نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

گرفتن بک آپ در هارد اکسترنال لپ تاپ چگونه انجام می‌شود؟ خرابی سیستم یا آسیب سخت افزاری اغلب به طور غیر منتظره اتفاق می افتد. بنابراین، تهیه نسخه پشتیبان از لپ تاپ سونی ضروری است. بنابراین، چگونه از لپ تاپ سونی خود در یک هارد دیسک اکسترنال نسخه پشتیبان تهیه کنیم تا از دست دادن اطلاعات جلوگیری کنیم؟ در قسمت بعدی، اهمیت پشتیبان گیری و دو روش برای پشتیبان گیری از کل لپ تاپ سونی شخصی در هارد اکسترنال را معرفی می کنیم.

گرفتن بک آپ در هارد اکسترنال لپ تاپ
گرفتن بک آپ در هارد اکسترنال لپ تاپ

قسمت 1: چرا باید از کل لپ تاپ سونی شخصی به هارد اکسترنال پشتیبان تهیه کنیم

برای محافظت از اطلاعات خود باید از کل لپ تاپ سونی شخصی نسخه پشتیبان تهیه کنیم. با پشتیبان گیری، یک کپی از فایل های ضروری دریافت می کنیم. و هنگامی که سیستم نمی تواند به طور عادی کار کند، می توانیم سیستم اصلی را بازیابی کنیم تا از تداوم کار اطمینان حاصل کنیم. بنابراین پشتیبان گیری می تواند از دست دادن اطلاعات ناشی از دلایل زیر جلوگیری کند:

  • خرابی سیستم
  • آلودگی به ویروس کامپیوتری
  • خرابی هارد
  • حذف داده ها
  • قالب بندی سیستم
  • اشتباهات ساخته شده

برای محافظت از داده ها، دستگاه های ذخیره سازی پشتیبان مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال، می توانید از سیستم در یک هارد دیسک دیگر یا فضای ابری نسخه پشتیبان تهیه کنید. اما استفاده از هارد اکسترنال برای پشتیبان گیری یکی از کارآمدترین راه ها به دلیل ویژگی های زیر است:

  • اقتصادی: قیمت معمولا مقرون به صرفه است.
  • راحت: حمل آن آسان است و می توانید اطلاعات مهم را در هر زمان پیدا کنید.
  • فضای ذخیره سازی: با انواع فایل ها سازگار است و می تواند فضا را برای کامپیوتر ذخیره کند.
این مطلب را از دست ندهید   تعویض باتری لپ تاپ سونی

در نتیجه، تهیه نسخه پشتیبان از لپ تاپ سونی خود در یک هارد دیسک خارجی بسیار مهم است. بنابراین چگونه می توان از لپ تاپ سونی روی یک هارد اکسترنال نسخه پشتیبان تهیه کرد؟ در ادامه روش‌های پشتیبان‌گیری را برای پشتیبان‌گیری از ویندوز 10 معرفی می‌کنم و می‌توانید مورد دلخواه را انتخاب کنید.

گرفتن بک آپ در هارد اکسترنال لپ تاپ
گرفتن بک آپ در هارد اکسترنال لپ تاپ

قسمت 2: چگونه از کل لپ تاپ سونی شخصی در هارد اکسترنال پشتیبان تهیه کنیم

بعد از اینکه اهمیت پشتیبان گیری را فهمیدید و همچنین می دانید که در کجا می خواهید بک آپ را ذخیره کنید. سپس، نوبت به یافتن روشی مناسب برای کارکرد پشتیبان می رسد. در اینجا دو روش برای بک آپ گیری معرفی می کنم.

با ویندوز داخلی ابزار پشتیبان گیری

ویندوز به عنوان پرکاربردترین سیستم عامل در جهان، دارای یک ابزار داخلی است. و می توانید یک تصویر سیستم برای بازیابی کل لپ تاپ سونی ایجاد کنید. روش پشتیبان گیری همراه با سیستم رایگان است و می توانید مراحل دقیق آن را در اینترنت پیدا کنید.

