نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

افتادن خط روی LCD لپ تاپ سونی

ظهور خطوط افقی یا عمودی بر روی LCD لپ تاپ یکی از شکایات رایج کاربران در خصوص صفحه نمایشگر است؛ این مشکل به ظاهر ساده مانند اغلب خرابی های لپ تاپ دارای دلایل متعدد نرم افزاری و سخت افزاری بوده در نتیجه نیاز به عیب یابی تخصصی دارد.

بیشترین دلیل نرم افزاری افتادن خط، قدیمی بودن دارایور های ویندوز یا سیستم عامل لپ تاپ می باشد؛ به روز رسانی نبودن این درایور های که مسئول مدیریت سخت افزار های داخلی هستند، گاهی با اختلالاتی همراه که تنها با تعویض درایور ها امکان رفع آن وجود دارد.

ورود گرد و غبار از طریق درگاه های USB باعث ناکار آمدی در بسیری از سخت افزار های از جمله مانیتور میگردد لذا تمیز کرن دوره ای لپ تاپ امری ضروریست. همچنین خراب کابل فلت اتصال دهنده نمایشگر به قطعات دیگر لپ تاپ دلیل سخت افزاری دیگریست که معمولا زمان آسیب دیدن لولای لپ تاپ رخ می دهد.

 البته دلایل پیچیده تری نیز برای این مشکل وجود دارد که تشخیص و رفع آن نیاز به تخصص داشته لذا تماس با کارشناسان شرکت سونی بهترین گزینه ممکن می باشد؛ اما اگر به دنبال اطلاعات بیشتر در این خصوص هستید با ما همراه باشید.

دلایل سخت افزاری خط افتادن نمایشگر

رایج ترین دلیل سخت افزاری قطعی یا اتصال نامناسب سیم انتقال دهنده سیگنال تصاویر از سمت پردازنده داخلی، بنابراین اولین جاییست که معمولا تعمیرکاران با بروز این مشکل بررسی می نمایند.

 اگر با محکم کردن کابل نمایشگر باز هم مشکل به قوت خود باقی ماند لازم  کابل HDMI یا VGA نیز چک شود چرا که خرابی و پاره شدن قسمتی از آن، همچنین خارج شدن فیش های مربوط به اتصال به درگاه ورودی از جمله دلایل خط افتادن روی LCD هستند؛ برای تست این خرابی می توان از کابل دیگری استفاده و در صورت برطرف شدن خطوط اقدام به تعویض آن کنید.

این مطلب را از دست ندهید   عملکرد لپ تاپ در موقع بسته شدن

البته گاهی مشکل خرابی این قطعه نیست و کثیفی پورت ها یا فیش این مشکل را ایجاد می کند؛ در این صورت با تمیز کردن و برطرف کردن گردو غبار یا چربی روی آن ها از طریق قلم موی و محلول های مخصوص وسایل الکتریکی مسئله را رفع نمایید.

همان طور که قبل تر اشاره نمودیم سخت افزار های دیگری نیز در بروز خطوط بر روی مانیتور لپ تاپ ها دخیل بوده ولی به دلیل پیچیدگی آن و نیاز به مهارت و دانش بالا برای انجام، در این مقاله به آن نپرداخته ایم لذا برای کسب اطلاعات بیشتر به نمایندگی لپ تاپ خود مراجعه نمایید.

دلایل نرم افزاری مشکل خطوط صفحه نمایشگر

حل مشکلات نرم افزاری اگر چه نسبت به خرابی های سخت افزاری راحت تر به نظر می رسند اما نیاز به صبر و حوصله و البته دقت بالایی دارد چون کوچکترین خطا هنگام علت یابی یا رفع آن می تواند مسبب بروز مشکلات جدیدی در لپ تاپ باشد.

معمولا شرکت های سازنده لپ تاپ در بخش پشتیبانی راه حل هایی برای مشکلات نرم افزاری مطرح و می توان با کمک آن مسئله را رفع نمود.

برای مثال قدیمی بودن درایورها به عنوان مشکل رایج در قسمت Support مطرح و دسترسی به فایل های درایور های جدید را ایجاد نموده؛ کافیست درایور های قدیمی لپ تاپ را پاک و دراویر به روز شده سایت سونی را به جای آن دانلود و نصب نمایید.

معمولا برای سیستم عامل های گوناگون نسخه بروز شده ای از درایور ها در اینترنت منتشر شده اما اگر درایور مربطه را پیدا نکرده اید، هرگز بجای آن دراویر سیستم عامل دیگری را نصب نکنید چرا که در اکثر مواقع باعث ناسازگاری و اختلال در عمکرد کلی سیستم عامل شده و مجبور به تعوض آن می شوید.

این مطلب را از دست ندهید   علت اصلی کار نکردن دوربین لپ تاپ سونی

اگرچه برخی کارشناسان کارت گرافیک را مسئول مشکل خطوط دانسته اما برای پردازش درست داده های گرافیکی در CPU کارت گرافیکی لازم است درایور های آن درست اجرا شود برای همین ابتدا درایور ها را چک کنید درصورت رفع نشدن سراغ دیگر قسمت ها رفته یا رفع آن را به تعمیر کار بسپارید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + نه =