نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

لپ تاپ سونی قدیمی شما ممکن است کند باشد، اما این بدان معنا نیست که باید آن را تعویض کنید. از طریق استفاده زیاد، نوت بوک شما تعداد زیادی فایل و برنامه اضافی را جمع آوری می کند، بدون اینکه به گرد و غبار واقعی اشاره کنیم. قطعات قدیمی می شوند و به روز رسانی های نرم افزاری سخت تر می شوند. اما نگران نباشید، ما اینجا هستیم تا به سرعت بخشیدن به کارها کمک کنیم. اما قبل از خرید یک ایستگاه کاری جدید، چند راه حل سخت افزاری و نرم افزاری وجود دارد که باید امتحان کنید. کمی زمان، یک پیچ گوشتی و چند تغییر در تنظیمات می تواند لپ تاپ سونی شما را مانند نو کار کند. در اینجا روشهای افزایش فوق العاده سرعت لپ تاپ شما وجود دارد.

روشهای افزایش فوق العاده سرعت لپ تاپ

ارتقا هارد دیسک به SSD برای افزایش فوق العاده سرعت لپ تاپ

برای افزایش فوق العاده سرعت لپ تاپ افزودن درایو حالت جامد (SSD) تنها بزرگترین تغییر سخت افزاری است که می توانید برای افزایش سرعت لپ تاپ سونی انجام دهید. همه چیز را سریعتر می کند. بوت کردن، خاموش کردن و راه‌اندازی برنامه‌ها در مقایسه با هارد دیسک‌های سنتی در یک چشم به هم زدن اتفاق می‌افتد. لپ‌تاپ سونی‌های بیشتری با SSD داخلی عرضه می‌شوند، اما همه آنها چنین نیستند. و اگر لپ‌تاپ سونی قدیمی شما یک هارد دیسک سنتی در داخل دارد، می‌توانید آن را برای افزایش سرعت قابل توجه با قیمت مناسب باز کنید.

ارتقا رم خود

برای افزایش فوق العاده سرعت لپ تاپ سونی شما باید حداقل 8 گیگابایت رم داشته باشد. این روزها بهترین گزینه این است که لپ تاپ سونی خود را با این مقدار حافظه بخرید، زیرا تولیدکنندگان بیشتری آن را به مادربرد لحیم می کنند و اضافه کردن بیشتر را غیرممکن می کند. با این حال، تعدادی از لپ‌تاپ سونی‌ها هنوز به شما اجازه می‌دهند آنها را باز کنید، و RAM نسبتاً ارزان است. اگر 4 گیگابایت دارید، به 8 گیگابایت ارتقا دهید، زیرا حافظه اضافی احتمالاً کمتر از 25 دلار برای شما هزینه خواهد داشت. بسته به لپ تاپ سونی شما، 16، 32 گیگابایت و حتی 64 گیگابایت ارتقا داده شده است.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه بازنشانی کارخانه ای لپ تاپ سونی از بایوس

بروزرسانی برنامه های راه اندازی

برای افزایش فوق العاده سرعت لپ تاپ هر چیزی که در پس‌زمینه اجرا می‌شود، زمان راه‌اندازی رایانه شما را کاهش می‌دهد و منابع را به برنامه‌هایی اختصاص می‌دهد که حتی ممکن است از آنها استفاده نکنید. خوشبختانه، خاموش کردن این موارد ساده است:

در ویندوز 10، به Task Manager > Startup بروید تا لیست برنامه هایی را که هنگام روشن کردن رایانه خود اجرا می کنید، مشاهده کنید.

بروزرسانی برنامه های راه اندازی

حذف نصب برنامه های استفاده نشده

برای افزایش فوق العاده سرعت لپ تاپ برنامه های استفاده نشده فضای ذخیره سازی هارد دیسک شما را اشغال می کنند و می توانند منابع را از CPU جذب کنند. برای آزاد کردن فضا و قدرت پردازش برای رایانه سریع‌تر، آشغال‌ها را حذف کنید. مطمئن شوید که فایل های کتابخانه خود را برای هر گونه ناخواسته ای که ممکن است در اطراف شما باقی بماند، بررسی کنید.