از نرم افزار پشتیبان گیری شخص ثالث

EaseUS Todo Backup یکی از مطمئن ترین نرم افزارهای پشتیبان گیری است. هدف آن پشتیبان گیری و بازیابی سریع اطلاعات است. EaseUS Todo Backup می‌تواند تمام خواسته‌های شما برای پشتیبان‌گیری را برآورده کند. و از انواع ویندوزها مانند ویندوز 11/10/8 و ویندوز ویستا/ایکس پی پشتیبانی می کند.

و در مرحله بعد، نحوه پشتیبان گیری از کل لپ تاپ سونی شخصی را در یک دیسک خارجی با این دو روش گام به گام معرفی می کنم. اکنون، واضح است که Windows Backup and Restore به پشتیبان گیری سیستم و محتوای جزئی لپ تاپ سونی شما کمک می کند. با این حال، این یک راه حل کارآمد نیست زیرا ایجاد یک نسخه پشتیبان به زمان بیشتری نیاز دارد. همچنین، با پشتیبان‌گیری و بازیابی ویندوز نمی‌توانید از لپ تاپ سونی روی یک هارد اکسترنال نسخه پشتیبان تهیه کنید. خوشبختانه، می توانید به EaseUS Todo Backup اعتماد کنید. EaseUS Todo Backup یک انتخاب عالی برای ایجاد یک نسخه پشتیبان جامع است.

این مطلب را از دست ندهید   راه حل ساده روشن نشدن لپ‌تاپ سونی

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فعال نشدن Secure Boot در لپ تاپ سونی پیشنهاد میکنیم مقالات بخش وبلاگ در سایت laptop-sony.ir را مطالعه کنید.

قسمت 3: پشتیبان گیری از کل لپ تاپ سونی شخصی روی دیسک خارجی با EaseUS Todo Backup

به عنوان یک نرم افزار پشتیبان گیری حرفه ای، کار با آن دشوار نخواهد بود. قبل از استفاده از EaseUS Todo Backup، باید نرم افزار را دانلود و نصب کنید. و سپس، می توانید پشتیبان گیری تاپ سونی خود را شروع کنید:

مرحله 1. برای شروع یک نسخه پشتیبان، روی گزینه Select backup contents کلیک کنید.

مرحله 2. چهار دسته پشتیبان داده ها وجود دارد، فایل، دیسک، سیستم عامل و ایمیل، روی File کلیک کنید.

مرحله 3. در سمت چپ، هر دو فایل محلی و شبکه نشان داده خواهد شد. برای انتخاب فایل های پشتیبان می توانید دایرکتوری را گسترش دهید.

مرحله 4. دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید و مکانی را برای ذخیره نسخه پشتیبان انتخاب کنید.

برای رمزگذاری پشتیبان با یک رمز عبور در گزینه های پشتیبان، روی گزینه ها کلیک کنید، سپس روی Backup Scheme کلیک کنید تا زمان بندی پشتیبان گیری را مشخص کنید و پشتیبان گیری را در یک رویداد خاص شروع کنید. همچنین گزینه‌های اضافی دیگری وجود دارد که می‌توانید برای تطبیق فرآیند پشتیبان‌گیری با نیازهای خود انتخاب کنید.

مرحله 5. نسخه پشتیبان ممکن است در یک دیسک محلی، سرویس آنلاین EaseUS یا NAS ذخیره شود.

مرحله 6. EaseUS Todo Backup مشتریان را قادر می سازد تا از داده ها در یک درایو ابری شخص ثالث و همچنین درایو ابری خود نسخه پشتیبان تهیه کنند.

این مطلب را از دست ندهید   آسیب به لپ تاپ با قطعی برق

اگر می‌خواهید از داده‌ها در یک درایو ابری ارائه شده توسط شخص ثالث نسخه پشتیبان تهیه کنید، Local Drive را انتخاب کنید، برای افزودن Cloud Device به پایین بروید و سپس اضافه کنید و به حساب خود وارد شوید.

همچنین می توانید درایو ابری EaseUS را انتخاب کنید. برای یک حساب EaseUS ثبت نام کنید، سپس روی EaseUS Cloud کلیک کنید و وارد شوید.

مرحله 7. روی Backup Now کلیک کنید تا فرآیند پشتیبان گیری آغاز شود. کار پشتیبان پس از اتمام به عنوان یک کارت در سمت چپ پانل ارائه می شود. برای مدیریت بیشتر روی کار پشتیبان کلیک راست کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + چهار =