تأخیر داشته باشد یا به نظر برسد که خطوط در حال اجرا هستند. ممکن است به درستی تمرکز نکند. از هر برنامه‌ای که با وب‌کم استفاده می‌کنید استراحت کنید و به محض اینکه مشکل ظاهر شد سعی کنید آن را برطرف کنید.

نحوه تعمیر کار نکردن دوربین لپ تاپ سونی

در کار نکردن دوربین لپ تاپ زمانی که نمی‌توانید وب‌کم یکپارچه را فعال کنید، باید چند مرحله را امتحان کنید. همیشه می توانید چندین چیز را امتحان کنید تا زمانی که مورد مناسب را پیدا کنید. به یاد داشته باشید که پس از پایان بخشی از عیب یابی، تنظیمات خود را در صورت لزوم بازنشانی کنید.

این مطلب را از دست ندهید   علت کند خاموش شدن لپ تاپ سونی

قبل از شروع تعمیر

چند نکته وجود دارد که باید قبل از شروع عیب یابی بررسی کنید.

  1. لپ تاپ سونی خود را مجددا راه اندازی کنید.
  2. برنامه ای را که در آن از وب کم استفاده می کردید مجدداً راه اندازی کنید.
  3. سعی کنید از دوربین در پروفایل کاربری دیگری استفاده کنید.
  4. برنامه دیگری را امتحان کنید که از دوربین استفاده می کند. همیشه می توانید با استفاده از یک برنامه آنلاین که از وب کم استفاده می کند نیز بررسی کنید.
  5. برنامه ای را که می خواهید از دوربین با آن استفاده کنید به روز کنید.
  6. ویندوز را به روز کنید. مشکلات مربوط به ویندوز می تواند باعث ایجاد انواع مشکلات در رایانه شما شود و این یکی از سریع ترین راه ها برای اطمینان از اینکه همه چیز در رایانه شما به درستی کار می کند است.
  7. از عیب یاب استفاده کنید فقط مراحل را دنبال کنید تا مطمئن شوید هر چیزی که می تواند تشخیص دهد به درستی کار می کند. از منوی Update and Security در تنظیمات می توانید به انواع عیب یاب ها دسترسی داشته باشید.
  8. FN+F6 را فشار دهید. گاهی اوقات این ترکیب می تواند وب کم را فعال یا غیرفعال کند اما بیشتر فقط برای لپ تاپ سونی های MSI کار می کند. اگر کار نکرد، دوباره آن را فشار دهید تا به همان جایی که ابتدا بود برگردانید.

انجام این موارد به حذف مشکلات اساسی که می تواند وب کم یکپارچه شما را تحت تاثیر قرار دهد، کمک می کند. اگر یکی از مراحل کار کند ممکن است شما را از عیب یابی نجات دهد.

این مطلب را از دست ندهید   علائم سوختن هارد لپ تاپ سونی

کار نکردن دوربین لپ تاپ و دکمه غیرفعال کردن صفحه کلید

در کار نکردن دوربین لپ تاپ گاهی اوقات تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی کلید فعال/غیرفعال کردن وب کم روی صفحه کلید ضربه بزنید. برای مثال، در برخی از لپ‌تاپ سونی‌ها، این کلید F8 است. صفحه کلید خود را از نزدیک بررسی کنید و ببینید آیا صفحه کلید دارید یا خیر. اگر وب کم شما غیرفعال است، ممکن است به سادگی از یک کلید میانبر روی صفحه کلید لپ تاپ سونی شما ناشی شود.

بررسی فعال بودن دوربین در مدیریت دستگاه

برای کار نکردن دوربین لپ تاپ این امکان وجود دارد که وب کم یکپارچه را در تنظیمات خود غیرفعال کنید. این یک ترفند عالی برای زمانی است که به هر دلیلی نمی خواهید دوربین روشن شود. با این حال، تا زمانی که غیرفعال باشد، نمی‌توانید از آن در هیچ برنامه‌ای استفاده کنید و منطقه‌ای که تصویر ظاهر می‌شود احتمالا یک جعبه سیاه خواهد بود.

  • “Device Manager” را در نوار جستجوی ویندوز تایپ کنید و برنامه مربوطه را باز کنید.
  • بسته به تنظیمات خود، دسته را برای دستگاه های تصویربرداری یا دوربین مجتمع گسترش دهید.
  • روی ورودی دوربین کلیک راست کنید.
  • روی Enable Device.Enable Camera کلیک کنید
  • سعی کنید دوباره از دوربین خود استفاده کنید.

اگر کار می کند، لازم نیست کار دیگری انجام دهید. تا زمانی که دوباره آن را غیرفعال نکنید باید فعال بماند. اگر می گوید فعال است، روی Disable Device کلیک کنید و سپس قبل از انتخاب دوباره Enable Device کمی صبر کنید. این امکان وجود دارد که فقط تغییر آن از فعال به غیرفعال و بازگشت به فعال ممکن است مشکل را برطرف کند.

این مطلب را از دست ندهید   رفع ارور WU_E_AU_NOSERVICE 0x8024A000

بررسی تنظیمات ویندوز

برای کار نکردن دوربین لپ تاپ ویندوز می تواند وب کم متصل به رایانه را با کلیک کردن روی یک نوار لغزنده خاموش کند. اگر به اشتباه نوار لغزنده را به گزینه اشتباهی تبدیل کردید، ممکن است مانع از عملکرد صحیح وب کم شما شود.

  • نماد چرخ دنده را فشار دهید تا تنظیمات از منوی استارت باز شود.
  • روی Privacy کلیک کنید.
  • دوربین را در منوی نوار کناری سمت چپ انتخاب کنید.
  • اگر می‌گوید «دسترسی به دوربین برای این دستگاه خاموش است» روی «تغییر» کلیک کنید و نوار لغزنده را روی روشن قرار دهید.
  • در منوی «Allow apps to your camera access»، نوار لغزنده را روی روشن قرار دهید.
  • سعی کنید دوباره از دوربین استفاده کنید.

این تنظیم باید تا زمانی که دوباره به صورت دستی آن را تغییر ندهید ثابت بماند.

بیشتر بدانید: آسیب به لپ تاپ با قطعی برق

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − 2 =