رفع کدخطای پشتیبانگیری ویندوز چگونه انجام میشود؟ وقتی صحبت از پشتیبانگیری از دادهها میشود، استفاده از ابزار پشتیبانگیری داخلی ویندوز یک رویکرد مؤثر خواهد بود. با این حال، مواجهه با کد خطای پشتیبان ویندوز 0x8078002a می تواند خسته کننده باشد. در واقع، این یک خطای سیستمی است که زمانی رخ میدهد که کاربر لپ تاپ سونی سعی میکند به فایلهای خاصی در درایو محلی یا USB خارجی رایانه دسترسی پیدا کند.
ما به سادگی میتوانیم دلایل آن را به سه نوع زیر نتیجهگیری کنیم: نصب نادرست ویندوز، فایلهای سیستم خراب، و استفاده نادرست از هارد دیسک خارجی. درک علل و راه حل های ممکن برای این خطا می تواند به کاربران کمک کند تا با موفقیت پشتیبان گیری کرده و از ایمنی داده های ارزشمند خود اطمینان حاصل کنند. این پست از EaseUS راه حل هایی را به اشتراک می گذارد که به شما در رفع مشکل کمک می کند.
روش 1: بررسی کنید که آیا سرویس های مربوطه در حال اجرا هستند
ابتدا باید مطمئن شوید که سرویسهای Windows Backup و Volume Shadow Copy در حال اجرا هستند:
مرحله 1: کلیدهای Win + R را فشار دهید و services.msc را در ویندوز تایپ کنید، جستجو کنید و روی Enter ضربه بزنید، یا می توانید Services را در نوار جستجو تایپ کنید و روی آن کلیک کنید.
مرحله 2: در پنجره جدید، سرویس Volume Shadow Copy را پیدا کنید.
مرحله 3: روی سرویس دوبار کلیک کنید تا Properties باز شود.
مرحله 4: از منوی کشویی زیر Startup type گزینه Automatic را انتخاب کنید.
مرحله 5: روی Start، Apply و OK کلیک کنید.
مرحله 6: فرآیند زیر را با سرویس Windows Backup تکرار کنید.
روش 2: هارد دیسک خارجی خود را فرمت کنید
راه دیگر برای رفع این مشکل فرمت کردن هارد دیسک خارجی است که باید به صورت زیر عمل کنید:
مرحله 1: هارد اکسترنال را وارد کرده و کلیدهای Win + E را فشار دهید تا File Explorer خود را با فشار دادن باز کنید.
مرحله 2: محل قرارگیری هارد اکسترنال را پیدا کرده و روی آن کلیک راست کنید تا Format را انتخاب کنید.
مرحله 3: نوع فایل سیستم را انتخاب کنید و درایو خارجی خود را زیر برچسب Volume نامگذاری کنید.
روش 3: Volume Shadow Copy و Windows Backup را بررسی کنید
شما باید وضعیت این پیش نیازهای ضروری را با دنبال کردن مراحل ارائه شده بررسی کنید:
ابتدا باید کپی سایه حجمی را بررسی کنید:
مرحله 1: کلیدهای Win + R را برای اجرای کادر محاوره ای وارد کرده و services.msc را وارد کنید تا وارد پنجره Services شوید.
مرحله 2: Volume Shadow Copy را پیدا کرده و روی آن دوبار کلیک کنید.
مرحله 3: مطمئن شوید که وضعیت سرویس در حال اجرا است و نوع Startup به صورت خودکار تنظیم شده است. اگر نه، روی Start در قسمت Service status کلیک کنید و Automatic را انتخاب کنید.
مرحله 4: روی Apply و OK کلیک کنید.
روش بررسی Windows Backup همانند Volume Shadow Copy است. ابتدا باید Windows Backup را پیدا کنید و همان مراحل را تکرار کنید تا مطمئن شوید وضعیت سرویس آن در حال اجرا است. اگر نه، روی Start کلیک کنید تا اجرا شود.
روش 4: اسکن DISM یا SFC را امتحان کنید
این مشکل را می توان با اجرای اسکن SFC و DISM نیز برطرف کرد. در اینجا به این صورت است:
مرحله 1: Command Prompt را با فشار دادن Win + S باز کنید و Command Prompt را وارد کنید.
مرحله 2: sfc /scannow را وارد کرده و Enter را فشار دهید.
مرحله 3: دستورات زیر را اجرا کنید و هر بار Enter را فشار دهید:
- DISM /آنلاین /Cleanup-Image /CheckHealth
- DISM /آنلاین /Cleanup-Image /ScanHealth
- DISM /آنلاین /Cleanup-Image /RestoreHealth
مرحله 4: لپ تاپ سونی را مجددا راه اندازی کنید.
روش 5: دوباره ویندوز را راه اندازی کنید
اگر همه ابزارهای بالا سقوط کردند، تنها راه باقی مانده این است که ویندوز خود را دوباره نصب کنید. در اینجا چیزی است که باید دنبال کنید:
مرحله 1: به Start > Settings > Update & Security > Recovery بروید.
مرحله 2: در بخش Reset this PC روی Get Started کلیک کنید.
مرحله 3: برای نصب مجدد ویندوز 10 بدون از دست دادن اطلاعات، Keep My Files را انتخاب کنید.
مرحله 4: برای ادامه روی Next کلیک کنید و برای تأیید تصمیم، Reset را انتخاب کنید.
پیشنهاد مطالعه: نحوه رفع سیاهی صفحه نمایش لپ تاپ سونی