نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آیا با دلایل گیر کردن به روز رسانی ویندوز در راه اندازی مجدد آشنایی دارید؟ با افزایش محبوبیت ویندوز 10 و ویندوز 11، بسیاری از مردم سیستم عامل خود را به ویندوز 10/11 به روز می کنند. اما برخی از کاربران لپ تاپ سونی گزارش دادند که هنگام ارتقا به ویندوز 10/11 ناامید شده اند زیرا به روز رسانی ویندوز در راه اندازی مجدد متوقف شده است. این مقاله از EaseUS به شما می گوید که چگونه این مشکل را هنگام به روز رسانی ویندوز خود برطرف کنید. شروع کنیم.

گیر کردن به روز رسانی ویندوز در راه اندازی مجدد
گیر کردن به روز رسانی ویندوز در راه اندازی مجدد

چرا به روز رسانی ویندوز من در راه اندازی مجدد گیر کرده است

گیرکردن ویندوز در هنگام راه اندازی مجدد یک مشکل رایج در هنگام به روز رسانی سیستم عامل ویندوز شما به ویندوز 10 یا 11 است. و این خطای به روز رسانی را می توان در ویندوز 8، 7، ویستا و سایرین نیز مشاهده کرد. برای اینکه بدانیم چگونه این مشکل را برطرف کنیم، ابتدا باید دلایل این خطا را دریابیم.

به‌روزرسانی‌های ویندوز ممکن است در هنگام راه‌اندازی مجدد هنگام نصب وصله در هنگام راه‌اندازی یا خاموش شدن، گیر کنند. بیشتر اوقات، به دلیل تضاد نرم افزاری یا مشکل موجود در هنگام به روز رسانی ویندوز رخ می دهد. و گاهی اوقات، به دلیل یک خطای مربوط به به روز رسانی از جانب مایکروسافت نیز رخ می دهد. سایر دلایل رایج عبارتند از:

  • درایورهای قدیمی
  • فایل های سیستم خراب شده
  • اتصال ضعیف به اینترنت
  • عدم آپدیت ویندوز
  • بوت امن غیرفعال است
  • حمله بدافزار/ویروس کامپیوتری

از آنجایی که ویندوز باید دستگاه ها و برنامه های مختلفی را راه اندازی کند، این یک مشکل نسبتا معمولی است. اما اگر لپ تاپ سونی شما روی صفحه راه اندازی مجدد گیر کرده است، نترسید. از راه حل های ساده زیر برای کمک به رفع این مشکل استفاده کنید. به خواندن ادامه دهید!

برای رفع بسیاری از مشکلات لپ تاپ لازم است کارهایی مانند بازگشت به تنظیمات کارخانه یا ریست فکتوری انجام دهیم. این کار در بیشتر موارد مشکلات دستگاه را تا حد زیادی برطرف می‌کند اما قبل آن حتماً باید از اطلاعات با ارزشتان یک نسخه پشتیبان تهیه کنید اما چگونه؟ برای پاسخ به این سوال پیشنهاد می‌کنیم مقاله « گرفتن بک آپ در هارد اکسترنال لپ تاپ سونی » را از دست ندهید.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیرات تخصصی لپ تاپ سونی

7 راه برای رفع گیرکردن آپدیت ویندوز در راه اندازی مجدد

اگر با همین مشکل مواجه شدید، می توانید روش های زیر را امتحان کنید. اما ابتدا به شما توصیه می کنم که یک خاموش کردن سخت انجام دهید و لپ تاپ سونی خود را مجدداً راه اندازی کنید تا ببینید آیا مشکل ادامه دارد یا خیر. علاوه بر این، پیشنهاد می‌کنم قبل از اقدام به نصب به‌روزرسانی‌ها، همه دستگاه‌های خارجی به‌جز صفحه‌کلید و ماوس را حذف کنید. اگر گیر کرد، روش های زیر را امتحان کنید.

راه 1. پایان دادن به فرآیند برنامه های شکست خورده

گاهی اوقات، برنامه‌های ناموفق در Task Manager می‌توانند ریشه یک به‌روزرسانی لپ تاپ سونی باشند که در راه‌اندازی مجدد مشکل گیر کرده است. روش زیر را امتحان کنید تا برنامه ها را در Task Manager متوقف کنید.

مرحله 1. کلیدهای Ctrl + Alt + Delete را به طور همزمان فشار دهید تا Task Manager راه اندازی شود.

مرحله 2. فرآیند تمام برنامه های در حال اجرا را پایان دهید و کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید.

پس از پایان فرآیند اجرای برنامه‌ها، می‌توانید بررسی کنید که آیا به‌روزرسانی ویندوز در هنگام راه‌اندازی مجدد حل شده است یا خیر.

راه 2. راه اندازی سریع را غیرفعال کنید

Fast Startup یکی از ویژگی های ویندوز است که می تواند به لپ تاپ سونی شما کمک کند تا سریعتر راه اندازی مجدد شود. با این حال، ممکن است در فرآیندهای خاموش شدن و راه اندازی مجدد اختلال ایجاد کند و به طور مکرر باعث راه اندازی مجدد کامپیوتر پس از به روز رسانی شود. بنابراین، برای اطمینان از خاموش شدن نرم ویندوز 10، سعی کنید Fast Startup را غیرفعال کنید تا لپ تاپ سونی شما به آرامی خاموش شود.

مرحله 1. کلیدهای Windows + R را به طور همزمان فشار دهید، powercfg.cpl را وارد کنید و OK را کلیک کنید.