اسکن بدافزارهای معمولی

ممکن است چیزی که عمداً نصب نکرده‌اید – مانند نرم‌افزارهای مخرب – دلیل کندی لپ‌تاپ سونی شما باشد. اسکن‌های معمولی ویروس‌ها و بدافزارها را اجرا کنید تا از کند کردن سرعت لپ‌تاپ سونی شما یا بدتر از آن جلوگیری کنید. هوشیاری می تواند به شما کمک کند تا از تهدیداتی که باعث انباشت منابع یا پر کردن لپ تاپ سونی شما با فایل های ناخواسته می شود اجتناب کنید و آنها را از بین ببرید.

حذف کردن انیمیشن ها

برای افزایش فوق العاده سرعت لپ تاپ انیمیشن‌های موجود در سیستم‌عامل شما ممکن است جالب به نظر برسند، اما منابع ارزشمندی را اشغال می‌کنند که می‌تواند به جای دیگری برود.

این مطلب را از دست ندهید   علت خطای بررسی نکردن به‌روزرسانی ویندوز

در ویندوز:

  1. «مشاهده تنظیمات پیشرفته سیستم» را جستجو کنید.
  2. تنظیمات را در بخش عملکرد انتخاب کنید.
  3. «تنظیم برای بهترین عملکرد» را انتخاب کنید، که تعدادی از جلوه‌های ویژه و انیمیشن‌ها را خاموش می‌کند.
  4. افزایش سرعت خاموش شدن

وقتی می خواهید ویندوز را خاموش کنید، اغلب باید مدت زیادی منتظر بمانید تا زمانی که کامپیوتر سعی می کند برنامه های باز را ببندد که به خودی خود به خوبی بسته نمی شوند. اگر می‌خواهید در رجیستری خود جستجو کنید، می‌توانید فرآیند خاموش کردن را مجبور کنید تا فوراً این برنامه‌های شورشی را از بین ببرید. مطمئن شوید که هنگام انجام این کار همیشه کار خود را ذخیره می کنید، زیرا برنامه های باز را بدون تعصب بسته می کند.

حذف کردن انیمیشن ها

غیرفعال نتایج وب

برای افزایش فوق العاده سرعت لپ تاپ در ویندوز 10، Cortana هنگام جستجو، وب و فایل های محلی شما را جستجو می کند. این برای دانلود زمان می برد و می تواند روی سیستم شما تاثیر بگذارد. اگر از جعبه Cortana عمدتاً برای یافتن فایل‌ها و برنامه‌های موجود در هارد دیسک خود استفاده می‌کنید، ویندوز 10 خاموش کردن نتایج وب را آسان می‌کند.

حذف کردن انیمیشن ها

افزایش پوشه دانلودهای خود

فایل اکسپلورر، یکی از پرکاربردترین پوشه‌ها در ویندوز، اگر مملو از دانلودهای شما باشد، برای همیشه زمان می‌برد. اگر هر بار که پوشه را باز می کنید نوار بارگیری می بینید، باید آن را بهینه کنید.

برای افزایش فوق العاده سرعت لپ تاپ اجازه ندهید لپ تاپ سونی شما بیش از حد گرد و غبار شود، در غیر این صورت ممکن است اجازه دهید آن را بیش از حد گرم کند. وقتی این اتفاق بیفتد، پردازنده و کارت گرافیک باید بیشتر کار کنند تا عملکرد خوبی داشته باشند. یک قوطی هوای فشرده دریافت کنید (در برگه جدید باز می شود)، و دریچه ها را تمیز کنید تا به پردازنده و کارت گرافیک خود تنفس کنید.

این مطلب را از دست ندهید   علت کلیدهای عملکردی در لپ تاپ سونی

تغییر مرورگر خود

برخی از مرورگرها سریعتر از بقیه هستند. اگر کاربر سنگینی هستید، کروم در نهایت می‌تواند رم شما را افزایش دهد، مخصوصاً با باز بودن تعداد زیادی تب. اج مایکروسافت هنوز به این اندازه کامل نیست، اما این مزیت را دارد که سبک‌تر و سریع‌تر است. در مک، می توانید Safari را امتحان کنید.

به روز کردن درایورهای خود

برخی از درایورهای جدید می توانند جان تازه ای به سخت افزار شما بدهند و هر مشکلی را که ممکن است داشته باشد برطرف کنند. حتماً وب سایت سازنده خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید درایورهای شما به روز هستند.

بیشتر بدانید: راه اندازی نورتون360 در لپتاپ سونی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =