نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

لپ تاپ سونی دستگاه های باورنکردنی هستند که زندگی ما را بسیار آسان کرده اند. از مدیریت ایمیل گرفته تا برقراری تماس های ویدیویی و ارائه، کارهای بسیار کمی وجود دارد که ما نمی توانیم از لپ تاپ سونی شخصی و لپ تاپ خود انجام دهیم. در حالی که لپ تاپ سونی قطعا زندگی شخصی و حرفه ای ما را ساده تر کرده اند، اما بدون مشکل نیستند. هر دستگاه الکترونیکی مجموعه ای از مشکلات خاص خود را دارد و لپ تاپ سونی های شما تفاوتی ندارند. مشکلات مختلفی وجود دارد که می توانید با لپ تاپ سونی خود مواجه شوید. و یکی از مهمترین آنها مشکل در خاموش کردن آن است. این مقاله شما را با چند راه حل سریع و آسان علت خاموش نشدن لپ تاپ آشنا می کند. بنابراین، بیایید شروع کنیم.

علت خاموش نشدن لپ تاپ سونی

علت خاموش نشدن لپ تاپ سونی

برای علت خاموش نشدن لپ تاپ گاهی اوقات، لپ تاپ سونی شما می تواند مستقیماً از خاموش شدن خودداری کند. و مهم نیست که چه راه حلی را امتحان می کنید، تکان نمی خورد. چنین مشکلی می تواند هم نگران کننده و هم ناامید کننده باشد. اما دلیلی برای نگرانی ندارید. مسئله خاموش نشدن لپ تاپ سونی بیشتر از آن چیزی است که فکر می کنید. و خوشبختانه، ترفندهای مختلفی وجود دارد که می توانید برای حل آن در عرض چند دقیقه استفاده کنید! ما اکنون 4 تکنیک خاموش کردن را بررسی می کنیم که باید به سرعت مشکلات شما را حل کند.

تلاش برای خاموش کردن اجباری

برای علت خاموش نشدن لپ تاپ این یکی از ساده ترین ترفندهایی است که می توانید برای خاموش کردن لپ تاپ سونی شخصی خود از آن استفاده کنید. هنگامی که لپ تاپ سونی آنها خاموش نمی شود، بسیاری از افراد سعی می کنند با قطع منبع تغذیه آن را به شدت خاموش کنند.

این مطلب را از دست ندهید   خاموشی ناگهانی لپ تاپ سونی

با این حال، انجام این کار توصیه نمی شود، زیرا می تواند آسیب بیشتری نسبت به سود داشته باشد. می تواند به قطعات سخت افزاری، سیم کشی داخلی یا مادربرد شما آسیب برساند. برای جلوگیری از هر نوع آسیبی به لپ تاپ سونی شخصی خود، همیشه باید آن را به روش صحیح خاموش کنید. در اینجا مراحل انجام این کار آمده است.

مرحله 1: دکمه فیزیکی پاور را به مدت 10 تا 15 ثانیه یا تا زمانی که لپ تاپ سونی به طور کامل خاموش شود، فشار دهید و نگه دارید.

مرحله 2: تمام منابع برق را حداقل به مدت 5-10 دقیقه از لپ تاپ سونی خود حذف کنید. سیم برق و کابل ها را جدا کنید. اگر از لپ تاپ استفاده می کنید، باتری را خارج کنید.

مرحله 3: پس از 5 تا 10 دقیقه منتظر ماندن، لپ تاپ سونی خود را روشن کنید و از فرآیند خاموش کردن عادی خود برای خاموش کردن یک بار دیگر استفاده کنید. اگر این بار به درستی خاموش شود، همه چیز باید خوب باشد.

استفاده از Command Prompt برای علت خاموش نشدن لپ تاپ

برای علت خاموش نشدن لپ تاپ راه دیگر برای خاموش کردن لپ تاپ سونی شخصی استفاده از Command Prompt یا CMD است. Command Prompt یک مفسر خط فرمان است که تقریباً در تمام نسخه های ویندوز وجود دارد. این به شما کمک می کند تا دستورات مبتنی بر متن را اجرا کنید، عملکردهای مدیریتی مختلف را انجام دهید و مشکلات مربوط به ویندوز را عیب یابی کنید.

در اینجا مراحل استفاده از Command Prompt برای خاموش کردن لپ تاپ سونی شما آمده است.

مرحله 1: به منوی Start سیستم خود بروید و CMD را تایپ کنید.