مرحله 2. روی Choose what the power button انجام می دهد کلیک کنید.

این مطلب را از دست ندهید   دلایل داغ شدن لپ تاپ سونی

مرحله 3. تغییر تنظیماتی که در حال حاضر در دسترس نیستند را انتخاب کنید.

مرحله 4. تیک گزینه Turn on fast startup (recommend) را بردارید و روی Save changes کلیک کنید.

مرحله 5. لپ تاپ سونی خود را مجدداً راه اندازی کنید تا ببینید آیا این مورد تأثیر می گذارد یا خیر.

راه 3. تعمیر راه اندازی را انجام دهید

اگر ویندوز پس از به روز رسانی مجدد راه اندازی نشد، می توانید Startup Repair را اجرا کنید. ممکن است ابتدا لازم باشد رسانه نصب ویندوز 10 را ایجاد کرده و سپس Startup Repair را انجام دهید. هنگامی که رسانه نصب را دارید، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1. با فشار دادن F1، F2، F10، F12، Del یا Esc وارد BIOS شوید تا ترتیب بوت BIOS را تغییر دهید. دستگاه USB یا DVD را به عنوان اولین دستگاه بوت تنظیم کنید.

مرحله 2. لپ تاپ سونی شخصی را خاموش کنید و رسانه نصب را در لپ تاپ سونی خود قرار دهید. سپس کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید. کلید مربوطه را روی صفحه کلید فشار دهید تا از درایو فلش USB بوت شود.

مرحله 3. اولویت زبان و سایر تنظیمات را تنظیم کنید و ادامه دهید.

مرحله 4. روی Repair your computer کلیک کنید.

مرحله 5. روی Troubleshoot در زیر پنجره Choose an option در Windows Recovery Environment کلیک کنید.

مرحله 6. Startup Repair را در پنجره Advanced options انتخاب کنید.

پس از اتمام فرآیند Startup Repair، کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید تا ببینید آیا به روز رسانی ویندوز 10 در هنگام راه اندازی مجدد به پایان می رسد یا خیر.

گیر کردن به روز رسانی ویندوز در راه اندازی مجدد
گیر کردن به روز رسانی ویندوز در راه اندازی مجدد

راه 4. عیب یاب تعمیر و نگهداری سیستم را اجرا کنید

به‌روزرسانی ویندوز 10/11 ممکن است هنگام راه‌اندازی مجدد گیر کند، اگر اجزای سیستم مفقود، آسیب‌دیده یا حفظ شده یا فایل‌های ناخواسته/استفاده نشده وجود داشته باشد. عیب یاب تعمیر و نگهداری سیستم می تواند راه حلی باشد که می تواند به بررسی رفتار لپ تاپ سونی و پاکسازی فایل های استفاده نشده برای افزایش عملکرد لپ تاپ سونی کمک کند.

این مطلب را از دست ندهید   افزایش سرعت لپ تاپ سونی

مرحله 1. به کنترل پنل بروید و عیب یابی را انتخاب کنید.

مرحله 2. از پنل سمت چپ پنجره گزینه View All را انتخاب کنید.

مرحله 3. System Maintenance را انتخاب کنید، روی دکمه Advanced ضربه بزنید و تیک گزینه Apply repairs automatically را بردارید.

مرحله 4. راهنمای روی صفحه را دنبال کنید و منتظر بمانید تا عیب یابی انجام شود.

وقتی عیب‌یابی کامل شد، می‌توانید وضعیت لپ تاپ سونی را برای اجزای سیستمی که از دست رفته است تأیید کنید. پنجره را ببندید تا ببینید آیا مشکل ریستارت نشدن ویندوز پس از برطرف شدن آپدیت وجود دارد یا خیر.

راه 5. بسته نرم افزار توزیع را بازیابی کنید

گزارش شده است که مشکل به روز رسانی ویندوز در راه اندازی مجدد گیر کرده است، مربوط به فایل های Windows Update قدیمی است. بنابراین، برای رفع این مشکل، باید بسته SoftwareDistribution را در آپدیت ویندوز بازیابی کنید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

مرحله 1. کلید Windows را فشار دهید و cmd را تایپ کنید. Run as administrator را انتخاب کنید.

مرحله 2. دستورات زیر را یکی پس از دیگری تایپ کنید و بعد از هر کدام Enter را بزنید:

دستورات را تایپ کنید

  • نت استاپ wuauserv
  • سی دی %systemroot%
  • ren SoftwareDistribution SD.old
  • شروع خالص wuauserv

با انجام مراحل بالا، آپدیت ویندوز گیر کرده در صفحه بوت قابل حل است. کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید تا ببینید مشکل حل شده است یا خیر.

گیر کردن به روز رسانی ویندوز در راه اندازی مجدد

راه 6. بایوس را به روز کنید

در طول فرآیند راه‌اندازی، سیستم ورودی/خروجی پایه (BIOS) به مقداردهی اولیه سخت‌افزار و راه‌اندازی فرآیند کمک می‌کند. بنابراین، ارتقاء BIOS ممکن است خطای گیر کرده سرویس به روز رسانی ویندوز در راه اندازی مجدد را برطرف کند. برای به روز رسانی بایوس خود می توانید به مقالات زیر کمک بگیرید.

اگر با انجام مراحل بالا، هنوز مشکلتان برطرف نشد، با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ sony در تهران در ارتباط باشید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + سیزده =