این مطلب را از دست ندهید   دلایل کندی لپ تاپ سونی

مرحله 2: برنامه Command Prompt در منو ظاهر می شود. روی آن کلیک راست کرده و گزینه Run as administrator را انتخاب کنید.

مرحله 3: صفحه Command Prompt ظاهر می شود. اکنون باید دستور زیر را تایپ کنید: shutdown /p (مطمئن شوید که حروف شما کوچک هستند).

مرحله 4: پس از تایپ این دستور، Enter را فشار دهید.

به محض اینکه کلید Enter را فشار دهید، لپ تاپ سونی شما بلافاصله بدون دانلود یا نصب به روز رسانی خاموش می شود. پس از مدتی فرآیند راه اندازی معمول خود را امتحان کنید و سپس دوباره آن را به طور معمول خاموش کنید. اکنون لپ تاپ سونی شما باید به راحتی خاموش شود.

لپ تاپ سونی

غیرفعال کردن راه اندازی سریع

برای علت خاموش نشدن لپ تاپ اگر از ویندوز 10 استفاده می کنید، خاموش کردن Fast Startup می تواند به راحتی از شر مشکل خاموش شدن لپ تاپ سونی شما خلاص شود. راه اندازی سریع یک ویژگی ویندوز 10 است که باعث می شود لپ تاپ سونی شما تقریباً 30 درصد سریعتر از بوت معمولی کار کند.

این ویژگی از خاموش شدن کامل لپ تاپ سونی شما جلوگیری می کند و در عوض آن را در حالت خواب زمستانی قرار می دهد. این تضمین می کند که لپ تاپ سونی شما به دنبال خاموش شدن بسیار سریع راه اندازی می شود. با این حال، در بسیاری از موارد، Fast Startup از خاموش شدن کامل لپ تاپ سونی شما جلوگیری می کند.

بنابراین، اگر روش‌های ذکر شده در بالا کار نمی‌کنند، غیرفعال کردن Fast Startup ارزش یک ضربه را دارد. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.

مرحله 1: کنترل پنل را باز کنید و در کادر جستجو، “Power Options” را تایپ کنید.

مرحله 2: روی “Power Options” کلیک کنید و سپس روی “Choose what the power button does” ضربه بزنید.

این مطلب را از دست ندهید   عدم شناسایی USB در لپ تاپ سونی

مرحله 3: اکنون بر روی گزینه “Change settings that are now unavailable” کلیک کنید.

مرحله 4: به محض انجام مرحله 3، تنظیمات خاموش کردن مختلف را مشاهده خواهید کرد. باید علامت چک باکس موجود را قبل از گزینه «روشن کردن راه‌اندازی سریع» بردارید.

مرحله 5: در نهایت بر روی “ذخیره تغییرات” کلیک کنید و پنجره را ببندید.

لپ تاپ سونی شما باید اکنون خاموش شود. اگر هنوز با خاموش کردن لپ تاپ سونی خود مشکل دارید، روش بعدی را امتحان کنید.

اجرا Windows Troubleshooter

برای علت خاموش نشدن لپ تاپ عیب یاب ویندوز می تواند به شما کمک کند تمام خطاهایی را که ممکن است مانع از خاموش شدن لپ تاپ سونی شما شوند را برطرف کنید. این مراحل را دنبال کنید.

مرحله 1: روی نماد ویندوز کلیک کنید و “عیب یابی” را در کادر جستجو تایپ کنید.

مرحله 2: از نتیجه بر روی “Troubleshoot settings” ضربه بزنید.

مرحله 3: روی گزینه “عیب یابی” موجود در صفحه سمت چپ کلیک کنید.

مرحله 4: روی گزینه «اشکال یاب اضافی» ضربه بزنید

مرحله 5: اکنون روی «Power» > «Run the troubleshooter» کلیک کنید.

اکنون عیب یاب شروع به جستجوی تمام مشکلات و خطاهایی می کند که بر روند خاموش شدن لپ تاپ سونی شما تأثیر می گذارد. اگر مشکلی پیدا کرد، بلافاصله آنها را برطرف می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که راه حل های توصیه شده توسط عیب یاب را اعمال کنید و این کار انجام شد. به احتمال زیاد، در حال حاضر با خاموش کردن لپ تاپ سونی شخصی خود مشکلی نخواهید داشت.

بیشتر بدانید: نشانه های تعویض باتری لپ تاپ سونی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =